سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

ایلمار محمدیاروف در واکنش به خبر بررسی طرح توقف اجرای قرارداد ترکمنچای در مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی های خصمانه در پارلمان ایران انجام شده است.پیش بینی می کنم رایزنی ها در پارلمان ایران درباره جمهوری آذربایجان، منجر به نتیجه ای نشوند.
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از بررسی طرحی درباره سرنوشت این کشور در پارلمان ایران انتقاد کرد.

به گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری ای پی ای، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت: پیش بینی می کنم رایزنی ها در پارلمان ایران درباره جمهوری آذربایجان، منجر به نتیجه ای نشوند.

وی همچنین ناخرسندی خود را از رایزنی ها و فعالیت ها در مجلس شورای اسلامی ایران درباره سرنوشت جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

ایلمار محمدیاروف در واکنش به خبر بررسی طرح توقف اجرای قرارداد ترکمنچای در مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی های خصمانه در پارلمان ایران انجام شده است.

وی با اشاره به این رایزنی ها در مجلس ایران اضافه کرد: با این وجود فکر نمی کنم این اقدامات نامناسب منجر به نتیجه شوند و نتیجه ای داشته باشند.قرارداد ترکمنچای در سال 1828 میان ایران و روسیه امضا شد و براساس آن، بخشی از آذربایجان ایران به خاک روسیه ملحق شد.قبل از این نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفته بود: کشور آذربایجان در برخورد با مردم منطقه هوشیارانه عمل کند در غیر این صورت مجبور می‌شویم تا عهدنامه‌های ننگین گلستان و ترکمنچای رادر مجلس مورد بررسی قرار دهیم.
براساس قرارداد ترکمنچای میان دولت های وقت ایران و روسیه، بخش هایی از منطقه آذربایجان ایران به خاک روسیه الحاق شد. کشور فعلی آذربایجان بخشی از همین منطقه است.
این اشاره نماینده مجلس ایران به معنی تلاش برای بازپس گیری خاک جمهوری آذربایجان و الحاق دوباره آن به ایران است.
پیش از این کمال الدین پیرمؤذن رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل هم با تأکید بر "ضرورت برگزاری رفراندوم الحاق کشور آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران" علاقه مندی مردم آذربایجان برای پیوستن به کشورمان را قطعی و مشهود دانسته بود.این پیشنهادات مقامات ایرانی درباره سرنوشت کشور جمهوری آذربایجان، به دنبال برگزاری نشست شماری از تجزیه طلبان آذربایجان ایران در شهر باکو مطرح می شود.
 
 
 
من هیچ شکی ندارم که اگر مذاکرات دیپلماتیک با ایران به شکست بینجامد و ایران توسعه برنامه های هسته ای خود را متوقف نکند، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا برای متوقف کردن ایران به این کشور حمله نظامی خواهد کرد.
شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تردیدی ندارد در صورت شکست مذاکرات دیپلماتیک با ایران بر سر مساله هسته ای باراک اوباما به ایران حمله خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری "آروتس شوا" پرز در مصاحبه ای تفصیلی با روزنامه " اسراییل هایوم" در آستانه شصت و پنجمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی با اشاره به این موضوع گفت:" من هیچ شکی ندارم که اگر مذاکرات دیپلماتیک با ایران به شکست بینجامد و ایران توسعه برنامه های هسته ای خود را متوقف نکند، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا برای متوقف کردن ایران به این کشور حمله نظامی خواهد کرد."

پرز با ادعای اینکه بازداشتن ایران از دست یابی به سلاح هسته ای نه تنها تهدیدی برای منافع اسراییل بلکه خطری برای منافع آمریکا و جهان است ، افزود:" مادامی که ایالات متحده نقش رهبری بین المللی را بر عهده دارد چرا ما نباید از کمک و یاری این کشور استفاده کنیم."

اشاره پرز به نفی دیدگاه هایی در اسراییل بود که معتقدند تلاش های دیپلماتیک آمریکا در برابر برنامه هسته ای ایران بی نتیجه بوده و دولت تل آویو باید به تنهایی برای بازداشتن ایران از تولید سلاح هسته ای وارد عمل شود.

پرز در ادامه مدعی شد:" شاید دولت ایران (با استفاده از ابزار مذاکرات) در حال خرید زمان برای برای برنامه هسته ای خود باشد ، اما از نظر من  گذشت زمان به ضرر آنها است ، وضعیت این کشور رو به وخامت است و اقتصاد آن در آستانه فروپاشی است و مردم ایران به خوبی این مساله را می دانند."

ادعای اسراییل و آمریکا و برخی متحدان غربی آنها درباره برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران در حالی است که آژانس بین المللی انرژی هسته ای تا کنون هیچ مدرکی دال بر انحراف ایران از مسیر صلح آمیز فعالیت های هسته ای منتشر نکرده است و تمامی فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب مقررات و نظارت آژانس در حال انجام است.
 

انتقاد تند روسیه از ایران!

 دولت روسیه از توسعه فعالیت‌های هسته‌ای توسط ایران انتقاد کرد. به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ به گفته روسیه گشایش مراکز جدید هسته‌ای در ایران نقض تعهدات بین‌المللی است و در راستای ایجاد فضای تفاهم میان ایران و دیگر طرف‌های مذاکرات اتمی عمل نمی‌کند!
خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک نماینده وزارت خارجه روسیه می‌گوید گشایش مراکز جدید استخراج و فراوری اورانیوم در ایران نه تنها نقض تعهدات بین‌المللی از سوی تهران است، بلکه به فضای تفاهم میان  ایران و دیگر طرف‌های مذاکرات اتمی کمک نخواهد کرد.این دیپلمات روسیه گفته اعتماد میان طرف‌های گفت‌وگو برای پیشرفت مذاکرات ضروری است.

واکنش ها به خبر "اختراع ماشین زمان" در ایران/ دیلی تلگراف: ایرانی ها 8 سال آینده، احتمال حمله نظامی و ... را پیش بینی کنند!/ تمسخر Wired: سطح علمی ایرانیان به بالاترین حد خود در همه دوران‌ها رسیده!

روزنامه بریتانیایی " دیلی تلگراف" اطلاع داد : علی رازقی ، دانشمند ایرانی اختراعی با عنوان " ماشین زمان آریا یک" در مرکز هدایت و راهبردی مخترعان و مبتکران کشور به ثبت رسانده است. به گفته وی به کمک اختراع وی مقامات ایرانی می توانند احتمال درگیری نظامی با سایر دول و همچنین نوسان ارز و بهای نفت را پیش بینی نمایند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز یکشنبه خبرگزاری فارس مدعی شد که "یک محقق ۲۷ ساله ایرانی" به نام علی رازقی، ماشین زمانی را ساخته که می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ خبرگزاری فارس این فرد را سرپرست مرکز هدایت راهبردی مخترعان و مبتکران و رکوردار ثبت اختراع در ایران معرفی کرده است. رازقی به خبرگزاری فارس می‌گوید که این ماشین زمان به اندازه یک کیس کامپیوتر است که می‌تواند تمام اطلاعات افراد را برای ۵ تا ۸ سال آینده، پیش‌بینی کند.

او تصریح می‌کند که این دستگاه برای پیش‌بینی بازار ارز به کار گرفته شده و عملکرد کاملا موفقی داشته است. رزاقی می‌افزاید که از طریق پیش‌بینی قیمت ارز در حال تامین درآمد مرکزی است که سرپرستی آن را بر عهده دارد.

پس از گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه شرق نیز با علی رزاقی گفت‌وگویی انجام داد. وی در این مصاحبه ادعاهای بیشتری را مطرح کرد.

به گفته رزاقی کار ساخت ماشین زمانی که بشر با آن به آینده سفر کند هم شروع شده و  پروژه پیشرفت خوبی داشته است. او می‌گوید، مشکل اصلی این است که "هنوز راهی برای بازگرداندن مسافران زمان، به زمان حال پیدا نکرده است."

واشنگتن پست: خبرگزاری های ایرانی، خبر "ماشین زمان" را حذف کردند / کدام ماشین زمان؟

انتشار خبر اختراع ماشین زمان توسط خبرگزاری فارس، مورد توجه وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف از جمله تلگراف، فاکس‌نیوز و وایرد (Wired) قرار گرفت. گرچه همه توجه‌ها با تردید همراه بود و بسیاری نیز با تمسخر به انتشار این گزارش پرداختند!

واشنگتن پست با انتشار تصویر حذف شده خبرگزاری فارس زیر عنوان "کدام ماشین زمان؟ خبرگزاری ایرانی گزارش ساخت ماشین زمان را حذف کرد" به بررسی این ادعا پرداخته است.واشنگتن پست با اشاره به اینکه خبر این اختراع از بخش انگلیسی خبرگزاری فارس نیز حذف شده می‌نویسد این اولین بار نیست که رسانه های ایرانی ادعاهای غیر واقعی را مطرح می‌کند!

واکنش دیلی تلگراف:پیش بینی 8 سال آینده ایران، احتمال حمله نظامی و ... توسط این اختراع!

روزنامه بریتانیایی " دیلی تلگراف" اطلاع داد : علی رازقی ، دانشمند ایرانی اختراعی با عنوان " ماشین زمان آریا یک" در مرکز هدایت و راهبردی مخترعان و مبتکران کشور به ثبت رسانده است.به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ به گفته دانشمند 27 ساله این ماشین ، کاربر را به آینده نمی برد بلکه 5 تا 8 سال آینده را توسط اثر انگشت به کاربر می گوید.

این اختراع به اندازه یک کامپیوتر است. این دانشمند 179 اختراع داشته است و ده سال گذشته را او بر روی این ماشین کار کرده است. به گفته وی به کمک اختراع وی مقامات ایرانی می توانند احتمال درگیری نظامی با سایر دول و همچنین نوسان ارز و بهای نفت را پیش بینی نمایند.

تمسخر وایرد: سطح علمی ایرانیان با بالاترین حد خود در همه دوران‌ها رسیده!

وب‌سایت وایرد (Wired) نیز در گزارشی با عنوان "اختراع  جدید ایران"  با زبانی که به توهین شباهت دارد، می‌نویسد: «سطح علمی ایرانیان با بالاترین حد خود در همه دوران‌ها رسیده است!

این وب‌سایت با برشمردن خاصیت‌های ماشین زمان اختراع شده، تصریح می‌کند که ایران با این اختراع، قابلیت آن را دارد که با پیش‌بینی حملات سایبری، در برابر آن‌ها ایمن شود!

نام بابک زنجانی در فهرست تحریم‌های آمریکا / توقیف تمام دارائیهای او

بابک زنجانی، بازرگانی ایرانی، از ماههای گذشته به چهره ای جنجالی تبدیل شده است. اتحادیه اروپا، در ماه دسامبر سال گذشته، نام بابک زنجانی و موسسات مالی ذکر شده را به فهرست تحریمهای این اتحادیه که بطور مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط با برنامه هسته ای ایران هستند، افزوده بود!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایالات متحده آمریکا، نام بابک زنجانی، بازرگان ایرانی و سه موسسه دیگر را در فهرست سیاه تحریمها قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛  وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بابک زنجانی، بازرگان ایرانی، یک موسسه مالی در دبی و شعبات وابسته به این موسسه در مالزی را در فهرست تحریمهای این کشور قرار داده است.

این وزارتخانه همچنین یک بانک مالزیائی را که درجهت انتقالات مالی شرکت ملی نفت ایران توسط بابک زنجانی تسهیلاتی را ایجاد کره بود، مورد تحریم قرار داده است.

بابک زنجانی، بازرگانی ایرانی، از ماههای گذشته به چهره ای جنجالی تبدیل شده است. اتحادیه اروپا، در ماه دسامبر سال گذشته، نام بابک زنجانی و موسسات مالی ذکر شده را به فهرست تحریمهای این اتحادیه که بطور مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط با برنامه هسته ای ایران هستند، افزوده بود!

بابک زنجانی، پیش از این، هر گونه تخلف در مورد تحریمها را رد کرده بود.

براساس بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا، تمامی دارائیهای بابک زنجانی و موسسات نام برده شده از سوی دولت آمریکا توقیف می شود.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تاکید کرده که این اقدام بر اساس قانونی صورت گرفته است که مربوط به جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی و حامیان آنان است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شهروندان آمریکایی را از هر گونه معامله با بابک زنجانی و بانک و شرکت‌های متعلق به او منع کرده است.

بابک زنجانی مدیر گروه سورینت، متشکل از چند شرکت و بانک، مستقر در دبی است. زنجانی سال گذشته پس از آنکه اتحادیه اروپا شرکت‌ها و افراد را از معامله با او منع کرد در گفت‌وگو با رویترز اتهام‌های وارده را رد کرد و گفت، برای تهران کار نمی‌کند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی، در جریان استیضاح وزیر کار در مجلس شورای اسلامی، متنی را خواند که منتسب به فیلمی بود که صدای آن بطور کامل در مجلس پخش نشد.

در این فیلم، فاضل لاریجانی، با سعید مرتضوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در باره فردی با نام «ز» گفتگو می کنند. گفته می شود که نام این فرد «بابک زنجانی» است.

بابک زنجانی پس از آن گفت که در این جلسه حضور داشته و قرار بوده تا شماری از شرکت های سازمان تامین اجتماعی را خریداری نماید. اما تنها دقایقی در این جلسه حضور داشته است.در این فیلم ظاهرا لاریجانی از مرتضوی می‌خواهد، فعالیت‌های اقتصادی او را تسهیل کند و واسطه همکاری او با بابک زنجانی شود.

زنجانی این اتهام‌ها را رد کرده است. اما غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در بهمن‌‌ماه سال ۱۳۹۱ اعلام کرد که بابک زنجانی و فاضل لاریجانی در ارتباط با این فیلم به دادگاه احضار شده‌اند و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

 

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد
ایران بیش از ۷ درصد منابع معدنی دنیا را در اختیار دارد

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بررسی ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا و برابری قدرت خرید و پول ملی آنها اعلام کرد: ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان بیش از ۷ درصد منابع معدنی دنیا را در اختیار دارد.

خبرگزاری فارس: ایران بیش از ۷ درصد منابع معدنی دنیا را در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز با بررسی 20 اقتصاد بزرگ دنیا و برابری قدرت خرید و پول ملی اعلام کرد: از کاربردهای برابری قدرت خرید می‌توان بررسی توان رقابت‌پذیری کشورها، مقایسه درآمد ملی و سرانه کشورها، ارزیابی استاندارد زندگی جوامع و تسهیل در برآورد سایر شاخص‌های اقتصادی را نام برد.

امکان مقایسه سطح رفاه در کشورهای مختلف یکی از موارد مهم کاربرد برابری قدرت خرید است.

علاوه بر این، قابلیت‌ها و توانمندی‌های اقتصاد ایران در عرصه جهانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بر همین اساس جایگاه هفدهم اقتصاد جهان از حیث برابری قدرت خرید در سال 2011 به ایران اختصاص یافته در حالی که از نظر منابع طبیعی، کشورمان نخستین کشور دارای مجموع ذخایر انرژی در جهان است.

همچنین ایران سومین ذخایر بزرگ شناخته شده نفت و دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد و نخستین رتبه جهانی در منابع روی، دومین رتبه جهانی در زمینه منابع مس، نهمین رتبه جهانی در معادن آهن، دهمین رتبه جهانی در معادن اورانیم و یازدهمین رتبه جهانی در زمینه معادن سرب را داراست.

به عبارت دیگر ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان بیش از 7 درصد منابع معدنی دنیا را در اختیار دارد.

از سوی دیگر، به آنچه در محافل کارشناسی از حیث محاسبه تولید ناخالص داخلی بر حسب برابری قدرت خرید و علل اختلاف آن با تولید ناخالص داخلی بر حسب نرخ ارز رسمی مطرح است باید چنین پاسخ داد که این تفاوت به نرخ بهره‌وری، قابل مبادله بودن یا غیرقابل مبادله بودن کالاها و خدمات تولیدی، ورود برخی از کشورها به مرحله جدید توسعه موسوم به اقتصاد دانایی، تعرفه‌های تجاری و گمرکی برمی‌گردد.

واقعیت آن است که علت یا علل اختلاف بین ارزش تولید ناخالص داخلی (GDP) بر حسب روش برابری قدرت خرید (PPP) با تولید ناخالص داخلی (GDP) بر حسب ارزش اسمی صرفا به تعرفه‌ها و یارانه‌ها مربوط نمی‌شود.

این گزارش ضمن بررسی و تلخیص گزارش «نگاهی به 20 اقتصاد بزرگ دنیا بر حسب برابری قدرت خرید» تلاش دارد تا به توصیف ساختار تفصیلی محاسبه تولید ناخالص داخلی بر حسب برابری قدرت خرید بپردازد.

نتایج گزارش مذکور حاکی از آن است که ساختار و شاکله نظام قیمت‌های داخلی، بهره‌وری نیروی کار، سرمایه، انرژی و بهره‌وری کل عوامل تولید، «قابل مبادله بودن» یا «قابل مبادله نبودن» کالاها و خدمات تجاری، ورود کشورها به فاز جدید پیشرفت و توسعه یعنی «اقتصاد دانایی» از زمره دلالت‌های اصلی تفاوت تولید ناخالص داخلی بر حسب قدرت خرید با تولید ناخالص داخلی بر حسب ارزش اسمی محسوب می‌شوند.

 

او همچنین گروهی بنام "شبکه امام زمان برای اعدام" تاسیس کرد و مدعی شده که امام زمان از مراجع تقلید حاضر رضایت ندارد.
به گزارش مشرق به نقل از شیعه آنلاین، چندی پیش خبری به طور هماهنگ و همزمان در بسیاری از رسانه های ضد ایرانی و ضد شیعی در مورد حمله ی افراد ناشناس به دفاتر فردی که به "آیت الله الصرخی" در شهرهای مختلف به ویژه جنوبی عراق منتشر شد. پس از انتشار آن خبر این رسانه ها به پخش اخبار و گزارش هایی در دفاع از فرد موسم به "الصرخی" و علیه حضرت آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان پرداختند.

در این گزارش سعی داریم نگاهی گذرا به "الصرخی" که در میان افکار عمومی عراق به پدیده "سید حسنی" شهرت دارد، بپردازیم.

"الصرخی" کیست؟
"سید محمد بن عبدالرضا بن محمد الصرخی" معروف به "آیت الله سید محمود حسنی الصرخی" متولد کاظمین و روحانی نمایی است که ‍‍‍‍‍پس از سقوط رژیم منحله بعث سابق عراق برای اولین بار با لباس روحانیت در ملاعام ظاهر شد و ضمن اعلام مرجعیت و معرفی خود به عنوان مرجع اعلای شیعیان، مدعی ارتباط با امام زمان شد. البته برخی شایعات نیز وجود دارد که گفته می شود نام اصلی وی "محمود التمیمی" از عشایر سنی مذهب بنی تمیم در استان دیالى عراق است.

وی همچنین مدعی شده که از شاگردان حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر و سید محمد صادق صدر بوده که البته این ادعا از سوی دیگر شاگردان این دو مرجع عالیقدر شهید، مانند حضرت آیت الله سید کاظم حائری، که چندین سال است از عراق به ایران هجرت کرده و در قم سکونت دارد – ایشان پدر معنوی جنبش صدر عراق به شمار می رود – تکذیب شده است.

او که پس از ظاهر شدن به سرعت مورد توجه رسانه های خبری جهان به ویژه رسانه های ضد ایرانی و ضد شیعی قرار گرفت، در مدت زمان بسیار کوتاهی با نام "سید حسنی" شهرت یافت.

چند روز پس از اولین ظهور وی، او اظهارات شدید اللحنی علیه نیروهای آمریکایی بیان کرد و آنان را اشغالگر خواند و خواستار خروج فوری اشغالگران از عراق شد.

دو روز پس از اضهارات ضد آمریکایی "الصرخی" که در آن زمان در شهر کربلا مستقر شده بود، هوادارانش با حمله به تعدادی از نیروهای امریکایی موفق شدند 3نفر را بکشند. بلافاصله پس از آن عملیات نیروهای امریکایی به کمک ارتش عراق به دفتر او حمله کردند، اما وی پیش از آن ناپدید شده بود.

از آن زمان تا سال گذشته یعنی نزدیک به 4 سال از "الصرخی" خبری نبود. شایعات در مورد محل پنهان شدن وی افزایش یافت. برخی می گفتند به لبنان فرار کرده زیرا در آنجا رؤیت شده اما عده ای دیگر معتقد بودند در مناطق جنوب عراق پنهان شده است. اما برخی افراد زودباور که ادعاهای الصرخی درباره ی دیدار با امام زمان را باور کرده بودند، معتقد بودند که او غیبت کرده و نزد امام زمان رفته است.

اما بررسی های دقیق انجام شده و سیر تحرکات، اقدامات، موضع گیری ها و اضهار نظرهای 2 سال اخیر الصرخی، یعنی پس از ظهور مجدد وی، حکایت از آن دارد که او از سوی یکی از سازمان های اطلاعاتی و امنیتی منطقه – که به احتمال زیاد عربستان سعودی است – به طور کامل حمایت و پشتیبانی مالی و... می شود.

اطلاعاتی محرمانه درباره "الصرخی"
برخی اسناد و اطلاعات موجود درباره "الصرخی" حکایت از آن دارد که وی در اواسط دهه نود قرن گذشته ی میلادی (حدود سال 1984) دانشجوی رشته ی مهندسی در یکی از دانشگاه های بغداد بوده است، گفته می شود وی مدتی از همکلاسی های دوران دانشجویی "عدی" فرزند "صدام" دیکتاتور سابق عراق بود و در همان زمان عضو حزب بعث شد و به یکی از دوستان نزدیک "عدی" مبدل شد.

در همان زمان او در پارتی های مختلطی که توسط "عدی" برگزار  می شد شرکت می کرد و حتی تصاویری از رقصیدن وی دراین پارتی ها وجود دارد.

از جمله اطلاعاتی که در مورد وی وجود دارد این است که، او در مجالس و محافل مختلف خود به گونه های مختلف مدعی ارتباط با امام زمان(عج) شده است. از جمله ادعاهای عجیب وی این است که در یک دیدار محرمانه با برخی هوادارانش مدعی شده که امام زمان(عج) با خواهر او ازدواج کرده و داماد خانوادگی آنها شده است.

دفتر "الصرخی" در تاریخ 7 شوال 1432 بیانه ای رسمی صادر کرد و در آن به طور مستقیم مدعی شده بود که "الصرخی" با امام زمام(عج) دیدار داشته و دستوراتی برای چگونگی فعالیت دریافت کرده است. او همچنین گروهی بنام "شبکه امام زمان برای اعدام" تاسیس کرد و مدعی شده که امام زمان از مراجع تقلید حاضر رضایت ندارد از همین رو فتوای اعدام مراجع تقلید را صادر کرد.

ناگفته نماند بررسی های انجام شده در مورد کتاب ها، تالیفات و دست نوشته های "الصرخی" نشان می دهد که او نه تنها برای اعلم بودن در مرجعیت دارای علم بالایی نیست بلکه از کمترین اطلاعات در زمینه علوم دینی برخوردار است، زیرا مطالعه نوشته های وی نشان می دهد که او بسیاری از مطالبش را به طور کامل و صد درصد از کتب دیگر علما و مراجع به ویژه حضرت آیت الله خوئی(ره) به سرقت برده است.

گفتنی است، "الصرخی" و هوادارانش او را بالاتر و حتی برابر با دیگر مراجع شیه می دانند و می گویند برای مثال: حتی اگر هم "آیت الله الصرخی" با آیت الله سیستانی در یک سطح علمی باشند، باز هم "آیت الله الصرخی" به دلیل "عرب بودن" از آیت الله سیستانی اعلم تر است! همین امر باعث شده همواره در کنار نام وی اصطلاح " مرجع تقلید عربی و عراقی" نوشته شود.

لازم به یاد آوری است "الصرخی" که همواره ادعای اسلامگرایی داشته، اما در انتخابات های گذشته همواره از نامزدها و احزاب غیر اسلامی و غیر دینی به ویژه حزب کمونیست عراق حمایت کرده است.

شایان ذکر است یکی از افراد نزدیک و یاران "الصرخی" "فائز الشمری" نام دارد. براساس اسنادی که پس از تسخیر مقر سازمان اطلاعات و امنیت حزب بعث بعداز سقوط رژیم صدام به دست آمده، مشخص شد که "فائز الشمری" یک سنی مذهب و از اهالی شهر فلوجه بوده که از کارکنان سازمان امنیت بعث به شمار می رفت و در زمان صدام مدتی ماموریت یافت که با عمامه ای سفید رنگ  به صورت یک روحانی شیعی در محافل ومجالس مختلف مانند دروس برخی مراجع حاضر شود.

پس از اشغال عراق نیروهای امریکایی و عراقی به مسجدی در منطقه السیده در بغداد که زیر نظر "فائز الشمری" بود حمله کرده و مقدار زیادی از سلاح ها و موشک های ارتش سابق عراق را در انبار مسجد کشف و ضبط کردند.

پیش از آن حمله "الشمری" گریخته بود و مدتی بعد با عمامه سیاه رنگ در کنار "الصرخی" به عنوان یکی از هواداران وی ظاهر شد.


توانایی ها و امکانات الصرخی
در پی افزایش فعالیت گروهک "الصرخی" به ویژه علیه مراجع تقلید و احساس خطر از سوی دولت عراق، فعالیت اطلاعاتی امنیتی علیه وی آغاز شد تا حامیان اصلی و پشت پرده وی مشخص شود.

بررسی های انجام شده نشان می دهد، او در حال حاضر نزدیک به دویست نیروی مرد و پنجاه نیروی زن را به استخدام گرفته و به طور ماهانه به هرگدام از آنان سیصد دلار حقوق پرداخت می کند. براساس اطلاعات به دست آمده منبع درآمدی وی از سوی سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی تامین می شود.

نیروهای وی با هدف حمایت از خود و انجام برخی عملیات ها مقادیر قابل توجهی اسلحه نیز تهیه کرده و در اختیار دارند.

از جمله حمایت هایی که رژیم سعودی از وی می کند تبلیغات برای وی و رسانه های وابسته به سعودی است برای مثال تاکنون روزنامه الشرق الاوسط و شبکه العربیه و سایت اینترنتی ایلاف که از پر مخاطب ترین رسانه های عرب زبان جهان به شمار می روند با وی مصاحبه کرده و به نشر اظهارات و اندیشه های او پرداخته اند.

"الصرخی" روز گذشته (7 آوریل 2013 برابر با 18 فروردین 1392) پس از حدود یک سال و نیم اولین اظهار نظر رسانه ای خود را در یک کنفرانس خبری بیان کرد. اظهارات روز گذشته وی توسط روزنامه الشرق الاوسط و سایت ایلاف پوشش داده شد.

اهداف الصرخی در عراق
بررسی دقیق انجام شده از سیر فعالیت ها، اضهارات، موضع گیری ها و اقدامات گروهک "الصرخی" نشان می دهد که هدف اصلی وی ایجاد فتنه میان شیعیان عراق و به ویژه تخریب وجهه قدرتمند و بانفوذ حضرت آیت الله سیستانی است.

از جمله اقدامات تخریب گرایانه گروهک "الصرخی" علیه حضرت آیت الله سیستانی، حمله به دفاتر و تلاش برای ترور برخی از نمایندگان و وکلای ایشان در شهرهای مختلف عراق به ویژه شهرهای جنوبی بوده است.

هواداران "الصرخی" طی دو سال گذشته بیش از 10 مسجد، حسینیه و مرکز وابسته به آیت الله سیستانی و نمایندگانش را مورد حمله قرار داده و به آتش کشیده اند. آنان حتی حرمت این اماکن دینی و قرآن های موجود در آن نگه نداشته و آن را به آتش کشیدند.

سیاستی که "الصرخی" برای تخریب آیت الله سیستانی در پیش گرفته معرفی وی به عنوان یک مرجع ایرانی و غیر عراقی است، تا از این طریق بتواند ایشان را در میان مردم عراق و دیگر کشورهای عربی تخریب کند.

اهداف الصرخی در منطقه
اما ناگفته نماند الصرخی به دستور اربابان سعودی خود اهدافی نیز در منطقه دنبال می کند که عمدترین آن می توانه به حمله به جمهوری اسلامی ایران و زیر سوال بردن نظام ولایت فقیه است. اما دیگر هدف وی در منطقه مورد حمله قرار دادن حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و دیکتاتور نامیدن وی است.

"الصرخی" همچنین طی اظهاراتی، انقلابیون بحرین را "شورشی" و "فتنه گر" نامیده بود، و آنها را به مزدور بودن و فعالیت در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران متهم کرده است.

او از سوی دیگر از اهالی سنی مذهب استان الانبار که چند ماهی است علیه حکومت نوری المالکی، نخست وزیر عراق دست به اعتراضات زده اند، حمایت کرده و خواستار ساقط شدن دولت وی شده است. این درحالی است که به اذعان کارشناسان مسائل سیاسی عراق، اعتراضات استان الانبار از سوی حزب بعث منحله، عربستان سعودی و قطر حمایت می شود.

حوزه و نحوه فعالیت الصرخی و هوادارانش
عمده فعالیت های هواداران "الصرخی" در دو حوزه "فضای واقعی" و "فضای مجازی" محدود می شود.

فعالیت آنان در فضای واقعی از طریق دفاتر در شهرهای مختلف عراق و روحانیون هواداراش انجام می شود و آنان تلاش می کنند با سخنرانی برای عوام مردم عراق و به ویژه مردم عشایر که از سطح آگاهی و علمی بسیار پایینی برخوردارند، اهداف و سیاست های خور را دنبال کنند.

امام فعالیت هواداران "الصرخی" در عرصه فضای مجازی به صورت بسیار گسترده و تعجب برانگیزی ادامه دارد و با بررسی سطحی یک کارشناس یا فعال این عرصه می توانند نشان دهند که گستردگی فعالیت آنان در این عرصه مطمئنا توسط یک تیم کامل و مجهز که از سوی یک ارگان امنیتی حمایت می شود، در حال انجام شدن است.

بررسی هایی میدانی و مجازی که ما انجام داده ایم نشان می دهد آنان علاوه بر داشتن یم سایت رسمی تحت عنوان سایت "مرجعیت الصرخی"، و یک سایت مربوط به بخش تبلیغات و اطلاع رسانی دفتر مرجعیت "الصرخی"، چندین صفحه در سایت فیسبوک، تویتر، گوگل پلاس و یوتیوب دارند که موفق شدند با فعالیت گسترده خو تعدا زیادی کاربر اینترنتی را به خود جذب کنند.

آدرس این صفحات به شرح زیر است:

سایت رسمی مرجعیت الصرخی:
 
http://www.al-hasany.net

سایت بخش اطلاع رسانی الصرخی:
 
http://www.al-hasany.com

آدرس صفحه یوتیوب:
 
http://www.youtube.com/user/2alhasany/featured

آدرس اصلی ترین صفحه فیسبوک:
 
https://www.facebook.com/alsrkhy.alhasany?sk=app_4949752878

آدرس اصلی ترین صفحه تویتر:
 
https://twitter.com/AnsrIraq

آدرس اصلی ترین صفحه گوگل پلاس:
 
https://plus.google.com/104911069970529941892/posts

 

به گفته معاون وزیر راه، عملیات احداث قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال با دستور دولت از بنیاد اخذ و به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، رئیس جمهور دستور داد ساخت قطعات 2 و 3 آزادراه به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در این‌باره گفت: عملیات احداث آزادراه تهران-شمال از سال 76 آغاز شد و تا سال 89 تنها 64 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از سال 90 با پیگیری‌های خاص و اختصاص اعتبار، هر سال 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمد صادقی ادامه داد: منطقه 1 این آزادراه از تهران تا شهرستانک توسط پیمانکار چینی و در قالب فاینانس در حال اجرا است؛ این قطعه، 23 کیلومتر طول دارد که احداث تونل‌های آن به پایان رسیده است؛ در منطقه یک آزادراه فاینانسور شرکت SPA چینی است و مشکلات بانکی این فاینانسور در حال برطرف کردن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قرار شده است این قطعه تا پایان سال 92 مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ احداث قطعه یک، 60 کیلومتر مسیر تهران تا چالوس را کوتاه‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه از چندی پیش مقرر شده است در قطعات 2 و 3 این آزاد‌راه کنسرسیوم داخلی حضور یابد، ادامه داد: پیمانکار این دو قطعه آزادراه شرکتی ایرانی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطالعات اجرایی این قطعات در حال انجام است، یادآور شد: اجرای این دو قطعه 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در صورت فراهم بودن منابع مالی، این 74 کیلومتر آزادراه با 30 کیلومتر تونل، ظرف 3 سال ساخته می‌شود.

وی درباره واگذاری اجرای این دو قطعه به قرارگاه خاتم‌الأنبیاء توضیح داد: به دستور رئیس‌جمهور اجرای قطعات 2 و 3 به قرارگاه خاتم واگذار شد و وزارت راه و شهرسازی هم‌اکنون در حال اخذ مصوبه‌های نهایی است.

بنابراین گزارش پس از کش و قوس‌های فراوان بین وزارت راه و شهرسازی و شریک این وزارتخانه در آزادراه تهران-شمال (بنیاد) ظاهراً دولت توانست این 2 قطعه را از دست بنیاد خارج کرده و به قرارگاه خاتم واگذار کند.
 
در مراسم رسمی گشایش دفتر این گروهک در واشنگتن "جیمز جونز" مشاور سابق امنیت ملی اوباما جان بولتون(نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل) پی جی کراولی ( دستیار سابق وزارت خارجه آمریکا) پاتریک کندی ( نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا) و جان سانو ( از مدیران سابق سازمان سیا) شرکت داشتند.
به گزارش مشرق به نقل از عصر ایران، در حالی که مقامات آمریکایی ادعای گفتگو و مذاکره با ایران را دارند و بر حسن تعامل با ملت ایران تاکید می کنند(!) با حضور جمعی از مقامات سابق آمریکایی ، دفتر گروهک مجاهدین خلق(منافقین) در واشنگتن و در نزدیکی کاخ سفید به طور رسمی بازگشایی شد.

 
در مراسم گشایش این دفتر جمعی از اعضای گروهک منافقین و نیز برخی از مقامات سابق دولت آمریکا که از اعضای فعال لابی منافقین در آمریکا هستند، از جمله ژنرال جیمز جونز مشاور سابق امنیت ملی دولت اوباما حضور داشتند.

 
 دفتر رسمی منافقین در آمریکا تنها یک خیابان با کاخ سفید فاصله دارد.

 
گروهک مجاهدین خلق از سال 1997 در لیست گروه های تروریستی دولت آمریکا قرار داشت اما همزمان با تلاش های لابی این گروهک در اروپا و خارج شدن نام این گروهک از لیست گروه های تروریستی این اتحادیه ، نام این گروهک در سال گذشته میلادی از لیست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا خارج شد.

 
در مراسم رسمی گشایش دفتر این گروهک در واشنگتن جیمز جونز مشاور سابق امنیت ملی اوباما سخنرانی کرد و با اشاره به اینکه این اقدام گامی تاریخی است بر درست بودن گشایش دفتر منافقین در واشنگتن تاکید کرد.

 
در این مراسم شخصیت ها و چهره هایی چون جان بولتون (نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل) پی جی کراولی ( دستیار سابق وزارت خارجه آمریکا) پاتریک کندی ( نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا) جان سانو ( از مدیران سابق سازمان سیا) شرکت داشتند.

 
گفتنی است طبق آمار رسمی گروهک منافقین پس از انقلاب اقدام به ترور 12 هزار شهروند ایرانی کرده است. معلوم نیست میزان کشت و کشتار مردم توسط یک گروه چقدر باید باشد تا آمریکا آن گروه را تروریستی بداند؟!
 
 
خون‌آشامان شام
سناریوی براندازی دولت سوریه و تشکیل جبهه‌ تروریستی النصره از زمان شکست صهیونیست‌ها از حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه کلید خورد، اما تا دو سال پیش به تعویق افتاد.
گروه بین‌الملل مشرق-- جبهة النصرة از مهمترین گروهای ضد نظام بشار اسد به شمار آمده که با حمایت های تسلیحاتی آمریکا، غرب و متحدان منطقه ای خود توانسته فجایع بزرگی در این کشور رقم بزند. از این رو "مشرق" با انتشار سلسله گزارش هایی به نحوه شکل گیری و دوام این گروه در منطقه و از جمله سوریه پرداخته است.

در بخش‌های پیشین (اول و دوم) گفته شد که جبهه النصرة الگوی بعضی از تشکیلات تکفیری و زائیده القاعده و حامل افکار آن است.
 بسیاری معتقدند تشکیلات القاعده، جبهه‌ای واحد است. حال آنکه حقیقت چیز دیگری است. منبعی خاص فاش کرده است که اسامه بن لادن با درک اینکه آمریکا حتماً به افغانستان حمله خواهد کرد با طالبان متحد شد اما دسیسه‌ای بزرگ تشکیلات وی را از هم گسیخت و به گروه‌هایی کوچکتر از جمله" جند الشام" و" جبهة النصرة" و " فتح الاسلام" و القاعده غرب جهان عرب و القاعده عراق و... تقسیم کرد.

این ماجرا در زمان بیل کلینتون آغاز شد، چرا که یکی از تشکیلات وابسته به اخوان المسلمون مصر با همکاری موساد و اطلاع قبلی سیا، سفارت آمریکا در نایروبی و دار السلام را هدف قرار داد. در پی این اقدام، آمریکا با متهم نمودن القاعده، یک مرکز دارویی در سودان و چندین نقطه در افغانستان را مورد هدف قرار داد و روابط خود با طالبان و القاعده را قطع نمود. از همین رو طالبان به بن لادن گوشزد نمود که آمریکا در اندیشه حمله به افغانستان بوده و دستیابی به توافق در خصوص خط انتقال انرژی از ترکمنستان به پاکستان از طریق افغانستان دشوار به نظر می‌رسد.
بن لادن تلاش کرد تا نیروهای القاعده که جنگ چچن را پشت سر گذاشته و همچنان در یوگسلاوی سابق مبارزه می‌کردند را سرو سامان بخشد. در همین راستا حامیان وی در عربستان خبری را منتشر کردند مبنی بر اینکه لشکر آزاد سازی قدس در افغانستان فعال و تلاش برای جذب بیشتر جوانان آغاز شده است.


این بار دعوت علنی به پیکار ممنوع بود و افسران اطلاعاتی آمریکا،  مخفیانه با همکاری اطلاعات قطر و افسرانی از اطلاعات عربستان بر این کار نظارت می‌کردند. چرا که خاندان حاکم در عربستان به دو دسته تقسیم شده بودند: کبوتران خاضع و تسلیم در برابر آمریکا و عقابان مقاوم که به منظور به رسمیت شناختن خود به عنوان نظامی قانونی و الگو برای دولت‌های خلیج فارس از خواسته‌های طالبان حمایت می‌کردند و عدم به رسمیت شناختن طالبان از جانب آمریکا به دلیل حفظ خط انتقال نفت را سرآغاز رویگردانی از خاندان حاکم در خلیج فارس به شمار می‌آوردند.

جذب نیرو برای لشکر موسوم به آزادسازی قدس به رهبری اسامه بن لادن کاملاً مخفیانه و با اطلاع بخشی از خاندان حاکم و سازمان اطلاعات آمریکا در عربستان در جریان بود. هدف از این کار جلوگیری از پنهان نگه داشتن پایگاه‌های القاعده بود که توسط نیروهای داوطلب جدید فاش می‌شد. بعضی از این افراد قبل از آنکه سلاح به دست گیرند و یک هفته و تقریباً یک ماه را در مراکز آموزشی القاعده سپری نمایند، به اسارت آمریکائیها درآمدند و 6 سال را در گوانتانامو سپری کردند.

واقعیت این است که جذب نیرو، تنها خدعه‌ای برای از بین بردن پایگاه‌های القاعده بود که از افغانستان و مناطق قبایلی پاکستان خارج نشده بودند. یک سال بعد از آخرین گفتگوهای آمریکا و طالبان، بن لادن با ایمن الظواهری در سودان دیدار کرد و ظواهری و "جنبش اخوانی جهاد" به القاعده پیوست. باید گفت که ورود اخوان المسلمون به حلقه القاعده به مثابه ورود موریانه به چوب بود که آن را کاملاً متلاشی کرد. بدین شکل آمریکا توانست قبل از آغاز جنگ، با همکاری اخوان المسلمون و سازمان اطلاعات اردن، قطر و عربستان القاعده را متلاشی کند.


طراحی و اجرای حمله به سفارت آمریکا در نایروبی و دار السلام و هجوم به ناو شکن آمریکا در یمن نه توسط القاعده که توسط الظواهری و موساد شکل گرفت. هدف اصلی این عملیات، موفقیت الظواهری در جلب اعتماد بن لادن بود.

سرانجام ظواهری اعتماد بن لادن به خود را جلب کرد و توانست وی را با طرح خود مبنی بر توسعه دامنه درگیری با آمریکا در تمامی عرصه‌ها همراه سازد. با آغاز عملیات گسترده رسانه‌ای آمریکا در بزرگنمایی القاعده، الظواهری فرماندهان القاعده را به خارج از افغانستان منتقل نمود. این اقدام در شرایطی صورت می‌گرفت که سیا و موساد، توسط اخوان المسلمین و اطلاعات عربستان، قطر و اردن از داخل، تشکیلات القاعده را متزلزل و بازسازی می‌نمودند. بدین شکل به بهانه مبارزه با القاعده که در افغانستان متلاشی شده بود حمله به این کشور آغاز شد.
 جای بسی تعجب است که طالبان به بن لادن درباره حمله آمریکا هشدار داد و چون این کشور حمله را آغاز نمود بعضی از رهبران طالبان بیان داشتند که این گروه به ابزاری برای ایالات متحده تبدیل شده و در عین حال تسلیم نشدند و هیچ یک از عناصر القاعده را به دشمن تحویل ندادند.
شگفت انگیزتر آنکه برادر ایمن الظواهری بعد از کشته شدن بن لادن و آغاز عملیات جبهة النصرة در سوریه، آتش بس طولانی مدت با آمریکائیها را پیشنهاد داد.

بدین ترتیب آمریکا که از القاعده و طالبان در جریان مبارزه با شوروی در افغانستان حمایت می‌کرد هنگامی که احساس نمود نفوذ شرکت‌هایش در آسیای میانه از طریق خاک افغانستان به خطر افتاده است با آنها وارد جنگ شد.


آمریکائیها توانستند قبل از ورود به جنگ، القاعده را متلاشی و به شاخه‌هایی کوچکتر و قابل هضم که فرماندهان آن‌ها را ایمن الظواهری تعیین می‌کرد، تقسیم نمایند. در سال 2001م شکل‌گیری شاخه‌های نرم‌تر آغاز شد و بخش اعظمی از آن برای ایجاد تفرقه در عراق، راهی این کشور شدند. یکی از این شاخه‌ها با نام "جند الشام" توسط آمریکا شکل گرفت تا بعد از نابودی حزب الله و براندازی دولت سوریه به نقش آفرینی بپردازد.
طرح براندازی دولت سوریه در سال 2006م و بعد از تجاوز به لبنان آغاز شد. در پی ناکامی رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان نه تنها این طرح آمریکا شکست خورد بلکه جند الشام نیز از چشم مردم افتاد.

در سال 2006م نام این گروه به جبهة النصرة تغییر یافت ولی اعلام رسمی آن به تعویق افتاد و تشکیل شاخه‌های کوچکتر که با آغاز بحران سوریه سر برآوردند، استمرار یافت. این شاخه‌ها، انفجارهایی را در دستورکار خود قرار دادند که اکثر دستگاه‌هایی اطلاعاتی منطقه را با مشکل مواجه ساخت. از جمله این انفجارها حمله به ستاد مدیریت بحران سوریه و وزارت کشور بود.

جبهة النصرة در سوریه روشی کاملاً متفاوت از شاخه مشابه آن در عراق، به هنگام حمله آمریکا اتخاذ نمود ضمن آنکه سلفی‌های اردن بعد از کشته شدن زرقاوی در عراق مسئولیت این جبهه را بر عهده گرفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد