سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

 

حجت الله درویش پور:

سهم خوزستان از بودجه کمتر از هر استانی است / چرا استانی در کنار کارون باید تشنه باشد

خوزستان با وجود آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و موقعیت جغرافیایی ممتاز در عمق محرومیت به سر می برد. کمبود شدید آب شرب و کشاورزی، نبود گاز در روستاها، بیداد کردن فقر و بیکاری، عدم ارائه خدمات بهداشتی مناسب و نبود مکان های ورزشی و کمبود امکانات آموزشی از جمله مشکلاتی است که مردم حوزه انتخابیه بنده را به سطوح آورده ست

حجت الله درویش پور نماینده مردم ایذه و باغملکعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه استان خوزستان در اوج محرومیت به سر می برد گفت: متأسفانه سهم این استان از بودجه برای استفاده در جهت رشد منطقه از سایر استان ها کمتر است.

حجت الله درویش پور در نشست علنی روزگذشته مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و درگذشت آقای یحیی زاده گفت: در حوزه بین الملل مهمترین موضوع سرگردانی عقیدتی و فکری بشر امروز نبود نظام سیاسی اقتصادی و اجتماعی معقول و مورد قبول همگان است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با یادآوری فروپاشی کمونیست و برتری یافتن ظاهری نظام رقیب یعنی لیبرال دموکراسی غرب تصریح کرد: بروز حوادثی چون فشارهای اقتصادی، نارضایتی توده ها و گسترش تجاوز به کشورها به زودی بن بست و فروپاشی این نظام را روشن ساخت.

وی ادامه داد: در این وادی سرگردانی ملت ها ایده انقلاب اسلامی مشروط به موفقیت در داخل می توانند به عنوان ایده ای رهایی بخش مورد توجه قرار بگیرد و راز توفیق این ایده عبور از موانع سخت سلطه گران غربی، چالش های جدید گروه های افراطی به ظاهر اسلامی در دنیا و ارائه الگوی سیاسی، اقتصادی موفق است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به نامگذاری سال جاری با نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی رهبری گفت: کارآمدی نظام در ابعاد سیاسی و اقتصادی در ایجاد جامعه ای پویا و متعالی باید مورد توجه قرار گرفته و در بعد سیاسی در داخل انتظار دوری از تنش و بداخلاقی سیاسی و نمایش وحدت و همدلی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو می رود.

وی ادامه داد: وحدت در کشور مایه رحمت بوده و با حفظ درایت و آرامش می توان زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور را فراهم کرده و حماسه سیاسی را خلق کرد.

درویش پور با بیان اینکه باید در سیاست خارجی تجدیدنظر اصولی و مطابق با قانون اساسی و تئوری واقع گرایی نئوکلاسیک باید مورد توجه قرار گیرد افزود: تلاش برای رسیدن به هدف مورد نظر ملت خواسته بر حق مردم از نمایندگان است.

وی گفت: در بعد اقتصادی برای ایجاد جامعه پویا و متعالی توزیع عادلانه ثروت توسعه متوازن مناطق مختلف کشور، تشخیص اولویت ها و هماهنگی بین سیاست های داخلی و خارجی در زمینه مسائل کلان اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با یادآوری پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در برخی از مناطق به علت توزیع ناعادلانه ثروت ما شاهد عقب ماندگی منطقه هستیم که این نتیجه عدم نگاه یکسان به مناطق مختلف کشور است.

وی ادامه داد: اصول 3، 19، 20 و 43 قانون اساسی که به رفع تبعیض و ایجاد امکانات عادلانه اشاره دارد توجه جدی نمی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برخی از مناطق و شهرهای کشور بخش عظیمی از بودجه سالانه را به خود اختصاص داده و بسیار پر رونق شده اند افزود: متأسفانه مناطق دیگری در فقر و محرومیت به سر می برند که این نقض عدالت است.

درویش پور با انتقاد از نفوذ برخی افراد در دستگاه ها که عامل توسعه یک منطقه می شوند تصریح کرد: متأسفانه نفوذ افراد جای استحقاق یک منطقه برای پیشرفت را گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه انتظار می رود در سال جاری شاهد کاهش فقر و محرومیت در جامعه باشیم گفت: از بین بردن گرانی که مردم به ویژه در مناطق محروم را به سطوح آورده است باید در اولویت کارها قرار بگیرد.

وی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود افزود: استان خوزستان با وجود آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و موقعیت جغرافیایی ممتاز در عمق محرومیت به سر می برد.

درویش پور ادامه داد: کمبود شدید آب شرب و کشاورزی، نبود گاز در روستاها، بیداد کردن فقر و بیکاری، عدم ارائه خدمات بهداشتی مناسب و نبود مکان های ورزشی و کمبود امکانات آموزشی از جمله مشکلاتی است که مردم حوزه انتخابیه بنده را به سطوح آورده ست.



وی با بیان اینکه استان خوزستان از منابع طبیعی بی شماری برخوردار است گفت: چرا استانی که در کنار کارون قرار دارد باید همچنان تشنه باشد و مسئولان برای انتقال آب به این مناطق کاری نکنند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: متأسفانه از دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تا کنون هیچ پروژه ای در استان خوزستان به ویژه حوزه انتخابیه بنده اجرایی نشده که این ضعف عملکرد مسئولان را می رساند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد