سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

*کیهان:

بیطرفی از که آموختی؟... از رسانه های آمریکا! 

«یک ماه در آمریکا بودم. رسانه های این کشور به دور از آداب حرفه ای و بدون کوچک ترین سند و مدرک، براساس پیش فرض ها و اتهامات درباره ایران گزارش می کنند».

رامی خوری تحلیلگر روزنامه لبنانی دیلی استار با درج این مطلب خاطرنشان کرد: یکی از رنج آورترین جنبه های گذراندن زمان در آمریکا همانطور که من در طول یک ماه دیدار کاری خود از این کشور با آن روبرو شدم، پیگیری پوشش خبری مسایل ایران در رسانه های اصلی و عمده آمریکا است. توصیف این موضوع به عنوان «پوشش خبری»، خیلی واقعی نیست، زیرا رسانه های عمده آمریکا واقعا اخبار ایران را گزارش نمی دهند، بلکه به جای آن به عرضه مجدد حملات و تهدیدهای عقیدتی می پردازند که از دولت های آمریکا و اسرائیل سرچشمه می گیرد.

وی می افزاید: مشکل اصلی که تقریبا در هر خبر و گزارشی که درباره ایران در رسانه های عمده آمریکا منتشر می شود، دیده می شود - از جمله رسانه هایی مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال و شبکه های مهم تلویزیونی- این است که پوشش خبری به صورت گریزناپذیری براساس پیش فرض ها، اتهامات و نگرانی هایی است که تقریبا هیچگاه دارای مدارک و مستندات واقعی و معتبر نیستند. از نگاه این رسانه ها ایران را باید به هر قیمت عقب راند.

تحلیلگر دیلی استار می نویسد: در هرگونه ارزیابی بی طرفانه عملکرد حرفه ای اغلب رسانه های آمریکا در پوشش وضع ایران، مشخص خواهد شد که به شدت ناقص است تا حدی که باید بگویم پوشش رسانه های اصلی آمریکا از ایران به صورت حرفه ای جنایتکارانه است. 

من این گفته را براساس این می گویم که حرفه و ارزش های روزنامه نگاری را در آمریکا آموخته ام؛ اینکه پوشش مطبوعاتی کیفی هر موضوعی به صورت مطلوب باید دارای مشخصات دقت، توازن، عمق و بافت باشد و نویسنده برای حفظ بی طرفی در هنگام ارائه گزارشی درباره مطالبی که جنجالی یا دارای تعارض است، باید تلاش و دقت بسیار زیادی بکند. اما چنین کیفیتی در اغلب رسانه های آمریکا دیده نمی شود. 

رامی الخوری نوشت: من از دیدن طرح اتهامات بی سند علیه برنامه هسته ای ایران و ادعای ساخت پنهانی بمب حیرت زده می شوم. در این عبارت ها هیچ اطمینان و یقینی وجود ندارد، مدارک و اسناد معتبر و واقعیات قابل تایید اندکی وجود دارد و به جای آن تنها خشم، پیش فرض ها و هراس دیده می شود. آنها مسئولیت خود را فراموش کرده و سربازان عقیدتی اهداف دولت شده اند.
طرف مقابل ما قانون اساسی نیست اسلامگرایی است! 
یک عضو متواری حلقه کیان ضمن مرور برخی تناقضات اصلاح طلبان فعال در فتنه سبز تصریح کرد این جریان دچار ریزش شده و امکان بازسازی حوادث سال 88 وجود ندارد.


مجید محمدی همکار فعلی رادیو فردا 3 سال پیش تصریح کرده بود که مسئله جنبش سبز، انتخابات و تقلب یا حتی قانون اساسی و ولایت فقیه نیست بلکه اسلامگرایی را مسئله اصلی خود می بیند. او اکنون در وب سایت رادیو زمانه می نویسد: درست است که سیاست عرصه آرمان گرایی و مطلق گرایی نیست اما نمی توان عنصر نتیجه را از معادلات سیاسی حذف کرد.

 با تمرکز بر «نتیجه» است که ارزیابی وسایل برای رسیدن به اهدافی خاص و هزینه- فائده کردن معنی دار می شود. آیا سبک و سنگین کردن هزینه ها و فواید، شرکت در انتخابات را معنی دار می کند؟ کسانی که منتقد شرکت در انتخابات پیش رو هستند بازندگی اصلاح طلبان را بدین معنا نمی گیرند که به میدان راهشان نمی دهند یا اصلاً نمی توانند اقدامی انجام دهند بلکه با تمرکز بر نتیجه معتقدند در مجموع گلی نخواهد زد. 

وی با ادعای اینکه امکان دستکاری و تقلب همیشه فراهم بوده می نویسد: همان طور که اصلاح طلبان نتوانستند جلوی مهندسی انتخابات در سال 84 را بگیرند، دولت احمدی نژاد نیز نخواهد توانست جلوی این کار را در انتخابات 92 بگیرد.وی آنگاه تصریح می کند: آنها که می خواهند شرکت کنند مجبورند بحث تقلب را فراموش کنند یا بگویند تقلبی در دوره های پیشین رخ نداده و در این دوره هم رخ نخواهد داد. 

حتی اگر اصلاح طلبان رای بیاورند. بالاخص از آن دسته از اصلاح طلبان وفادار به نظام که می خواهند در بیعت پیش رو شرکت کنند (کسانی مثل محمدرضا عارف، حسن روحانی، یا کواکبیان) برای حکومت نگران کننده نیستند. این عضو حلقه کیان- حلقه ای که نقش اساسی را در به بازی گرفتن خاتمی در سال 76 ایفا کرد- آنگاه می نویسد: از سوی دیگر آیا اصلاح طلبان در محدوده های خاکستری و حتی روشن ظرفیت جنگیدن دارند یا خیر؟ آیا کاری از دستشان برمی آید؟ آیا نشانه ای برای باز شدن فضا وجود دارد؟

ریزش های مربوط به اصلاح طلبان نیز صورت گرفته و حکومت برای حفظ انسجام درونی ابایی از پرداخت هزینه ندارد. اگر تصور بخشی از مخالفان آن است که ممکن است در صورت شرکت در انتخابات فرصتی برای حرکت هایی مثل جنبش سبز فراهم شود دستگاه های امنیتی رژیم را دست کم گرفته اند. آنها با درسی که از تحولات سیاسی سال 88 گرفته اند نخواهند گذاشت انتخابات به فرصتی مشابه تبدیل شود.

مجید محمدی که از رونق گرفتن انتخابات عصبانی به نظر می رسید افزوده است: آیا مشارکت و رقابت در این بیعت، اخلاقی و عقلانی است؟ اگر در حالی که نامزدهای دوره قبل اصلاح طلبان در حصر خانگی و فعال ترین نیروهایی که در دوره قبل مشارکت داشتند اکنون در زندان هستند گروهی که می گویند به آرمان های اصلاح طلبی وفادارند در بیعتی که شرایط آن تغییر نکرده شرکت کنند، افکار عمومی چه تلقی ای از آنان پیدا خواهد کرد؟

 آیا این همخوان است با رفاقت و هم پیمانی؟ آیا این که گروهی از اصلاح طلبان در دوره های گذشته چنین جفایی (در چارچوب اخلاق دوستی، و نه اخلاق فلسفی و عرفانی) علیه هم جناحی های خود روا داشته اند توجیه کننده جفای این دوره است؟ آیا نداشتن خط قرمز یا اصول، بخشی ضروری از فعالیت سیاسی است؟ اصلاح طلبان باید به این سؤال مبنایی پاسخ دهند که حکومت به چه اقدامی دست زند، آنها از این ماجرا کنار خواهند کشید؟

درس عراق می گوید مداخله نظامی در سوریه اول بدبختی های آمریکاست 

وضعیت سوریه اگر دشوارتر از عراق نباشد، دست کم به همان اندازه سخت است و به همین دلیل مداخله نظامی برای آمریکا می تواند تبعات سنگینی داشته باشد.

روزنامه واشنگتن پست با درج این مطلب نوشت: مقامات کنگره آمریکا دو هفته پیش در حالی کوبیدن بر طبل مداخله نظامی این کشور در جنگ داخلی سوریه را تشدید کردند که تبعات بلندمدت پیشنهادهای قانونگذاران درباره چنین مداخله ای را نادیده گرفته اند. همزمان، «جان مک کین» سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا و از مدافعان اصلی مداخله نظامی در سوریه از اشتباهات آمریکا در عراق نیز سخن گفت.

مک کین و سناتور «کارل لوین» نماینده دمکرات ایالت میشیگان و رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا از «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا خواستند در صورت درخواست آنکارا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در داخل مرز شمالی سوریه از ترکیه حمایت و قدرت هوایی حکومت اسد را تضعیف کنند.

اما این دو نماینده آمریکایی از اشاره به این مطلب که اگر اسد با حمله به پایگاه های موشکی ترکیه به چنین حملاتی پاسخ دهد یا از سامانه های دفاع هوایی سوریه برای حمله به منافع آمریکا و هم پیمانانش استفاده کند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ پاسخ واضحی ندادند.
واشنگتن پست نوشت: سناتورها همچنین تردید ژنرال ماتیس در مورد در اختیار نهادن سلاح به مخالفان اسد را به دلیل «پیچیده بودن اوضاع سوریه» نادیده گرفتند. این ژنرال آمریکایی گفته بود باید تا اندازه ای مطمئن شویم که این تسلیحات به دست دشمنان ما نمی افتد.

واشنگتن پست افزود: اکنون صرفنظر از این که حمایت نظامی از برخی نیروهای (به اصطلاح) «خوب» مخالف سوری تا چه اندازه دشوار و هزینه بر خواهد بود، بد نیست که به چشم انداز آینده بپردازیم. معمای کنونی آمریکا که سناتور مک کین و ژنرال کین از اشاره به آن خودداری کردند این است که دولت های جدید آسیای مرکزی و خاورمیانه خواه در عراق، افغانستان یا تمایلی به حضور گسترده نیروهای خارجی در کشورشان حتی برای کمک به آموزش نیروهای نظامی بومی ندارند.

 مردم این کشورها به ویژه علاقه مند به حضور نیروهای آمریکایی نیستند. ژنرال کین در تشریح این موضوع گفت: در سال 2009 زمانی که مساله توافقنامه استقرار نیروها در عراق و ادامه حضور آنها پس از سال 2010 مطرح شد با توجه به نزدیک شدن به انتخابات این کشور در سال 2010 هیچ یک از نامزدهای انتخابات جرات حمایت از حضور نیروهای آمریکایی را نداشتند و در این صورت شانس آنها برای انتخاب شدن کاهش می یافت.   

موعظه های هاشمی در گوش فائزه اثر نمی کند 

شبکه دولتی انگلیس با استقبال از اظهارات اخیر فائزه هاشمی، مواضع وی را نادیده گرفتن حساسیت های پدرش از جمله درباره سازمان مجاهدین خلق(منافقین) ارزیابی کرد.

فائزه هاشمی که اواخر اسفندماه پس از تحمل 6ماه حکم از زندان آزاد شد، در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای بهار، هم بندی های خود از گروهک بهائیت و سازمان منافقین را دوستان خود خوانده و با استنکاف از منافق خواندن سازمان مذکور گفته است: با تعدادی از خانم های بهایی، تعدادی از سازمان مجاهدین، دو خانم مسیحی، دو نفر از گروه مادران عزادار پارک لاله، تعدادی بچه های سبز، لائیک و چپ، هم بند بودم.

به گفته فائزه آقای هاشمی در جریان ملاقاتی که با او داشته «گله های آن طرف را منتقل کرد که چرا به مجاهدین، منافقین نمی گویم یا چرا روابط خوبی مثلا با مجاهدین و بهایی ها دارم.» وی همچنین گفته که «نگرانی برای بازگشت به زندان ندارم و خود را شیرزن می دانم ولی نه تنها شیرزن خانواده هاشمی».

وبسایت بی بی سی فارسی با استقبال از سخنان فائزه هاشمی و اینکه او از سازمان تروریستی منافقین به عنوان مجاهد خلق یاد می کند، نوشت دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، به عنوان یکی از اصلی ترین چهره های جمهوری اسلامی، ضمن آگاهی کامل از تاریخچه درگیری های مجاهدین خلق با پدرش و حکومتی که او از عمده ترین پایه گذاران و نگهبانانش بوده، تابوها و حساسیت های موجود را نادیده می گیرد و از واژگان رسمی تجویز شده برای نامگذاری آنها استفاده نمی کند.

یادآور می شود برخی اعضای خانواده همسر فائزه هاشمی در دهه 60 با سازمان منافقین سمپاتی و ارتباط داشتند. هاشمی رفسنجانی یک بار توسط سازمان منافقین ترور شد اما این ترور نافرجام بود.سازمان منافقین یکی از حامیان فتنه سبز و آشوب خیابانی در سال 88 بود که فائزه هاشمی نیز در آن نقش آفرینی می کرد.
 
سنگ تمام خط فتنه برای حلقه انحرافی

یک اصلاح طلب حامی هاشمی و خاتمی، به حمایت از اسفندیار رحیم مشایی در روزنامه حامی وی پرداخت.
روزنامه شهروند روزنامه ای تازه تأسیس است که با امکانات دولت (جمعیت هلال احمر!) و برای مصارف انتخاباتی راه اندازی شده. در این میان صادق زیباکلام ضمن انتشار مقاله ای در روزنامه شهروند از مشایی حمایت کرد. زیباکلام همسو با تاکتیک اصلاح طلبان و فتنه گران مدتی است اقدام به بزرگ نمایی مشایی می کند. جریان متبوع زیباکلام معتقدند با برجسته کردن این حاشیه می توان اذهان مردم و اصولگرایان را از فتنه گران منحرف کرد.

زیباکلام در روزنامه شهروند می نویسد: در اینکه شورای نگهبان رحیم مشایی را رد صلاحیت خواهد نمود هیچ تردیدی وجود ندارد. فی الواقع عزم و اراده جدی اصولگرایان بر آن قرار گرفته که به هیچ روی اجازه ورود به انتخابات را به رحیم مشایی ندهند. 

وی ادعا می کند: شاید اگر نسبت به پیروزی قطعی او یقین نداشتند، اینقدر مصمم نمی شدند تا جلوی ورود او را به انتخابات پیش روی بگیرند. یقیناً اگر مطمئن بودند که او رأی نخواهد آورد و پیروزی اش نامحتمل است، اصرار بر ممانعت از شرکت وی در انتخابات نمی کردند.

زیباکلام افزود: اما پرسش دشوار برای شورای نگهبان آن است که رحیم مشایی را به کدام دلیل یا دلایل می توانند رد صلاحیت کنند؟ می دانیم که اطلاق لفظ «انحراف» و «جریان انحرافی» همچون اطلاق لفظ «فتنه» چماقی برای ساکت کردن مخالفین و منتقدین بیشتر نیست. ظرف چند سال گذشته که اصولگرایان رحیم مشایی را متهم به «منحرف» بودن نموده اند، هرگز کلامی پیرامون مصداق یا مصادیق منحرف بودن وی نگفته اند.

اینکه رحیم مشایی منحرف است دقیقاً یعنی چه؟ آیا افکار و عقاید وی انحراف آمیز است؟ آیا ایشان به لحاظ رفتار و سکنات شخصی منحرف هستند؟ آیا مرتکب سوء استفاده مالی شده اند؟ آیا ایشان منکر برخی اصول و بنیان های مذهبی هستند؟

یادآور می شود زیباکلام پیش از این از مفسد اقتصادی 3 هزار میلیارد تومانی با تعابیری تحت عنوان نابغه کارآفرین اقتصادی و... حمایت کرده بود؛ حال آن که جریان متبوع وی طی یک سال گذشته حداکثر استفاده را از این پرونده فساد اقتصادی برای سیاه نمایی علیه نظام کردند. دست بر قضا و بنا بر گزارش دادگاه همین متهم اقتصادی حداقل 2 بار -از جمله در هتل لاله- با لیدر حلقه انحرافی قرار و دیدار داشته است.

نکته قابل تأمل این است که چرا آقای زیباکلام هر جا فرد مسئله داری می بیند، به سوی وی متمایل می شود. طبق قانون اساسی نامزد ریاست جمهوری باید رجل سیاسی-مذهبی، مدیر و مدبر باشد و طبیعی است که حتی اگر هیچ نقطه سیاهی در کارنامه امثال آقای مشایی نبود، این شرایط کمترین انطباقی با وی و امثال وی نداشت. یعنی مثلاً لازم نبود او گفته باشد دوره اسلامگرایی تمام شده همان طور که دوره اسب سواری تمام شده یا مثلاً مدعی دوستی با اشغالگران غاصب فلسطین تحت عنوان دوستی با مردم اسرائیل شده باشد و یا مثلاً فقدان صلاحیت نامبرده برای تصدی معاون اولی رئیس جمهور قبلاً اعلام و ابلاغ شده باشد.

اما فارغ از همه این مسائل باید به امثال آقای زیباکلام گفت که دست او و جریان متبوع وی رو شده است و آنها اگر خیلی هنرمند باشند باید افتضاحات جریان فتنه و دم خروس بیرون افتاده پس از آشوبگری را که دیگر قابل پنهان کردن پشت ادعای اصلاح طلبی نیست، رفع و رجوع کنند؛ مگر اینکه نسبت وثیق تری میان این جریان و حلقه انحراف ایجاد شده و بنا باشد این حلقه برای آن جریان نقش پیشمرگی و عملیات پوششی را ایفا کند.

*وطن امروز:

بهترین نوروز از نگاه بهنود!
 
اخیرا مسعود بهنود، روزنامه‌نگار لندن‌نشین در یکی از برنامه‌های نوروزی شبکه بی‌بی‌سی فارسی پاسخ خبرنگار این شبکه را به شکل عجیبی داد. بهنود در بیان خاطرات نوروزی خود، یکی از بهترین خاطرات خود را مربوط به 37 سال پیش در لندن می‌داند: «من به‌خاطر اینکه دخترم آمده بود اینجا مدرسه می‌رفت، به لندن آمده بودم و رفته بودم به یک هتلی. من صبح وقتی از اتاقم اومدم بیرون دیدم مارگو همینگوی، نوه ارنست همینگوی، که یکی از زیباترین مانکن‌‌های جهان بود برهنه از اتاقش آمد بیرون. نزدیک به 2 متر هم قدش بود.

 من هم هنوز صبحونه نخورده بودم!... در همین لحظه علی همدانی، مجری بی‌بی‌سی فارسی وسط صحبت‌های بهنود پرید و با خنده گفت: ناشتا!...» این خاطره سخیف در حالی از سوی بهنود به عنوان یکی از بهترین خاطراتش بیان می‌شود که از وی به عنوان استاد طیف گسترده‌ای از روزنامه‌نگاران جریان اصلاحات نام برده می‌شود. بسیاری از شاگردان وی هم‌اکنون در خارج از کشور مشغول فعالیتند و برخی نیز در ایران اداره چند مجله روشنفکری نزدیک به جریان فتنه را برعهده دارند. گفتنی است مسعود بهنود پیش از این در ایران با اتهام نگهداری و مصرف مواد مخدر نیز روبه‌رو بوده است. 

تبلیغ BBC برای حضور خاتمی در انتخابات
 
تردید خاتمی در اعلام حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، بنگاه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی را بر آن داشت تا دست به انتشار گزارش رپرتاژی در تبلیغ خاتمی بزند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدتی پس از فراخوان نمایشی اصلاح‌طلبان فراری خارج‌نشین و فتنه‌گران محکوم امنیتی نظیر اکبر گنجی و تقی رحمانی و مصطفی تاج‌زاده و... بر حضور خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری به امید تکرار فتنه 88 و زمینه‌سازی برای ایجاد آشوبی جدید با حمایت کشورهای غربی، بنگاه خبرپراکنی انگلیسی بی‌بی‌سی با انتشار گزارش جانبدارانه‌ای با عنوان «آیا خاتمی می‌‌آید» با تظاهر به بررسی جوانب حضور خاتمی در انتخابات پیش رو به طور ضمنی از حضور خاتمی در انتخابات حمایت کرد و به تبلیغ خاتمی پرداخت. 

در رپرتاژ آگهی بی‌بی‌سی برای خاتمی با اشاره به عواقب بعد از اعلام حضور خاتمی از قول یکی از فتنه‌گران آمده است: «می‌دانیم که داریم ریسک می‌‌کنیم. [فتنه‌گران] اگر تحلیل ما را بپذیرند مثل ما حاضر خواهند شد ریسک بکنند». 

بی بی سی در چند روز گذشته نیز با انتشار مقاله تحلیلی به قلم مرتضی کاظمیان، روزنامه‌نگار سابق نشریات اصلاح‌طلب، به تبیین فواید حضور سید محمد خاتمی در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری پرداخته و با به‌کار بردن صفاتی چون «ایثارگر، جانباز مردم، اهل صداقت و راستی» نظر بشدت مثبت بی‌بی‌سی نسبت به کاندیداتوری خاتمی را نمایان می‌‌کند. خاتمی و برخی از اصلاح‌طلبان با تن ندادن به نتایج انتخابات سال 88 با عمل به توصیه‌های جورج سورس، طراح کودتاهای مخملی آشوب به پا کردند. 

اصلاح‌طلبان باند خاتمی که نمی‌توانند از قدرت چشم‌پوشی کنند با به هم بافتن تحلیل‌های من در آوردی بدون ابراز ندامت از آشوبگری‌های خود در سال 88 می‌‌خواهند دوباره به قدرت بازگردند. بی‌بی‌سی در گزارش خود تا آنجا پیش رفته که برای جذب هوادار با نام بردن از صفحات حمایت از خاتمی در فیس‌بوک به تبلیغ آنها پرداخته است. 

حمایت دوباره قرضاوی از منافقین

یوسف قرضاوی، روحانی معروف به حمایت از فتنه در کشورهای عربی، در یک برنامه زنده تلویزیونی از گروهک‌ تروریستی منافقین حمایت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هابیلیان»، یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین در گفت‌وگوی زنده خود با برنامه شریعت و زندگی که یکشنبه شب از شبکه الجزیره قطر پخش شد با حمایت از گروهک‌ تروریستی منافقین گفت: این اشخاص انسان‌های مستضعفی هستند که باید به آنها کمک شود. این اظهارنظر قرضاوی در پاسخ به تماس تلفنی سرمد عبدالکریم، رئیس سایت بعثی «واع» از دانمارک بیان شد. 

عبدالکریم که بوق رسانه‌ای گروهک ‌تروریستی منافقین در فضای مجازی جهان عرب به شمار می‌رود، پس از مظلوم‌نمایی درباره این گروهک جنایتکار و توهین به ملت ایران و عراق، از قرضاوی خواست تا مجدداً نظر خود را درباره این گروهک‌تروریستی بیان کند.

 روحانی فتنه که 30 اسفند‌ماه 1391 با صدور یک بیانیه، بشدت از منافقین ‌تروریست حمایت کرده بود، بار دیگر با تکرار اظهارات گذشته خود، ضمن حمایت از آنها و با یادآوری احادیثی پیرامون ضرورت حمایت از مظلومین(!) از دولت عراق نیز انتقاد کرد. یوسف قرضاوی، روحانی ضدشیعی مقیم قطر، از ابتدای شروع انقلاب‌های عربی، از حامیان جریان‌های سلفی و فتنه در این کشورها بوده و نقش عمده‌ای در تحریک ناآرامی در سوریه علیه دولت این کشور داشته است.

ادعای قرضاوی مبنی بر دفاع از مظلومان بدون توجه به مذهب آنها در حالی صورت می‌گیرد که وی از ابتدای آغاز انتفاضه مسالمت‌آمیز مردم بحرین، اقدام آنها را نامشروع و خرابکارانه و انقلابیون را تعدادی اندک توصیف کرده است!

*خراسان:

واگذاری ساختمان وزارت جهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی

بر اساس ابلاغیه چندی پیش یک مقام ارشد دولتی به خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، حق بهره برداری از یک ساختمان اداری به مساحت ۷۷۱ متر مربع عرصه و ۲۰۰۰ متر مربع اعیانی از وزارت جهاد کشاورزی واقع در پایتخت به نهاد ریاست جمهوری منتقل شده تا در اختیار دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

دستور جالب برای افزایش امتیازات مدیران شرکتهای دولتی

انوار-بر اساس دستور یک مسئول مهم اجرایی، مقرر شده کارشناسان حقوقی و ادارات دولتی شرایط اعمال امتیازات ایثارگری برای آن دسته از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های دولتی که جزو ایثارگران هستند را بررسی و نتایج را برای ابلاغ تصمیمات لازم در این خصوص اعلام کنند. این دستور پس از نامه یکی از وزرای اقتصادی کابینه و بیان این موضوع، صادر شده است.

*آرمان:

فتحی‌پور کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود

شنیده شد که یک نماینده دیگر مجلس در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شود. مهر نوشت؛ ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در این رابطه ضمن تایید حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در قانون اساسی کشور معمولا تمام افراد می‌توانند به عنوان کاندیدای انتخابات ثبت نام کنند و با تایید مراجع ذیصلاح وارد عرصه انتخابات شوند. 

فتحی پور دارای مدرک تحصیلی کارشناسی اقتصاد و بازرگانی از دانشگاه واحد تهران مرکز و کارشناسی ارشد امور برنامه‌ریزی از واحد علوم و تحقیقات است که در کارنامه خود سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی  و نیز عضو هیات رئیس تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور، هیات رئیسه گروه دوستی پارلمان سنگاپور و کره جنوبی و همچنین 15 سال مدیریت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  را داراست.

گوگل ارث اسلامی افتتاح می‌شود

شنیده شد که نقشه اینترنتی آنلاین اسلامی راه‌اندازی می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه مردم جهان، بیشترین نیازهای علمی و اطلاعاتی خود را از طریق سایتهایی مانند گوگل ارث و ویکی پدیا تامین می‌کنند، گفت: زمینه عملیاتی شدن پروژه گوگل ارث اسلامی با نام «بصیر» فراهم شده است که با ایجاد دیتاسنتر مناسب، ظرف 4 ماه آینده نهایی می‌شود. 

دکتر محمدحسن نامی با اشاره به آخرین وضعیت عملیاتی کردن پروژه گوگل ارث ایرانی اظهارداشت: راه‌اندازی پروژه «نقشه سه‌بعدی زمین» فراهم شده و هم اکنون ما به دنبال ایجاد دیتاسنتر مناسبی هستیم تا این حجم اطلاعات در آن قرار گیرد. وی با بیان اینکه نسل جوان امروز نسلی است که تمام نیازهای اطلاعاتی و علمی خود را از طریق سایت‌های اینترنتی فراهم می‌کند، ادامه داد: سعی مان براین است که ظرف مدت کوتاهی نزدیک به 4 ماه بتوانیم سرویس گوگل ارث اسلامی را به عنوان سایت ملی جمهوری اسلامی ایجاد کنیم تا در سطح جهان قابل بهره‌برداری باشد.

شیخ‌الاسلامی رئیس ستاد انتخاباتی تیم حامیان دولت

شنیده شد که دکتر عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر استیضاح‌شده کار و امور اجتماعی رسما به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حامیان دولت و تیم احمدی‌نژاد- مشایی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی منصوب شد. پارسینه نوشت؛ بر پایه این گزارش، اعضای اصلی شورای سیاستگذاری ستاد انتخاباتی تیم حامیان دولت از آقایان: «غلامحسین الهام، ابوالحسن فقیه، امیدی» تشکیل شده‌اند. قرار است سفرهای استانی- تبلیغاتی احمدی‌نژاد در روزهای آتی آغاز و شامل همه استان‌های کشور باشد، در این سفرها، تیم رسانه‌‌ای حامیان دولت در هر استان، یک روز اقامت خواهند داشت.

ممنوع‌الورود شدن دوربین شبکه خبر به آزادی

شنیده شد که دوربین شبکه خبر از ورود به استادیوم آزادی منع شد. ایسنا نوشت؛ سیروس معدن‌دار، مدیر ورزش شبکه خبر درباره‌ علت ممنوعیت ورود خبرنگاران شبکه خبر به استادیوم آزادی در جریان بازی استقلال و الهلال، گفت: پیش از عید زمانی که روزنامه‌ها تعطیل شدند، شبکه خبر گزارش‌هایی پخش کرد که بخش حراست دوربین‌های شبکه خبر را گرفت و نگذاشت که گزارش گرفته شود.

 این بازی مربوط به بسکتبال تیم مهرام و تیم پتروشیمی بود که در جایگاه خبرنگاران، افراد متفرقه را نشانده بودند.او در ادامه گفت: زمانی که این گزارش‌ها را گرفتیم، آنها اعلام کردند که ما باید تشخیص بدهیم که این گزارش پخش شود، یا نه؛ درحالی که ما به‌اندازه‌ خودمان چارچوب‌ها را می‌شناسیم و حتی خیلی از خبرهای ورزشی را می‌شنویم اما کار نمی‌کنیم. 

درحال حاضر نیز نامه‌نگاری کرده‌اند که دوربین‌های شبکه خبر را به استادیوم راه نمی‌دهیم. دیروز نیز که خبرنگاران از طرف شورای ورزشی تایید شده بودند و کارت‌های آنها صادر شده بود، در بدو ورود، مانع ورود خبرنگاران شبکه خبر شدند و کارت‌های آنها را پاره کردند. او در ادامه تاکید کرد: آقای وزیر باید به این مساله ورود کند و کاری انجام دهد که این اتفاق نیفتد؛ متاسفانه کارهایی انجام می‌دهند که در شأن وزارت ورزش نیست.

دایی و رویانیان باز هم با هم رودررو نشدند

شنیده شد که سرمربی اسبق پرسپولیس و مدیرعامل فعلی این تیم با یکدیگر روبه‌رو نشدند. اوج‌نیوز نوشت؛ مراسم ختم مادر مهدی مهدوی‌کیا از ساعت ۱۴ سه‌شنبه در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد. علی دایی که از حاضران در مراسم ترحیم مادر مهدی مهدوی‌کیا بود، وقتی به داخل مسجد رفت متوجه حضور محمد رویانیان در مراسم شد اما ترجیح داد از سمتی رد شود که با مدیرعامل پرسپولیس رودررو نشود.

 این درحالی است که دایی از فاصله چند متری رویانیان رد شد .مشابه این اتفاق در روزهای پایانی سال 91 هم در مراسم فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای تکرار شده بود. همچنین امیر قلعه‌نویی، میرشاد ماجدی و ستار همدانی هم در این مراسم حضور یافنتند و به مهدوی‌کیا تسلیت گفتند.

*تهران امروز:

پخش پول میان مردم روش کشورهای سوسیالیستی بود 

محمد خوش‌چهره نماینده سابق مجلس و استاد اقتصاد دانشگاه تهران به افکار نیوز گفت: به اعتقاد من بخش زیادی از مباحثی که در‌سال ۸۴ مطرح شد بر‌اساس ایمان و باور قلبی نبود. نتیجه به دست آمده، طبقاتی شدن جامعه و فقیر‌تر شدن مردم است. وی افزود: استفاده ابزاری از فقر مردم و دادن شعارهای اقتصادی و توزیع پول در میان آنان برای جلب آرای مردم خاصه فقرا روشی است که در برخی کشورهای سوسیالیستی اتخاذ شده بود و اکنون نیز این نگرانی وجود دارد که برخی از همین تاکتیک‌ها در کسب آرا موثر واقع شود. 

علت ادامه حبس شهرام جزایری 

شهرام جزایری که می‌توان از وی به‌عنوان معروف‌ترین مفسد اقتصادی نام برد، به‌رغم پایان دوران محکومیتش هنوز در زندان به سر می‌برد. به گزارش شفاف، سلیمانی، مدیرکل زندان‌های استان تهران درباره وضعیت شهرام جزایری گفت: براساس اسناد و مدارک موجود هنوز بخشی از رد مال جزایری که به موجب حکم دادگاه به آن محکوم شده بود به‌طور کامل انجام نشده است.

 وی افزود: این درحالی است که جزایری به جریمه نقدی در حق صندوق دولت هم محکوم شده است که باید این جریمه را هم بپردازد. تا زمانی که جزایری این دیون را پرداخت نکند نمی‌تواند از زندان خارج شود. 

احضار تعدادی از مدیران سابق وزات نیرو 

تعدادی از مدیران وزارت نیرو درخصوص درگیری‌های اواخر‌سال گذشته کشاوزان در اصفهان به دادسرا احضار شدند. قاضی محمدرضا حبیبی، دادستان عمومی ‌و انقلاب اصفهان به مهر گفت: متاسفانه، مدیران سابق این وزارت‌خانه به وظایف خود، در اجرای قانون توزیع عادلانه آب، به خوبی عمل نکرده و باعث شدند هزینه سنگینی به نظام وارد شود.

 دادستان اصفهان تاکید کرد: با شکایت کشاورزان پرونده‌ای در شعبه بازپرسی در دادسرای اصفهان تشکیل شده و برخی مدیران سابق وزارت نیرو از سوی بازپرس به دادسرا احضار شده است. قاضی حبیبی خبر کشته شدن چند کشاورز در این ماجرا را رد کرد و گفت: در این اتفاقات چند نفر مجروح شدند اما فردی کشته نشد. وی از بازداشت افرادی که خط لوله یزد را تخریب کرده بودند خبر داد و گفت: این افراد با سپردن قرار تامین در حال حاضر آزاد هستند و به اتهام آنها در دادسرا رسیدگی خواهد شد. 

اصلاح‌طلبان چرا قادر به معرفی نامزد نیستند؟ 

عباس عبدی عضو مستعفی حزب مشارکت علت عدم معرفی نامزد از سوی اصلاح‌طلبان را تناقضات و تضادهایی دانست که در ذهن آنها وجود دارد. وی به فرارو گفت: اصلاح‌طلبان به دلیل تناقضات و تضادهایی که در ذهنیت آنها به‌وجود آمده فعلا قادر به معرفی فردی که نامزد ممکنی برای حضور درانتخابات باشد نیستند یا حداقل از زمانی که بتوانند این کار را به نحو مطلوبی انجام دهند، گذشته است.


ابزارهای احمدی‌نژاد برای تاثیرگذاری بر انتخابات

محمد ابراهیم اصغرزاده وزیر دوران اصلاحات و تحلیلگر سیاسی درباره اینکه آقای احمدی‌نژاد برای امتیاز گرفتن از حکومت چه ابزاری برای فشار دارد؟ به قانون گفت:شبهه‌افکنی، مقاومت و احتمالا ممانعت از برگزاری انتخابات. مقامات دولتی تا کنون چندبار هشدار داده‌اند که در مقابل تلاش ولو مذبوحانه رقبای اصولگرا ایستادگی خواهند کرد و عملا از حالا میدان جدیدی برای مبارزه با «مهندسی انتخابات» گشوده‌اند.

 میدانی کاملا انحصاری که هیچ‌یک از کاندیداهای دیگر اصولگرا قادر به اشاره به آن هم نیستند تا چه برسد به شکایت و اعتراض آشکار به نتایج. وی درخصوص پیش‌بینی‌اش درباره رفتارهای احتمالی دولت در ماه‌های باقی مانده گفت:مجموعه رفتار و گفتار چهره‌های جنجالی و خبرساز دولت نشان از حرکت خزنده و حساب شده کلیت دولت در به‌ دست آوردن تمامی‌کیک قدرت در سال‌های طولانی دارد. شک نکنید دولت کوچک‌ترین انحرافی از مسیر اراده خود را برنخواهد تابید. شعار دولت بی‌طرف یا دولت مجری قانون انتخابات هم از آن حرف‌هاست.

 وی افزود:جالب اینکه این تیم در ماه‌های آخر عمر دولتش تحت هیچ عنوانی نمی‌خواهد مسئولیت کوچک‌ترین خطایی در ارتباط با وضعیت وخیم اقتصادی و سیاسی فعلی را بپذیرد. آنها عملکرد دولت را مبرا از هر نوع اشتباه و خطای محاسبه می‌دانند. جالب‌تر اینکه دولت در برابر وضعیت معیشتی مردم و شاخص‌های نحیف اقتصاد کلان و فساد موجود ژست منتقدانه و اپوزیسیونی هم گرفته و با جدا کردن حساب خود از روند مذاکرات هسته‌ای و ادبیات ماجراجویانه و غیردیپلماتیک سال‌های قبل، خودش مدعی مذاکره مستقیم با آمریکا هم هست.

وی ادامه داد:رئیس دولت با زیرکی تمام به انتقاد از نهادهای حاکمیتی و دیگر قوا و حتی سپاه و بسیج پرداخته و خود را مخالف فضای امنیتی کشور و دانشگاه‌ها و مخالف بستن سینما و روزنامه می‌نامد که کارنامه‌اش بر همگان روشن است. آخر سر هم سناریویی طراحی کرده‌اند که نشان می‌دهد دولت از کاندیداتوری مشایی حمایت می‌کند که زمین و زمان با او خصومت دارند و از جمله اصولگراهای سنتی، روحانیت، حوزه‌های علمیه، نیروهای نظامی‌و امنیتی و بخصوص سپاه و بسیج با وی دشمنی آشکار دارند.

روایت‌هاشمی‌از روزهای اوین

فائزه‌هاشمی‌درباره چگونگی نحوه بازداشت خود در گفت‌وگویی با روزنامه بهار گفت:غروب اول مهر از دادسرای اوین زنگ زدند که همان شب برای سوال‌و‌جواب به دادسرای اوین بیایید که پرسیدم جریان چیست؟ قرار است به زندان بروم؟ گفتند نه، چند تا سوال‌و‌جواب است. پاسخ دادم امشب مهمان دارم و نمی‌توانم بیایم و فردا صبح آنجا هستم. گوشی را به آقایی دادند که او هم گفت بسیار خوب، فردا صبح، ساعت 8، دادسرای اوین باشید. مهمان‌ها آمدند و رفتند و ساعتی بعد ماموران داخل خانه آمدند و مرا بردند.

 حتی روز بازداشت خبر داشتم که قرار است برادرم مهدی، دوم مهر به ایران بازگردد اما بسیاری اینطور تحلیل می‌کنند که با فائزه این رفتار را انجام دادند که مهدی بترسد و نیاید. آنها نمی‌خواستند مهدی به ایران بازگردد و احتمالا گفته‌اند که با فائزه که در ایران است و آماده برای زندان‌رفتن اینطور برخورد کردیم و حتما مهدی پیش‌ خود فکر می‌کند که اوضاع چقدر خراب است و از آمدن پشیمان می‌شود. 

فانزه‌هاشمی‌در ادامه این گفت وگو به ملاقات آذرماه آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی با خود و برادرش مهدی اشاره می‌کند و می‌گوید:آنها از بابا خواسته بودند که به دیدن مهدی به اوین بیاید زیرا بر مهدی فشار بود تا موضوعی را قبول کند و مهدی شرطش مشورت با بابا بود. برای همین از بابا خواستند که به اوین بیاید. وقتی برای دیدن مهدی آمد با من هم ملاقات کرد اما اجازه ندادند سه‌نفری با هم دیدار کنیم. بابا با من و مهدی جداگانه ملاقات کرد و زمان ملاقات من با پدرم حدود 20 دقیقه بود.

*ابتکار:

علت فیلترینگ صفحه احمدی نژاد در ویکی پدیا 

در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها راجع به فیلترینگ صفحه محمود احمدی نژاد در ویکی پدیا، دکتر عبدالصمد خرم آبادی، مشاور قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، توضیحاتی بدین شرح در این باره ارائه داد:تهیه کنندگان صفحه ای که به نام جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد در سایت ویکی پدیا ایجاد شده، نسبت‌های ناروایی به ایشان داده‌اند که محتوای این صفحه پس از بررسی‌های کارشناسی، به استناد بند «د-3» فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و ماده 698 قانون مجازات اسلامی (نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات رسمی) در تاریخ 1390/9/15 توسط کارگروه تعیین مصادیق، مجرمانه تشخیص داده شد و فیلتر گردید.اکنون بعد از گذشت بیش از 16 ماه از فیلتر صفحه مزبور، متأسفانه برخی از سایت‌های خبری و روزنامه‌ها با انتشار این خبر، خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف تهیه کنندگان مطلب مجرمانه مذکور اقدام نموده‌اند که این عمل مذموم با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری، امری نامطلوب و مخرب می‌باشد.

عزت الله ضرغامی عزادار شد 

سفیر نوشت: برادر عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارفانی را وداع گفت.، مراسم یابود مرحوم هدایت الله ضرغامی، دیروز در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) (رباط کریم) برگزار می‌شود.

وزیر معزول رئیس ستاد انتخاباتی دولتی ها

به گزارش پارسینه، دکتر عبدالرضاشیخ الاسلام وزیر استیضاح شده کار و امور اجتماعی رسما به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حامیان دولت در انتخابات ریاست جمهوری آتی منصوب شد.بر پایه این گزارش، اعضای اصلی شورای سیاستگذاری ستاد انتخاباتی تیم حامیان دولت از آقایان:"غلامحسین الهام، ابوالحسن فقیه، امیدی" تشکیل شده اند.براساس ادعای پارسینه قرار است سفرهای استانی- تبلیغاتی دولتی‌ها در روزهای آتی آغاز و شامل همه استانهای کشور باشد، در این سفرها، تیم رسانه ای حامیان دولت در هر استان، یک روز اقامت خواهند داشت.

*جمهوری:

 یک خبر خوش برای اردبیلی ها

خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل خبر داد: احضار عوامل تبدیل اراضی مزروعی روستای بنفشه درق اردبیل به دادگاه جهت پاسخگویی درخصوص نحوه تملک و تقسیم 9 هکتار زمین خریداری شده از املاک مزروعی این روستا موجب دلگرمی و خوشحالی اقشار مردم اردبیل شده است. بعضی دستگاههای دولتی استان اردبیل طی سالهای اخیر در قالب تعاونی مسکن، زمین‌های زیادی را تغییر کاربری داده و با تقسیم ناعادلانه آن، موجب رونق بازار واسطه گری، شکاف طبقاتی و نارضایتی عمومی می‌گردد. 

صدور فتوایی که جرقه جنگ فرقه‌ای و طایفه‌ای را زد

کاظم الشمری، از نمایندگان مجلس عراق، فتوای "ابن دمشقی" مفتی سوری، مبنی بر تخریب حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها) را سرآغاز جنگ فرقه‌ای و طایفه‌ای دانست. الشمری، ضمن ابراز تأسف از صدور چنین فتوایی گفت: فتوای ابن دمشقی، تمام عالم اسلام را به یک جنگ فرقه‌ای وارد می‌کند که خون هزاران بیگناه در آن ریخته خواهد شد، کسانی که هیچ گناهی ندارند جز اینکه باید عطش برخی خونخواران را فرو نشانند. وی همچنین گفت: صدور این فتوا جزیی از توطئه‌های تفرقه افکنی میان جامعه اسلامی است و "ابن الدمشقی" نیز مجری سیاست‌های اسرائیل در منطقه است. 

 استفاده از قرآن کریم یا اذان به عنوان آهنگ تلفن همراه حرام شد

 دارالافتای شرعی مصر در فتوایی استفاده از قرآن کریم یا اذان به عنوان آهنگ تلفن همراه را حرام اعلام کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا، در این فتوا آمده است: قرآن کریم، کلام خداوند متعال است که باید مورد احترام و تجلیل قرار گیرد، همانگونه که قرار دادن سایر کتاب‌ها بر روی قرآن جایز نیست. دارالافتای مصر تأکید کرد: کلام خداوند بر همه کلام‌ها برتری دارد و استفاده از این کلام به عنوان آهنگ تلفن همراه زیبنده نیست و به دور از ادب به شمار می‌آید.
 این فتوا می‌افزاید: قرآن کریم برای عبادت نازل شده است، نه اینکه برای اموری مورد استفاده قرار گیرد که در شأن آن نیست. دارالافتای مصر با اشاره به اینکه در هنگام پاسخ دادن به تلفن همراه به آیات قرآنی توجه نمی‌شود از این امر به عنوان عاملی برای کم ارزش شمردن قرآن یاد کرد. در ادامه این فتوا آمده است: اذان نیز همانند قرآن به شمار می‌آید، زیرا اذان به معنای اعلام وقت نماز است درحالی که تلاوت اذان در هنگام تماس با تلفن همراه در وقتی به جز وقت نماز استفاده می‌شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد