سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراثی فرهنگی خوزستان

 

رشد سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری خوزستان
فرهنگی و هنری  10:50:41 1392/01/22

921-10080-5 کد خبر

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خوزستان از رشد سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان در سال 91 نسبت به سال‌های قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ پرویز پورفرخی اظهار کرد: رشد سرمایه‌گذاری از مبلغ پنج میلیارد و 600 میلیون تومان در سال 88 به بیش از 30 میلیارد تومان در سال 91 رسیده است.

پور‌فرخی ادامه داد: در شش ماهه دوم سال 91 تقاضاهای زیادی جهت سرمایه‌گذاری در گردشگری استان به سازمان رسیده که با جلسات کارشناسی در معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل و ارایه مشاوره‌های تخصصی با سرمایه‌گذاران تعداد 20 موافقت اصولی صادر شده است که در این شش ماه چهار پروژه آماده افتتاح شده و مابقی پیشرفت‌های مناسب و قابل توجهی داشته‌اند و امید است در سال آینده این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: استان زرخیز و مقاوم خوزستان با داشتن جاذبه‌های بی‌شمار  و ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و همچنین گردشگری دفاع مقدس می‌تواند با عنایت به فرهنگ غنی و مهمان‌نوازی مردم خون‌گرم استان و با برنامه‌ریزی منسجم و اجرای اصولی آن و مهیا کردن بسترهای مناسب و استفاده از بسته‌های تشویقی و حمایتی دولت در جذب بیشتر سرمایه‌گذار به  موفقیت‌های بیشتری دست یابد و به عنوان یکی از قطب‌های اصلی این صنعت در سطح کشور نقش‌آفرینی کند.

امیرعباس کاویانی‌نیا، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، نیز اظهار کرد: با توجه به تمامی فرصت‌ها و تهدید‌های این صنعت در کشور ما خوشبختانه صنعت گردشگری به ویژه صنعت گردشگری استان با اتکا به ظرفیت‌های مناسب مزیت‌های بسیار خوبی جهت سرمایه‌گذاری در این صنعت به وجود آورده که روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در این صنعت کلان که دارای بخش‌ها و خدمات فراوان و متنوعی است بیان‌گر این موضوع است.

وی گفت: ضمن سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شش ماهه دوم سال 91 در حال حاضر در حال مذاکره و برنامه‌ریزی جهت احداث دو  آکواریوم بزرگ شهری در کلانشهر اهواز و شهر آبادان هستیم که مقدمات کار به اتمام رسیده و با شرکت سازنده خارجی نیز مذاکرات به انجام رسیده و در صورت انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذار داخلی مراحل اجرایی آغاز می‌گردد. همچنین در دو  شهر اندیمشک  و بهبهان نیز  دو سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری کلان و احداث مراکز تفریحی و گردشگری اعلام آمادگی کرده و در حال تهیه طرح توجیهی پروژه می‌باشند.

کاویانی‌نیا یادآور شد: از دیدگاه اقتصادی اصلی‌ترین کارکرد صنعت گردشگری کسب درآمدهای ارزی، توزیع مجدد درآمدها، ایجاد زمینه اشتغال، سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده و همچنین فروش کالاها و خدمات مورد نیاز گردشگرها است و سرمایه‌گذاری در این صنعت می‌تواند رشد اقتصادی منطقه را در پی داشته باشد که امید است بتوان با کمک همکاران محترم در اداره کل و همراهی و همدلی سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها و یک مدیریت یکپارچه در استان به وسیله رونق صنعت گردشگری کمک شایانی به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان عزیز خوزستان کرد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد