سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اعلام اینکه در طرح فرشتگان رحمت ۴۱ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است مردم تهران و خوزستان را در صدر نیکوکاری اعلام کرد.

مهر فرحناز رافع صبح چهارشنبه در نشست خبری با تشریح اجرای طرح فرشتگان رحمت در ایام نوروز ۹۲ گفت: سال گذشته ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کل مبلغ نقدی و غیرنقدی در طرح فرشتگان رحمت شد که در مجموع توانستیم ۱۰۶ هزار خانوار نیازمند که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی نبودند را حمایت کنیم. ولی امسال نقطه هدفمان را روی ۴۰ میلیارد تومان معطوف کردیم. البته رسیدن به این مبلغ از نظر برخی کارشناسان هلال احمر غیرممکن بود ولی جمع آوری ۴۱ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان کمک مردمی در طرح فرشتگان رحمت رکورد جدیدی از همت ایرانیان در دستگیری از نیازمندان برجای گذاشت.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان اینکه متاسفانه برخی از استانداریها هیچگونه کمکی برای این طرح نکردند گفت: نکته قابل تامل این است که در سال جاری مردم بیشترین کمک را در این طرح کردند که بر اساس آمارها مردم تهران، خوزستان در صدر نیکوکاری قرار دارند.

رافع گفت: در این طرح ۱۱۹۲ خانه داوطلب و ۱۵ هزار و ۳۷۲ داوطلب همراه با ۱۸۰۰ نفر از کارکنان سازمان داوطلبان در طرح فرشتگان رحمت حضور داشته و با تهیه سبدهای ارزاق شامل تن ماهی، برنج، ماکارانی، رب گوجه فرنگی، جبوبات و غیره تعداد ۴۲۰ هزار سبد ارزاق را میان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نیازمند توزیع کردند.

بر اساس این گزارش هر چند در سال ۹۱ هلال احمر هیچگونه صندوقی برای جلب کمکهای مردمی در نظر نگرفت ولی مردم نیکوکار ایران رکوردی بی سابقه را در کمکهای مردمی ثبت کردند که این مبلغ دور از انتظار جمعیت هلال احمر بوده است.

در گزارش رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر آمده است: برخی استانهای کشور چندین برابر سهمیه در نظر گرفته شده مبلغ جمع آوری کرده و به تعداد بیشتری خانوار نیازمند کمک کرده اند که نشان از مدیریت و توانایی داوطلبان و مدیران هلال احمر آن استان دارد.

استانهایی که چندین برابر بیشتر از سهم خود در طرح مشارکت داشتند
نام استان مبلغ جمع آوری شده درصد تحقق طرح
قزوین ۲ میلیارد تومان ۳۱۷ درصد
گلستان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ۲۵۲ درصد
خراسان جنوبی ۶۳۶ میلیون تومان ۱۸۱ درصد
خوزستان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ۱۷۷ درصد

البته غیر از این ۴ استان سایر استانها هم با رشد ۱۰۰ درصدی و بیشتر از آن در جمع آوری و توزیع طرح مشارکت داشته اند. ولی در این میان برخی از استانها را می توان به عنوان استانهایی که بیشترین مبلغ را جمع آوری کرده اند اعلام کرد:

استانهایی که بیشترین مبلغ را جمع آوری کرده اند
رتبه نام استان مبلغ جمع آوری شده به تومان
۱ تهران ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون
۲ خوزستان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون
۳ آذربایجان شرقی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
۴ گلستان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون
غیر از کمکهای مردمی و کمک شرکتها و سازمانهای خصوصی استانداریها هم سهم مهمی در تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح فرشتگان رحمت داشته اند ولی در این میان برخی استانها هیچ کمکی برای اجرای این طرح نکردند.

نهادهای دولتی و استانداریهایی که به طرح فرشتگان رحمت کمک نکردند
البرز لرستان سیستان بلوچستان
تهران گلستان خراسان جنوبی
هرمزگان قم زنجان
کردستان آذربایجان غربی
فارس کهگیلویه و بویر احمد همدان

همچنین استانداری ها و سازمانهای دولتی در برخی از استانها کمکهای بسیار خوبی برای این طرح کردند که می توان به استانهای آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمان، گیلان، چهارمحال بختیاری، اصفهان، ملزندران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، البرز، کرمانشاه و مرکزی اشاره کرد.
مرجع / افـکار
 
 
معاون راه‌سازی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: خوزستان از لحاظ سرانه دسترسی یک فرد خوزستانی به جاده، رتبه چهاردهم در کشور را دارد.

بهرام سیف اظهارکرد: مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها سه نوع خروجی دارد که اولین خروجی آن احداث باند دوم در کنار باندهای موجود می‌باشد. با این اقدام تصادفات رخ به رخ از بین رفته و احتمال تصادفات تا 95 درصد کاهش می‌یابد.
وی افزود: در خوزستان 3 ارگان شرکت ملی نفت، شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور و اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان مسئول ساخت باند دوم می‌باشند که کل جاده‌های ساخته شده توسط آن‌ها در سال‌گذشته حدود 100 کیلومتر بود.
معاون راه‌سازی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه گفت: شرکت نفت با بهره‌برداری از پروژه سه‌راهی سرانجام امیدیه 12 کیلومتر از این 100 کیلومتر را احداث کرده و احداث باند دوم جاده آبادان ـ ماهشهر توسط شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور بوده است.
سیف تصریح‌کرد: سال‌گذشته 14 کیلومتر باند دوم هندیجان ـ دیلم و 15 کیلومتر باند دوم جاده کوپال ـ رامشیر احداث شد؛ همچنین 4 کیلومتر از چهار خطه باغملک ـ ایذه و سه کیلومتر از نقطه حادثه‌خیز سه‌راهی نفت‌سفید در محور اهواز به مسجدسلیمان به بهره‌برداری رسید.
وی بیان‌کرد: یک کیلومتر ورودی ایذه، چهار کیلومتر جاده مسجدسلیمان_ملاثانی و 6 کیلومتر از باند دوم شوشتر ـ ندافیه احداث شده که کلیه این عملیات توسط اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان انجام شده است.
معاون راه‌سازی اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان‌کرد: در ادبیات توسعه برای یک واحد توسعه در اقتصاد ضروری است 2 واحد توسعه در زیرساخت‌ها صورت گیرد که استان خوزستان با وجود رتبه چهاردهم در سرانه جاده رتبه اول تا چهارم را از لحاظ بهره‌برداری از این شبکه دارد و نشان می‌دهد توسعه جاده‌ها در خوزستان ضروری است و طول جاده‌ها باید افزایش یابد.
سیف خاطرنشان‌کرد: برای این‌که سطح دسترسی به جاده‌ها به اندازه بهره‌برداری از آن‌ها باشد و رتبه اول در کشور را از لحاظ دسترسی به سرانه جاده را کسب کنیم، ضروری است طول جاده‌های استان از 4 هزار و 700 کیلومتر به 8 هزار و 600 کیلومتر ارتقا یابند. در این خصوص باید سالانه 789 کیلومتر جاده ساخته شود.
وی افزود: منابع مورد نیاز برای رسیدن به این رتبه 764 میلیارد تومان است که با هدف‌گذاری‌های انجام شده سعی می‌شود طی 5 سال از رتبه چهاردهم به ششم برسیم. برای رسیدن به این رتبه باید سالانه 260 کیلومتر جاده ساخته شود که سال‌گذشته با ساخت 100 کیلومتر جاده به این هدف نرسیدیم.
معاون راه‌داری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان این‌که جاده‌‌ها بزرگترین سرمایه استان هستند، اظهارکرد: به‌سازی جاده‌ها از جمله عملیاتی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. عمر متوسط روکش‌ها 10 سال است که در این صورت باید 470 کیلومتر در سال روکش انجام شود. به دلیل کمبود منابع سالانه بیش از 100 تا 200 کیلومتر روکش در استان انجام نمی‌شود. در سال 91 حدود 125 کیلومتر به‌سازی و روکش آسفالت روی جاده‌های استان انجام شد. منابع مورد نیاز برای به‌سازی و روکش آسفالت جاده‌ها در استان هر ساله 170 میلیارد تومان است.
سیف گفت: برای رسیدن به رتبه ششم کشور اعتبار مورد نیاز کل پنج سال برای طول جاده‌ها 2 هزار و 900 میلیارد تومان و به‌سازی و روکش جاده‌ها یک‌هزار و 300 میلیارد تومان می‌باشد.
وی افزود: سال‌گذشته در بخش پله‌ها و ابنیه فنی سنگین، زیرگذر اندیمشک به سه‌راهی سد دز به بهره‌برداری رسید.
معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان‌کرد: جاده‌های استان بسیار زیاد هستند و احتمال وقوع تصادف در آن‌ها زیاد می‌باشد که با تلاش پلیس راهور در نوروز کمترین تصادفات در کشور در این استان صورت گرفت؛ همچنین به‌علت تردد بالا در جاده‌های استان عمر آن‌ها کوتاه است و به‌سازی و نگه‌داری از آن‌ها ضروری است.
مرجع / ایسنا 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد