سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

حاشیه های نخستین نشست خبری استاندار خوزستان با اصحاب رسانه

اهواز - نخستین نشست خبری دکترˈسیدجعفر حجازیˈ استاندار خوزستان با اصحاب رسانه با حاشیه های همراه بود که مرور آن خالی از لطف نیست.

 

* نشست خبری که بنا بود ساعت 11 برگزار شود به علت حضور استاندار در مراسم ختم برادر و خواهرزاده حجت الاسلام سپهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مسحد ارشاد اهواز شده بود با تاخیر شروع شد.

* خبر این نشست تلفنی توسط روابط عمومی استانداری به خبرنگاران اعلام شد چیزی که در نوع خود امری کم سابقه و خارج از عرف تلفی می شود.

* با وجود عدم دعوت رسمی و مکتوب برای شرکت در این نشست ، ولی خبرنگاران تقریبا سنگ تمام گذاشتند و اصحاب رسانه نخواستند نخستین نشست خبری استاندار در سال جدید با تلخکامی و گله مندی برگزار شود.

* بیشتر سخنان استاندار حول دو محور میهمانان نوروزی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا متمرکز بود هرچند مسایل دست چندم و بعضا تکراری در این نشست نیز مطرح شد.

* استاندار به صورت گذرا به سفر احتمالی رییس جمهوری در قالب دور چهارم سفرهای هیات دولت به استان خوزستان اشاره کرد ولی طبق معمول اینگونه ها سفرها تاریخ دقیق آن مشخص نشد.

* نکته قابل تامل و عجیب در اعلام تقویم انتخابات شوراها از سوی استاندار خوزستان زمان مهلت ثبت نام کاندیداهای شوراها بود ، استاندار خوزستان گفت ثبت نام نامزدها 26فروردین ماه 92 شروع می شود ولی حضور ذهن ندارم ثبت نام تا چه روزی ادامه دارد!

* عدم تسلط کافی استاندار به تقویم برگزاری انتخابات شوراها در حالی بود که حجازی در این نشست بارها از رسانه ها خواسته بود که در نوشته ها و مطالب ها خود اعلام کنند که نخبگان و اهل فن و مسط به امور شهری وارد عرصه انتخابات شوراها شوند.

* دکتر حجازی در تاکید اینکه در انتخابات شوراها باید نخبگان و متخصصان وارد صحنه شوند از سخنان آیت الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز که درنماز جمعه گذشته تاکید کرده بود که شرعا باید افراد نخبه و بدور از گرایش های قومی وارد انتخابات شوند نیز مایه گذاشت.

* استاندار خوزستان در این نشست گفت که من عرض می کنم ما در انتخابات کاملا بی طرفی را حفظ خواهیم کرد ولی در عین حال از تشکل ها و مجامع تخصصی می خواهیم در انتخابات شوراها نامزد معرفی کنند.

* حجازی در خلال سخنانش به اشتباه زمان انتخابات آینده را 22 خرداد 92 عنوان کرد!

* نماینده عالی دولت و بالاترین مسوول اجرایی انتخابات 24خرداد 1392در خوزستان هیچ اشاره ای حتی گذرا به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و لزوم مشارکت گسترده مردم در آن نکرد.

*در خلال برگزاری این نشست خبری ، استاندار خوزستان از خبرنگاران اجازه خواست پاسخ تلفن ˈعلی اکبر محرابیان ˈ رییس ستاد مهرماندگار را در دفتر کارش بدهد که این مکالمه تلفنی حدود 10دقیقه به طول انجامید.

* استاندار خوزستان به برخی سووالات خبرنگاران در باب پروژه های عمرانی ، گرانی گوجه ، گرانی میوه در ایام تعطیلات ، لایروبی کارون و مسکن مهر پاسخ داد ولی وقتی به گرانی گوجه و میوه رسید گفت اینها مشکلاتی هستند که در کل کشور وجود داشته و دارد.

* خبرنگاران از ابراز گله مندی آنان از برخورد نه چندان شایسته آقای عامری گلستان معاون برنامه ریزی استانداری با اصحاب رسانه پاسخ نسبتا خوبی دریافتند چرا که حجازی تاکید کرد هیچیک از مسوولان حق ندارد با خبرنگاران با تلخکامی برخورد کنند ، این قشر رکن چهارم دمکراسی و نظام مردم سالار هستند.

* تمرکز استاندار خوزستان بر روی گله مندی از آقای عامری گلستان به قدری زیاد بود که استاندار قسمت نخست سووال خبرنگار را فراموش کرده بود ولی در عین حال با کمک حاضران سوولات فراموش شده را به حجازی یادآوری کردند.

* در پایان این نشست 90دقیقه ای ، روابط عمومی استانداری خوزستان از طرف دکتر حجازی یک هدیه نوروزی به همه خبرنگاران حاضر داد چیزی که طبق روال سال های گذشته می بایست در اواخر اسفند داده می شد.ک/4 646

انتهای پیام /*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد