سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

 

بیست‌وپنجمین هفته رقابت‌های لیگ دسته اول
تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان، تیم دوم گروه نخست در هفته پایانی لیگ دسته اول میزبان تیم گل گهر سیرجان است و در صورت برتری در هر صورت به مرحله پلی آف می‌رسد تا در صورت پیروزی در این مرحله پس از چهل سال، ‌مسجد سلیمان در سطح اول فوتبال کشور دارای نماینده شود.
روز گذشته، بیست‌وپنجمین هفته رقابت‌های لیگ دسته اول در گروه الف در شهرهای گوناگون برگزار شد که در پایان، تیم‌های نفت مسجدسلیمان، مس سرچشمه، پارسه ایرانیان و سنگ‌آهن بافق برابر حریفان خود پیروز شدند.

به گزارش «تابناک»، ‌تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در این هفته، مهمان تیم شاهین بوشهر بود که با گل همایون گراوند (دقیقه ۸۴) از سد تیم پرسابقه شاهین بوشهر گذشت و با ‌۴۵ امتیاز از ۲۵ بازی، همچنان در مکان دوم جدول ‌ماند.

بنا بر این گزارش، تیم شاهین با مربیگری مهدى حسینى نسب ـ که با مشکلات شدید مالى دست و پنجه نرم مى‌کرد ـ در دقایق پایانى مغلوب نفت مسجد سلیمان شد. فرزاد حافظى هدایت تیم نفت مسجد سلیمان را بر عهده دارد، در این گروه صعود تیم گسترش فولاد تبریز به لیگ بر‌تر در هفته گذشته قطعی شده بود.

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان تیم دوم گروه اول در هفته پایانی لیگ دسته اول، میزبان تیم گل گهر سیرجان است و در صورت برتری در هر صورت به مرحله پلی آف می‌رسد تا در صورت پیروزی در این مرحله پس از چهل سال شهر مسجد سلیمان در سطح اول فوتبال کشور دارای نماینده شود.

تیم مس سرچشمه تنها رقیب تیم نفت است که با یک امتیاز کمتر نسبت به این تیم در رده سوم جای دارد که در هفته آخر با تیم اتکا گلستان دیدار دارد
.
گفتنی است، پس از کشف نفت در مسجدسلیمان و حضور چشمگیر کارکنان انگلیسی، شاهد ورود رشته‌های گوناگون ورزشی در مسجدسلیمان بودیم.

این گزارش در ادامه می‌افزاید، فوتبال یکی از رشته‌هایی است که پس از اکتشاف نفت در شهر مسجدسلیمان، از جایگاه ویژه‌ای در این شهر برخوردار شد. باید گفت، تا پیش از انقلاب اسلامی، تیم‌های محدودی همچون تاج (استقلال)، هخامنش، شاهین و پاس در مسجدسلیمان بود. در این سال‌ها تیم تاج مسجدسلیمان، نخستین تیم شهرستانی کشورمان بود که موفق شد در سال ۱۳۵۱ تیم پرسپولیس تهران را با همه نفرات سر‌شناس خود شکست دهد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فوتبال مسجدسلیمان به جز یک بار در سال ۱۳۶۷ که در مسابقات جام فلق ویژه تیم‌های برگزیده شهرهای ‌کشور حضور یافت، نمود چندانی در عرصه کشوری نداشت. اما پس از گذشت سی سال و با نگاه مثبت مدیران صنعت نفت به زادگاه این صنعت، ما شاهد حضور فوتبالیست‌های مسجدسلیمانی در مسابقات فوتبال باشگاه‌های کشور خواهیم بود.

عضو هیأت مدیره و مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درباره علت انتقال امتیاز تیم نفت اهواز به مسجدسلیمان گفت: به علت خدمات مردم مسجدسلیمان به نفت و خدمت رسانی خوب این شهرستان در گسترش این صنعت بسیار مهم، تصمیم گرفته شد امتیاز تیم نفت به اهواز منتقل شود.

نتایج هفته بیست‌وپنجمین هفته رقابت‌های لیگ دسته نخست در گروه الف:

۱۳۹۲/۰۱/۱۸ گسترش فولاد تبریز ۲ ـ ۴ مس سرچشمه
۱۳۹۲/۰۱/۱۸ داماش ایرانیان ۲ ـ ۱ ماشین سازى تبریز
۱۳۹۲/۰۱/۱۸ استقلال اهواز ۱ـ ۱ نساجى مازندران
۱۳۹۲/۰۱/۱۸ گل گهر سیرجان ۰ـ ۱ آهن بافق یزد
۱۳۹۲/۰۱/۱۸ ابومسلم خراسان ۱ـ ۱ الوند همدان
۱۳۹۲/۰۱/۱۸ شاهین بوشهر ۰ـ ۱ نفت مسجد سلیمان
۱۳۹۲/۰۱/۱۸ اتکا گلستان ۰ـ ۰ شهردارى اراک

در ضمن لیگ دسته اول فوتبال عصر امروز با برگزارى هفت دیدار در گروه دوم پیگیرى خواهد شد.

‌در ادامه هفته بیست وپنجم لیگ دسته اول عصر امروز و از گروه دوم، هفت دیدار در شهرهاى مختلف برگزار مى شود. در مهم‌ترین دیدار تیم صدرنشین استقلال خوزستان به مصاف سایپاى شمال مى‌رود. استقلالى‌ها در این دیدار به دنبال ‌سه امتیاز هستند تا راهیابی خود را به لیگ بر‌تر نزدیک‌تر کنند. با توجه به اینکه نتیجه دیدار شهردارى تبریز و برق شیراز مشخص نشده، تبریزى‌ها امیدوار به صعود به لیگ بر‌تر هستند. شهردارى هم اکنون با یک بازى کمتر و چهل امتیاز در رده چهارم ‌و استقلال با ۴۵امتیاز صدرنشین است.

ناگفته نماند که درباره دیدار استقلال و سایپا شایعاتى پیش آمده بود که نادر دست نشان، سرمربى سایپا، خط بطلانى بر همه این مسائلى کشیده و تمام موارد را تکذیب کرده است اما استقلال خوزستان این فرصت را دارد که با پیروزى در قائم شهر، صعود مستقیم به لیگ بر‌تر داشته باشد.

دوشنبه ۱۹/۱/، ۹۲هفته ـ گروه ۲ ـ بیست و پنجم، ساعت ۱۶و۱۵دقیقه

پاس همدان ـ راهیان کرمانشاه ـ قدس ـ همدان
داور: سعید بخشى‌زاده، کمک‌ها: حمیده غمزه و آرمان جهانبخش
مس رفسنجان ـ شهردارى یاسوج ـ تختى ـ رفسنجان
داور: بابک وسیله بر، کمک‌ها: محمد على رضایى تبار و بابک عباسقلى‌زاده
شهردارى تبریز ـ یادآوران شلمچه ـ اختصاصى شهردارى تبریز
داور: حاج عباسى، کمک‌ها: عسگر محمدى و مرتضى کاظمیان
نیروى زمینى تهران ـ شهردارى بندرعباس ـ شهدا نزاجا ـ تهران
داور: اسماعیل آمرى، کمک‌ها: جلیل شعرانى و على برقندان
سایپا شمال ـ استقلال خوزستان ـ شهدا ـ سارى
داور: حسین زرگر، کمک‌ها: یعقوب سخندان و داریوش صابر مطلق
ملى حفارى اهواز ـ ایرانجوان بوشهر ـ اختصاصى نفت ـ اهواز
داور: محمد کمانى، کمک‌ها: محمد راهى و مهرداد بهرامى
 
با حضور مردم و ورزشکاران
مراسم بزرگداشت بسکتبالیست جوان خوزستانی برگزار شد

آیین بزرگداشت سومین روز درگذشت، بسکتبالیست جوان خوزستانی با حضور اقشار مختلف مردم و ورزشکاران در اهواز برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت بسکتبالیست جوان خوزستانی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با حضور اقشار مختلف مردم و ورزشکاران رشته‌های مختلف آیین بزرگداشت مرتضی احمدی بسکتبالیست جوان خوزستانی در قطعه نام آوران بهشت آباد اهواز انجام شد.

در این آیین شرکت کنندگان با ادای احترام به این ورزشکار جوان، برای شادی روحش دعا کردند و آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کردند.

مرتضی احمدی، بسکتبالیست جوان عضو تیم گاز خوزستان که روز چهارشنبه 14 فروردین‌ماه به همراه دوستانش در رودخانه کارون در حال قایق سواری بودند که قایق آنان واژگون شد.

در این حادثه سه تن از قایق سواران نجات پیدا کردند ولی مرتضی احمدی نتوانست نجات پیدا کند و در رودخانه غرق شد.

پیکر این ورزشکار 18 ساله خوزستانی پس از چند روز، کشف و با حضور اقشار مختلف مردم و ورزشکاران روز گذشته در اهواز تشییع شد و در قطعه نام آوران بهشت آباد آرام گرفت.

احمدی متولد سال 74 بود و فعالیت خود را در این رشته از رده سنی پایه آغاز کرد و سال گذشته نیز توانست جزو 12 نفر اصلی تیم بزرگسالان گاز خوزستان قرار بگیرد و همراه با تیم گاز خوزستان عنوان قهرمانی مسابقات والیبال لیگ دسته یک جوانان استان را به دست آوردند.

لیگ دسته اول فوتبال کشور
نمایندگان خوزستان در سر و ته جدول/ کار آبی‌های اهواز و نفت به هفته آخر کشید

در هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول استقلال خوزستان موفق به کسب جواز صعود مستقیم به لیگ بر‌تر نشد، نفت مسجد سلیمان به صعود امیدوار ماند و استقلال اهواز باید ماندنش در لیگ دسته اول را در هفته پایانی تضمین کند.

خبرگزاری فارس: نمایندگان خوزستان در سر و ته جدول/ کار آبی‌های اهواز و نفت به هفته آخر کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال کشور روز گذشته به پایان رسید و نمایندگان خوزستان در دو گروه این مسابقات هر کدام به سمتی سوق داده شدند.

* استقلال خوزستان در انتظار لغزش شهرداری تبریز

استقلال خوزستان در حالی در صدر جدول گروه «ب» این رقابت‌ها قرار دارد که شهرداری تبریز با یک بازی کمتر و سه امتیاز کمتر از این تیم در جایگاه دوم است و اگر تیم تبریزی هر دو بازی خود را با برد پشت سر بگذارد به دلیل تفاضل گل بهتر می‌تواند استقلال را به پلی آف لیگ دسته اول هدایت کند.

تساوی استقلال در دیدار روز گذشته این تیم در مقابل سایپا کار این تیم را به اما و اگر کشاند و آبی‌های خوزستان باید منتظر لغزش شهرداری تبریز باشند تا در هفته پایانی بتوانند جواز صعود مستقیم به لیگ بر‌تر را به دست آورند.

* نفت مسجد سلیمان در آستانه صعود به پلی‌اف

تیم نفت مسجد سلیمان دیگر تیم خوزستانی است که در آستانه صعود به لیگ بر‌تر قرار دارد و این شهر قدیمی فوتبال می‌رود تا جایگاه خود را در سطح اول فوتبال کشور پیدا کند.

در گروه اول رقابت‌های دسته اول تیم گسترش فولاد تبریز اولین تیم صعود کننده به لیگ بر‌تر نام گرفته و نفت در این دیدار بدون در نظر گرفتن هر نتیجه‌ای نیاز به برد دارد تا بتواند راهی پلی‌آف دسته اول شود.

اگر استقلال خوزستان نتواند به طور مستقیم راهی لیگ بر‌تر شود، در صورت برد تیم نفت در هفته پایانی، پلی‌آف کاملا خوزستانی در انتظار فوتبال کشور است تا خوزستان یک تیم را به جای نفت آبادان راهی آوردگاه لیگ بر‌تر کند.

* استقلال اهواز امیدوار به بقاء

استقلال اهواز، تیم قدیمی و ریشه‌دار فوتبال خوزستان که روزگار خوشی را در این فصل طی نکرد با تمام مشکلات و حواشی که گریبان‌گیر این تیم بود خود را در خطر سقوط می‌بیند.

این تیم نیز در صورت باخت در هفته پایانی و برد پر گل شاهین بوشهر در بازی هفته بیست و ششم راهی لیگ دسته دوم خواهد شد که این احتمال بسیار ضعیف و دور از دسترس خواهد بود چرا که آبی‌های قدیمی اهواز با یک تساوی خارج از خانه در مقابل تیم بی‌انگیزه سنگ آهن بافق یزد، ماندن خود را در لیگ دسته اول تضمین خواهند کرد.

* سقوط ملی حفاری اهواز

تیم ملی حفاری اهواز دیگر تیم خوزستانی است که سقوطش به رقابت‌های لیگ دسته دوم مسجل شده و یک بازی تشریفاتی را در هفته پایانی در مقابل برق شیراز برگزار خواهد کرد.

حفاری در فصلی که سراسر دست و پا زدن برای ماندن بود در هفته پایانی به مصاف برق شیراز خواهد رفت که خود نیز از مدت‌ها پیش کاندیدای اصلی سقوط بود و از چند هفته پیش سقوطش مسجل شده است. 

* یادآوران شلمچه اولین تیم سقوط کننده

اما تیم یادآوران شلمچه، تیمی که به نام خرمشهر وارد خرمشهر شد اما یک جلسه تمرین هم در این شهر برگزار نکرد و به عنوان اولین تیم سقوط کننده خود را معرفی کرد در هفته پایانی در اهواز باید از سایپا شمال پذیرایی کند که این بازی نیز تشریفاتی است.

بدین ترتیب خوزستان از مجموع پنج نماینده حاضر در لیگ دسته اول دو نماینده را سقوط کرده می‌بیند و دو نماینده را در راه رسیدن به لیگ بر‌تر در اختیار دارد.

با تعدد تیم‌ها در سطح اول و دوم فوتبال کشور در خوزستان، نوید روزهای پر فروغ این استان به گوش می‌رسد و امید می‌رود خوزستان دوباره پایتخت فوتبال ایران نام بگیرد.

=======

علی دایلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد