سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی ، هنری و ادبی

 

یک شاعر و منتقد ادبی گفت: کتاب‌هایی که توسط شاعران استان منتشر می‌شوند از سوی صدا و سیما حمایت نمی‌شوند.

احمد امیری خاطرنشان کرد: جامعه ما از دیرباز یک جامعه فرهنگی بوده و ادبیات ما ادبیاتی چندین هزار ساله است.

وی افزود:‌ ما شاعران بسیار خوبی در سطح استان داریم اما صدا و سیمای مرکز خوزستان هیچ کمکی به این شاعران نکرده است. حتی ندیدم یک بار راجع به ادبیات استان صحبت کند یا از شاعری دعوت به عمل آورد.

او بیان کرد: ما باید جامعه را به سوی فرهنگی‌تر شدن سوق دهیم و لازمه این کار تبلیغات است. اکنون بیش‌تر کشورهای دنیا به تبلیغات روی آورده‌اند تا فرهنگ‌شان را به دیگر کشورها غالب کنند.

امیری توضیح داد: با این که کشور ما دارای فرهنگ، هنر و اندیشه است اما فعالیت‌های ما در زمینه تبلیغات این فرهنگ و اندیشه خیلی کم است.

این منتقد ادبی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بازار کتاب و زحمت‌هایی که یک نویسنده، شاعر یا داستان‌نویس در این زمینه می‌کشد از رسانه‌ها، جراید، نشریات و به ویژه صدا وسیما تقاضا دارم حداقل در معرفی کتاب‌های آن‌ها وارد عمل شود.

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم نیروهای جوان‌مان را که وارد عرصه ادبیات شده‌اند به جامعه معرفی کنیم جامعه به دنبال کسانی می‌رود که به ما تعلق ندارند.

او گفت: رسانه‌ها باید در معرفی آثار نویسندگان، داستان‌نویسان و شاعران کشور دقت بیشتری به خرج دهند چراکه همین تبلیغات فرهنگی موجب کمک به نویسندگان می‌شود.

وی تاکید کرد: در زمینه تبلیغ کتاب ضعیف عمل شده است به ویژه در این برهه از زمان که باید فرهنگ‌مان را بیشتر و بهتر از دوران گذشته حفظ کنیم.

مرجع / ایسنا
ثبت نام عکاسان برای حضور در اردوی عکاسی سومین جشنواره بیرجند به پایان رسید و پس از بررسی ۲۴۹ درخواست و رزومه رسیده از شهرستان‌های کل کشور دبیرخانه جشنواره اسامی ۸۲ عکاس منتخب را برای حضور در اردوی شهرستان بیرجند اعلام کرد.
سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند با هدف به تصویر کشیدن واقعیت امروز شهر بیرجند سومین دوره جشنواره بیرجند در قاب ایران را در قالب یک گردهمایی عکاسی از سی و یکم فروردین تا ششم اردیبهشت ۹۲ برگزار می‌کند.
در این مدت منتخبان اولیه جشنواره جهت اسکان، پذیرایی، عکاسی در شهر و شرکت در کارگاه‌های آموزشی در بیرجند مهمان برگزار کننده خواهند بود.
زینب روستایی، مسعود رضایی، مهران سبزقبایی و مهدی قنواتی چهار عکاس خوزستانی منتخب اردوی بیرجند هستند که همراه با 78 برگزیده دیگر شش روز مهمان جشنواره خواهند بود و تمامی هزینه‌های اقامت و پذیرایی‌شان در بیرجند برعهده جشنواره خواهد بود.
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد