سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛
خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می‌شود"هایی برمی‌خورند که میهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
*برخی اطرافیان هاشمی رفسنجانی می گویند: "آقای احمدی نژاد در تماس تلفنی با هاشمی رفسنجانی تحویل سال جدید را به وی تبریک گفته و برای او سال خوبی آرزو کرده است."

*برخی نزدیکان مشایی از لغو سفر وی به سه کشور اروپایی در هفته اول نوروز خبر می دهند. در این سفر قرار بود مشایی به مناسبت عید نوروز دیدارهایی با ایرانیان خارج کشور داشته باشد اما به دلایلی این سفر لغو شد. برخی کشورهایی اروپایی در ماه های اخیر از ایرانیان در بدو ورود انگشت نگاری می کنند.

*اعضای کمیته راهبردی محمد خاتمی که متشکل از افرادی چون حجاریان، جلایی پور، علوی تبار، عبدی و خانیکی هستند در گزارشی به جمع بندی دلایل نیامدن خاتمی پرداخته و معتقدند وی قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نخواهد کرد. دبیری این جلسات را هادی خانیکی بر عهده دارد.

*شنیده ایم دولت انگلیس تلاش دارد سفارت خود را در تهران بازگشایی نماید. رایزنی های وزارت خارجه این کشور تاکنون به نتیجه نرسیده و بعید است تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این سفارتخانه بازگشایی شود.

*جریان انحرافی که خود را برای یک متینگ بزرگ انتخاباتی آماده می کند، به رابطین استانی اش دستور اعزام دو تا سه هزار نفر را به تهران صادر کرده است. در این میتینگ قرار است از کاندیدای این جریان با شعارهایی چون "زنده باد بهار" در یک استادیوم ورزشی رونمایی شود. شنیده ایم پوسترها و پرچم های این مراسم سفارش داده شده است.

*حسن روحانی در جلسه جامعه وعاظ با رد سکوت خود در دوران پس از انتخابات 88 گفته است:" من در دوران فتنه حداقل چهار بار موضع گیری کرده ام و اگر سخنان من انعکاس مطلوب و گسترده ای پیدا نکرد مسوول آن بنده نیستم."

*محمد خاتمی در پاسخ به دعوت کنندگان از وی برای کاندیداتوری گفته است:"کاندیداتوری من خلاف شعار جریان اصلاحات و خود من است که سال ها از لزوم چرخش نخبگان در کشور گفتیم و حالا بیایم دوباره پس از هشت سال کاندیدای ریاست جمهوری شوم."

*یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در توجیه کاندیداتوری خود مدعی شده است:" من در خواب یکی از مراجع اهل سیر و سلوک را دیدم و ایشان به من گفته تو چرا برای ریاست جمهوری ثبت نام نمی کنی؟ پس از این خواب بود که عزمم را برای ثبت نام جزم کردم."

* قرار بود در روزهای اخیر سران اصلاحات ضمن دیداری نوروزی با هاشمی رفسنجانی ، از وی برای کاندیداتوری هم دعوت به عمل آورند که به دلیل تعویق سفر خاتمی از اردکان به تهران، این دیدار به زمان دیگری موکول شده است.موسوی خوئینی ها به شدت مخالف دعوت از هاشمی رفسنجانی است و او را ابزار نظام برای بر هم زدن بازی انتخاباتی اصلاح طلبان می داند.

*هاشمی رفسنجانی در دیدارهای اخیر خود با چهره های سیاسی گفته است:" به احتمال 90 درصد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهم شد مگر آنکه یک مطالبه عمومی در کشور شکل گرفته و بنده احساس تکلیف نمایم. هاشمی در ضمن تاکید کرده وظیفه خود را در این دوره مهیا کردن شرایط برای ورود کاندیداها به صحنه رقابت سیاسی می داند."


*جریان انحرافی جهت ایجاد انشقاق در جریان اصولگرایی به صورت مستقیم و یا با واسطه، سراغ برخی چهره های اصولگرا رفته و آن ها را ترغیب به کاندیداتوری کرده است.به این افراد وعده داده شده هزینه های انتخاباتی آنان تامین خواهد شد.

*در حمله نیروی هوایی سوریه به یکی از بزرگترین کاروان های ارسالی از سوی قطر، عربستان، ترکیه ، آمریکا و متحدانش در مرز ادلب، تلفات و خسارات سنگینی به تروریست ها وارد شده است. این کاروان شامل 250 کامیون و خودروی شاسی بلند بود که در آن نیروهای تازه نفس، تجهیزات نظامی و آذوقه برای تروریست ها تدارک شده بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد