سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرداری اهواز

 

 

نوروز امن کارون برای مسافران اهواز
اجتماعی  12:58:25 1392/01/14

921-6714-5 کد خبر

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز گفت: با اقدامات انجام شده، در نوروز امسال هیچ حادثه مرتبط با رودخانه در مسیر کارون در شهر اهواز رخ نداد.

امیر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خوزستان، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه و امدادرسانی به موقع، علاوه بر آماده‌باش همگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، 13 دستگاه خودرو سبک و نیمه‌سنگین و همچنین 7 تیم موتورسوار دو نفره مجهز به سیستم اطفا حریق AFT در سطح شهر اهواز و اماکن پرتجمع، پارک‌ها، جاده‌های ساحلی و مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر بودند.

وی افزود: تیم‌های غواصی آتش‌نشانی نیز مستقر در 3 کمپ آبی، در آماده‌باش کامل بوده و با پوشش سراسر مسیر رودخانه کارون در شهر اهواز و با کنترل قایق‌های تفریحی، بر جابه‌جایی مسافران و مهمانان نوروزی نظارت کامل داشتند.

نجفی ادامه داد: در تعطیلات نوروز امسال، آیتم استفاده از جلیقه نجات به عنوان یکی از شاخص‌های الزامی برای فعالیت قایق‌های تفریحی رودخانه کارون اعمال شد. همچنین از حرکت‌‌های نمایشی قایق‌ها در سطح رودخانه و سرعت غیرمتعارف و غیرمجاز جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز گفت: همچنین برای نخستین سال، 85 فروند قایق تفریحی در رودخانه کارون، زیرمجموعه تمهیدات قانونی سازمان آتش‌نشانی اهواز قرار گرفت و به کارگیری دستورالعمل‌های مندرج در فرم ایمنی و امضای تعهدنامه برای همه قایق‌داران الزامی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده و ارایه آموزش‌های عمومی از طریق رسانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط به شهروندان، در روز 13 فروردین هیچ حادثه مرتبط با روز طبیعت در سطح شهر اهواز رخ نداد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد