سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران

 

مطهری: نمی‌توان افراد منتقد نظام را رد صلاحیت کرد
 
 
کد مطلب : 10104
گروه سیاسی: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری آینده و زمینه سازی برای آن از جانب مسوولان می‌تواند تاثیر زیادی در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی داشته باشد.
مطهری: نمی‌توان افراد منتقد نظام را رد صلاحیت کرد
علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری سال نو با عنوان "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: عبارت حماسه سیاسی ناظر به انتخابات آینده ریاست جمهوری است که برای کشور اهمیت ویژه‌ای دارد. طبیعی است که مشارکت بالای مردم در این انتخابات می‌تواند تاثیر زیادی در تغییر رفتار غرب درباره تحریم‌های اقتصادی و حتی تهدید نظامی داشته باشد. وی افزود: غرب وقتی احساس کند در ایران همبستگی ملی وجود دارد قطعا در عزم آنها تزلزل و تردید ایجاد می‌کند؛ زیرا آنها همواره برای به زانو درآوردن حریف خود تلاش می‌کنند وضع داخلی آنها را به هم بریزند و اگر احساس کنند کشوری از داخل مستحکم است، در اراده آنها تاثیرگذار است.

مطهری با بیان اینکه برای رسیدن به مشارکت بالا و رقم زدن حماسه سیاسی درانتخابات مقدماتی لازم است، برگزاری انتخاباتی کاملا سالم را یکی از این مقدمات دانست و توضیح داد: شورای نگهبان نباید در تایید صلاحیت‌ها سخت‌گیری داشته باشد و گرایش سیاسی مخالف و منتقد را دلیل بر رد صلاحیت نداند. وی با ابراز این عقیده که داشتن گرایش غیراسلامی مانع احراز صلاحیت ریاست جمهوری می‌شود، گفت: رد صلاحیت افرادی با این ویژگی با توجه به قانون اساسی کشور ما اشکالی ندارد، اما صرف اینکه کسی منتقد نظام باشد و یا خواستار اجرای کامل و بدون تنازل قانون اساسی باشد و یا تاکید بر اجرای فصل سوم قانون اساسی داشته باشد که شامل حقوق ملت است نمی‌توان این افراد را رد صلاحیت کرد.

این نماینده مجلس افزود: همه گروه‌های سیاسی که نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند باید در این انتخابات نماینده و کاندیدا داشته باشند و در انتخابات شرکت کنند. رهبر انقلاب در نطق اخیری که داشتند تاکید کردند که سلایق مختلف وارد شوند و رویگردان نباشند. این تاکید ایشان بهانه‌ای برای شرکت نکردن برخی گروه‌های منتقد به جا نگذاشته است. وی تاکید کرد: وقتی سلایق مختلف در انتخابات شرکت کنند و گروهی خواستار تغییر وضع موجود و گروهی دیگر خواهان حفظ آن باشند در این صورت طبعا شور و هیجان و رقابت سالمی ایجاد می شود که باعث پرشور شدن انتخابات و بالا رفتن مشارکت می‌شود.

مطهری تاکید کرد: مردم و مسئولان باید توجه داشته باشند که برخی افراد، رهبری را به نفع فرد یا گروهی در مساله انتخابات داخل نکنند. همان طور که خود ایشان فرمودند من یک رای دارم و آن را هم کسی نمی‌داند. دائم برخی نگویند که مثلا نظر رهبری با فرد خاصی است. کاری نکنند که دست افراد بسته شود و به گونه‌ای جلوه دهند که حمایت از کاندیدای دیگر بر ضد اصل ولایت فقیه است و انتخابات را از حالت طبیعی خود خارج کنند. این اقدام نقطه آغاز فتنه است. وقتی افرادی دائما تبلیغ کنند که نظر رهبری به فلان شخص است عده زیادی از مردم ممکن است فکر کنند حتما باید به فلان شخص رای دهند و مخالفین و یا معاندین برای اینکه ضربه‌ای به ولایت فقیه بزنند تلاش کنند که آن فرد رای نیاورد و این نقطه آغاز فتنه و خصومت‌هاست.

وی افزود: امیدواریم افرادی به دنبال این رفتارها نباشند. همانطور که در انتخابات سال ۸۸ این روش که متاسفانه از جانب برخی اصولگرایان دنبال می‌شد آسیب زیادی به کشور زد. مشارکت بالا زمینه‌های مناسب خود را می‌خواهد که ان شالله مردم حضور گسترده‌ای خواهند داشت و پیام روشنی برای غرب خواهد داشت و بسیاری از مشکلات اقتصادی ما را هم حل خواهد کرد و پشتوانه‌ای هم برای رییس جمهور آینده خوهد بود. مطهری با اشاره به بخش دوم شعار امسال با عنوان حماسه اقتصادی گفت: این موضوع بی‌ارتباط با بخش اول آن نیست. اگر حماسه سیاسی ایجاد شود در وضع اقتصاد کشور اثر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روشن است که مردم با سختی‌هایی روبرو هستند، قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است گفت: مردم به دلیل ایمان و اعتقادی که به اسلام و آرمان‌های انقلاب دارند شرایط را تحمل می‌کنند ولی این دلیل نمی‌شود که مسئولان فکر اساسی برای بهبود وضع اقتصاد کشور نکنند. باید فرض را بر این گذاشت که تحریم‌ها همچنان برای مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند. بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیقی برای بهبود وضع اقتصاد کشور داشته باشیم.

مطهری ادامه داد: بسیاری از این نابسامانی‌های اقتصادی ناشی از سوء مدیریت بود و بخش کمتر آن به دلیل تحریم‌ها بوده است. وی با بیان اینکه در سال ۹۱ بخشی از ارز مرجع کشور صرف واردات خودرو لوکس و اقلام غیر ضروری شد گفت: این موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی دقیقی برای مواجهه با این شرایط جدید نداشتیم. مطهری ادامه داد: تحریم بانک مرکزی چند ماه قبل انجام شده بود و حدود هشت ماه وقت برای برنامه‌ریزی وجود داشت و هیچ برنامه‌ریزی خاصی صورت نگرفت تا جایی که نقل و انتقال ارز برای ما مشکل شد و در این شرایط هم به جای وارد کردن ضروری ترین کالاها ، واردات خودروها و کالاهای لوکس از جانب برخی افراد به دلیل سود کلان ادامه یافت و دولت هم بیشتر به فکر افزایش یارانه‌ها بود.

این نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر مدیریت صحیح اقتصادی در کشور حاکم شود به راحتی می‌توانیم از این شرایط خارج شویم. غرب هم اگر احساس کند که این تحریم‌ها اثر قابل توجهی نداشته و ایران می‌تواند سال‌ها روی پای خود بایستد از موضع خود کوتاه می‌آید؛ آنها منتظرند ایران دست‌ها را بالا ببرد و یا اینکه وضع داخل کشور به هم بریزد، اما اگر احساس کنند که ایران می‌تواند با مدیریت درست، زندگی قابل قبولی برای مردم خود فراهم کند قطعا از موضع خود کوتاه خواهند آمد.
 
 
 
باید تحول اساسی در کشور ایجاد شود
رضایی: دولت آتی قوی نباشد زیر دو سال سقوط می‌کند
 
 
کد مطلب : 10092
گروه سیاسی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داد: اگر دولت قوی تشکیل نشود هر دولتی دیگری بر سر کار بیاید بیش از ۲ سال سرپا نخواهد بودو در سال دوم آنقدر فشار مشکلات زیاد می‌شود که مجبور به استعفا و کناره گیری می‌شود.
رضایی: دولت آتی قوی نباشد زیر دو سال سقوط می‌کند
دکتر محسن رضایی که خود را برای حضور در عرصه انتخابات آماده می‌کند در جمع مردم هفتکل در استان خوزستان گفت: باید تحول اساسی در کشور ایجاد شود نه اینکه یک عده‌ای بروند جای آقای رئیس جمهور فعلی بنشینند. مگر از اول انقلاب تا حالا کم جابجا شده اند؟ مگر همه این آدمهای دلسوز نبودند و زحمت نکشیدند؟ حال فرض کنیم مقداری بیشتر تلاش کنند و کار کنند. آیا این می‌تواند عقب ماندگی ما از چین و کشورهای توسعه یافته را جبران کند؟ این می‌تواند ضامن پیشرفت ملت ایران شود؟

سال ۸۴ میدان را برای دیگران خالی گذاشتم

محسن رضایی در خصوص علت کناره گیری خود از رقابت انتخاباتی سال ۸۴ گفت: یادم هست در سال ۸۴ به هفتکل رسیدم که اتفاقا استقبال باشکوهی مانند شهرهای ایذه و باغملک در همان روز از من شد در یکی از خانه های هفتکل تصمیم گرفتم کنار بکشم. لذا در تجمعی که در اهواز در کنار کارون برای من بود شرکت نکردم و مستقیم از فرودگاه به تهران رفتم و در فرودگاه مهرآباد اعلام کردم که بنده به نفع ملت ایران کنار کشیدم.

وی به تشریح دلایل خود برای کناره گیری در سال۸۴ پرداخت وگفت: دلایل زیادی وجود داشت اما مهم ترین آن که مربوط به امروز است این بود که اگر آقایان می‌توانند کار بکنند وارد شوند. ما نمی‌خواهیم ادعا کنیم چون در جنگ بودیم و مثلا خرمشهر آزاد شد پس طلبکار هستیم. ما خودمان را بدهکار اسلام و انقلاب و ملت ایران می‌دانیم، ما بخاطر سابقه مان نمی‌خواهیم رئیس‌جمهور شویم و بخاطر اینکه بتوانیم در اقتصاد تحول ایجاد کنیم وارد شدیم. شما می‌توانید؟ یا علی بگویید و بفرمایید.

*در دور قبل آمدم چون نمی‌خواستم احمدی‌نژاد تنها اصولگرای انتخابات باشد

محسن رضایی در خصوص سال ۸۸ و رای بسیار پایین خود گفت: در سال ۸۸ هم که ملاحظه کردید بسیار دیر وارد شدم. باز دلم می‌خواست اگر بشود کسی دیگر را بفرستیم که یک نفر نماینده اصولگرایی و رهبری قلمداد نشود. لااقل دو نفر باشد. وقتی می‌خواهیم رهبری را خرج کنیم چرا یک نفر؟ پس دو نفر باشیم بهتر است. در همین خصوص هم با هرکس رایزنی کردیم تا متقاعد شود نیامدند و بالاخره خودم وارد صحنه شدم.

*۲۰ سال است در مورد اقتصاد مطالعه دارم

وی همچنین در مورد کاندیداتوری فعلی خود گفت: الان با گذشته فرق دارد.امروز اگر من وامثال من وارد نشوند خیانت به کشور است. حالا ما به یک نقطه رسیدیم که باید یک حماسه درست کنیم و اگر من خودم را برای این روزها آماده نکرده بودم هرگز وارد صحنه نمی شدم. فرمانده اسبق سپاه افزود: ۲۰ سال است ذهن، مطالعه و تمرکز خود را بر روی اقتصاد گذاشته‌ام. جنگ که تمام شد من مطمئن شدم کمین گاه بعدی ملت ایران اقتصاد است و بخاطر همین رفتم و اقتصاد خواندم.

*مقایسه اقتصادی رضایی با دیگر کاندیداها از زبان خودش

این دکترای اقتصاد در خصوص توانمندی اقتصادی خود گفت: از سپاه که بیرون آمدم رفتم کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام و ۱۵ سال ریاست آن را به عده داشتم. آقای هاشمی کمیسیون زیربنایی، آقای روحانی کمیسیون سیاسی-امنیتی، آقای ولایتی کمیسیون فرهنگی و آقای صادق لاریجانی کمیسیون حقوقی وقضایی را به عهده داشتند و من به دلایلی که عرض کردم اقتصاد را انتخاب کردم چون از آینده و کمین گاه بعدی خبر داشتم.

*عمر دولت بعدی در صورت قوی نبودن بیشتر از دو سال نخواهد بود

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: اگر دولت قوی تشکیل نشود هر دولتی دیگری بر سر کار بیاید بیش از ۲ سال سرپا نخواهد بود و در سال دوم آنقدر فشار مشکلات زیاد می‌شود که مجبور به استعفا و کناره گیری می‌شود. وی افزود: اما من که آبرویم را کف دستم گذاشتم مطمئن هستم و با چشم روشن می‌گویم که می‌توانیم از این سختی‌ها به سلامتی عبور کنیم.
 
 
مشاور و رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت:
خاتمی در نظرسنجی‌ها اول است اما کاندیدا نمی‌شود!
 
کد مطلب : 10108
گروه سیاسی: مشاور و رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با آریا با تاکید بر این مطلب که هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاندیدا نمی شود، گفت:آقای هاشمی در جلسه پایان سال خود با نمایندگان ادوار مجلس تاکید کردند در انتخابات پیش رو کاندیدا نمی شوند.
خاتمی در نظرسنجی‌ها اول است اما کاندیدا نمی‌شود!
حجت الاسلام علی عسگری، درباره نقش هاشمی در به اجماع رساندن اصلاح‌طلبان بر سر یک کاندیدا افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد برای اصلاح‌طلبان گشایش حضور حاصل کرده است، اما اگر بخواهیم تحلیل واقع بینانه ای از اصلاح‌طلبان داشته باشیم از آنجایی که در این مجموعه نظر خاتمی تعیین کننده است بنابراین ایشان می‌تواند در این خصوص پاسخگو باشد.

عسگری تاکید کرد: خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاندیدا نمی شود و علی رغم گشایشی که با فرمایشات رهبری برای اصلاح‌طلبان حاصل شده است اما برخی از سران اصلاح طلب که در مشهد حضور داشتند به جمع بندی رسیدند که خاتمی نامزد نخواهد شد در واقع این طیف به دنبال دو راه حل برای حضور هستند اول اینکه از فردی مثل عارف حمایت کنند دوم اینکه فردی که سابقه اصولگرایی به شکل کارآمد دارد و اندیشه فراجناحی دارد و برای اصلاح‌طلبان نیز حرمت قائل است را مورد حمایت قرار دهند بنابراین اکنون قضاوت درباره تصمیم اصلاح‌طلبان زود است.

این فعال سیاسی ادامه داد: خاتمی در نظرسنجی ها شرایط خوبی دارد در واقع در نظرسنجی‌های اصولگرایان نیز هاشمی رای اول را دارد و پس از ایشان آقای خاتمی رای بالایی دارد اما از آنجایی که آقای خاتمی موانعی را پیش روی خود می‌بیند و با توجه به آینده نگری و شم سیاسی که ایشان دارند شرایط را می‌سنجند بنابراین آقای خاتمی پیش بینی می‌کند با موانعی چون شورای نگهبان و یا تخریب‌های سازمان یافته ای که زمانی علیه آقای هاشمی صورت می‌گرفت مواجه خواهد شد.

مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: با توجه به اوضاع و شرایطی که به دلیل سوء مدیریت احمدی نژاد پیش آمده است آقای خاتمی شرایط را برای رییس جمهور آینده بسیار سخت و مشکل ارزیابی می‌کند بنابراین اگر ایشان از مرحله تایید صلاحیت و تبلیغات انتخاباتی عبور کند و رییس جمهور شود فکر می‌کند اولین مشکل اداره کشور آن هم در شرایط بعد از احمدی نژاد است که زیر ساخت ها تخریب شده و کارها به شکل به افراطی، غیر علمی و نسنجیده به انجام رسیده است همچنین برخی از نهادها
آقای خاتمی پیش بینی می‌کند با موانعی چون شورای نگهبان و یا تخریب‌های سازمان یافته ای که زمانی علیه آقای هاشمی صورت می‌گرفت مواجه خواهد شد
و مجموعه‌های که ضد آقای خاتمی بودند تقویت شدند که در اقتدارگرایی خاص خودشان قرار دارند. با توجه به نجابتی که آقای خاتمی دارند بنابراین کار خلاف اخلاق یا مقابله به مثل علیه اقدامات مخالفان خود انجام نمی دهد در نتیجه بهتر می‌داند که کاندیدا نشوند بنده معتقدم بهتر است اصلاح‌طلبان از یک کاندیدای اصولگرای اصلاح طلب حمایت کنند که در بین چهره‌های مطرح چنین گزینه ای وجود دارد.

این نماینده مجلس هفتم اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری رییس‌جمهور بعدی باید نقاط قوت احمدی نژاد را داشته باشد اما نقاط ضعف ایشان را نداشته باشد مهمترین نقطه ضعفی که در احمدی نژاد مشهود است فاصله گرفتن از برخی اصول است که از خانه نشینی ۱۱روزه ایشان شروع شد و ادامه پیدا کرد و در حال حاضر هم این فاصله گرفتن احمدی نژاد و جریان انحرافی روبه افزایش است. شرایط فعلی فرصتی است برای اصلاح‌طلبان که باید اوضاع و شرایط را درست تفسیر کنند. بنده معتقدم خاتمی از نظر رای آوری شرایط خوب و مناسبی دارد اما از نظر موانع پیش رو مقداری این طیف را با مشکل مواجه می‌کند در نتیجه ممکن است این طیف از یک کاندیدای اصولگرای اصلاح‌طلب حمایت کند.

عسگری در باره حمایت هاشمی از کاندیداتوری خاتمی گفت: اصلاح‌طلبان در دیداری که با آقای هاشمی داشتند خواستار کاندیداتوری ایشان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بودند اما آقای هاشمی تاکید کردند کاندیدای شما می‌تواند آقای خاتمی باشد البته در این جلسه موانع پیش روی آقای خاتمی هم مورد توجه قرار گرفت درنتیجه به نظر می‌رسد اگر آقای هاشمی کاندیدا نشود که نخواهد شد سعی خواهند کرد افکار نخبگان و چهره‌های مقبول و محبوب جامعه را به نفع هاشمی جدید توجیه کند.

نماینده مشهد در مجلس هفتم افزود: در واقع تحلیلی که آقای هاشمی به اصلاح‌طلبان دادند گویای این واقعیت بود که منعی برای حضور آقای خاتمی نمی بینند اما در همین حال شانسی برای رییس جمهور شدن آقای خاتمی قائل نیستند البته همانطور که آقای هاشمی مطرح کردند ایشان یک راه کم هزینه انتخاب خواهند کرد یعنی خودشان کاندیدا نمی شوند اما برای برگزاری انتخابات شکوهمند هرتلاشی لازم باشد انجام خواهند داد بنابراین بنده اینگونه ارزیابی می‌کنم که آقای هاشمی در صدد خلق یک هاشمی جدید است.

وی با تاکید بر این مطلب که هاشمی جدید از بین نخبگان و عقلا خواهد بود، اذعان داشت:ضرورتی ندارد هاشمی جدید از بین اصلاح‌طلبان باشد زیرا این طیف کاندیدایی شاخص تر از خاتمی ندارد و تنها چهره شاخص اصلاح‌طلبان عارف است که توانمندی لازم را برای هاشمی شدن ندارد بنابراین بنده معتقدم دکتر حسن روحانی می‌تواند در نقش هاشمی جدید برای برون رفتن از وضع موجود و گرایش در عرصه‌های جهانی و بین المللی ایفای نقش کند.
 
 
 
آنان‌که رهبری را در سال ۸۸ تنها گذاشتند باید اعتراف به اشتباه کنند
از رأی به احمدی‌نژاد پشیمان نیستم چون انجام تکلیف بود
 
کد مطلب : 10120
گروه سیاسی: سیداحمد خاتمی گفت: کسانی که از 'اعتراف به اشتباه در رأی دادن به احمدی‌نژاد' دم می‌زنند، چرا سال ۸۸ رهبری را تنها گذاشتند؟ کسانی طوری حرف نزنند که گویی فرشته نجاتند. مهمترین محورهای اظهارات آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در گفتگو با خبرگزاری «نسیم» بدین شرح است:
از رأی به احمدی‌نژاد پشیمان نیستم چون انجام تکلیف بود
-فضای باز سیاسی یکی از محسنات نظام جمهوری اسلامی است. در نظام‌های دیکتاتوری اسمی از فضای باز نیست. به برکت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی که خونبهای شهیدان است این فضای آزاد شکل گرفته است. این موضوع را کسانی درک و لمس می‌کنند که رژیم سیاه، ضددین ضداستقلال و ضد آزادی طاغوت را درک کرده باشند.
- ما باید این آزادی را نعمت بدانیم. در همین فضای آزاد برخی قلم می‌زنند و هرچه بخواهند می‌گویند و در عین حال می‌گویند که "آزادی نیست"، این نا سپاسی است. همین که به راحتی می‌گوئید و می‌نویسید "آزادی نیست" نشان آن است که آزادی هست.
- نقطه ضعف دوم که احساس می‌شود در فضای کنونی سیاسی وجود دارد این است که قدری ظرفیت‌ها و تحمل‌ها کم شده است. در فضای آزاد باید تحمل هم باشد، وقتی شما می‌گوئید هر کس مجاز است که آنچه را که می‌خواهد بگوید، معنایش این است که او را هم باید تحمل کنید. جالب این است که این کم تحملی از سوی نظام نیست، نظام آغوش باز برای سلایق مختلف دارد بلکه این کم تحملی از ناحیه برخی از گروه‌های سیاسی است.

•سه راهبرد برای حفظ آرامش سیاسی کشور


-در مرحله اول برای حفظ آرامش سیاسی کشور در ماه‌های مانده به انتخابات از شورای نگهبان انتظار می‌رود که بدون ملاحظه اشخاص، جنا‌ح‌ها و گروه‌ها فقط به مصالح انقلاب بیندیشند و اجازه ورود به کسانی که می‌خواهند ساختار شکنی کنند و به بهانه انتخابات و تبلیغات اساس نظام را زیر سوال ببرند به هیچ بهانه‌ای اجازه ورود به صحنه را ندهند که البته پبیشینه مثبت شورای نگهبان در این ۳۲ انتخابات، گویای این است که این دقت وجود دارد.ما اجازه نداریم به هیچ نحوی و به هیچ مناسبتی از اصول نظام و انقلاب عقب‌نشینی کنیم.
-در مرحله دوم، انتخاب مردم است. مردم ما توجه داشته باشند که شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را مشخص می‌کند. سقف صلاحیت‌ها را مردم باید رقم بزنند. راه انتخاب این نیست که فقط خوبی کاندیدا را در نظر بگیریم چون همه می‌دانند با آمدن یک رئیس‌جمهور چتر نیرو از مرکز تا کل کشور پخش می‌شود. باید دید که چه جریانی از این کاندیدا حمایت می‌کند، انن جریان باید جریان صالح باشد، جریانی چون جریان فتنه یا جریان انحراف نمی‌توانند در چارچوب نظام اسلامی و ارزش‌های آن قرار بگیرند و بنابراین باید عقبه هر کاندیایی را دید که چه جریانی است.
-جریان انحراف که می‌گویم مقصودم جریان انحراف از ارزش‌های انقلاب و از اصول انقلاب است، به عنوان مثال مسأله ولایت فقیه و التزام عملی به رهنمودهای ولایت یک اصل برای نظام اسلامی ما است، هرگونه عقب ماندن از این اصل انحراف است.
-مسأله مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی یک انحراف است. هر جریانی که زمینه ساز مذاکره با آمریکا
شورای نگهبان اجازه ورود به کسانی که می‌خواهند ساختار شکنی کنند و به بهانه انتخابات و تبلیغات اساس نظام را زیر سوال ببرند را ندهند
باشد، منحرف محسوب می‌شود.
-آرامش کشور در فضای انتخاباتی و در آستانه انتخابات یک اصل است و التهاب‌آفرینی انحراف از مسیر انقلاب است. تکلیف جریان فتنه هم روشن است جریانی که در شرایط ۸۸ آتش‌افروزی کرد و جریانی که از آنها حمایت کرد و بعد از چهار سال از آن ماجرای دردناک هنوز ابراز برائت و تنفر نکردند، همه اینها جریان فتنه محسوب می‌شوند.
-در مرحله بعدی صدا و سیما به عنوان گسترده‌ترین رسانه عمومی، سنگرهای نماز جمعه و رسانه‌های مکتوب می‌توانند با تبیین فضای اخلاقی و اخلاق انتخاباتی به سمت سالم‌سازی فضای انتخاباتی بروند که هر کاندیدا و حامیانش و هر رسانه اگر بداخلاقی از خود نشان داد، منفور جامعه بشود.

•ما از رأی به احمدی‌نژاد پشیمان نیستیم چراکه انجام تکلیف پشیمانی ندارد
-انجام تکلیف جای پشیمانی ندارد. اواخر جنگ بعضی می‌گفتند "ما اشتباه کردیم به جنگ ادامه دادیم". امام فرمود "ما در ۸ سال جنگ حتی برای یک لحظه پشیمان نیستیم". مگر انجام تکلیف جای ندامت دارد؟.
-به کسانی که ولایتمداران را ملامت می‌کنند که به آقای احمدی‌نژاد رأی دادند باید گفت که اگر جریان دیگر سر کار می‌آمد از روز اول به صورتی شفاف به مقابله با ولایت می‌پرداخت. اینها که رأی نیاوردند اینطور التهاب‌آفرینی کردند، اگر قدرت به دستشان می‌افتاد از روز اول شمشیر علیه ولایت می‌کشیدند.
-به صراحت می‌گویم در آن مقطع راه درست و صحیح انتخاب آقای احمدی نژاد بود. این حسن اصولگرایان است که زمانی که نقاط ضعف را در احمدی‌نژاد دیدند، به صراحت گفتند و انتقاد کردند.

کسانی که رهبری را در سال ۸۸ تنها گذاشتند باید اعتراف به اشتباه کنند
-اگر قرار بر اعتراف به اشتباه باشد باید آقایانی که در مقابل اقدامات جریان فتنه سکوت کردند، اعتراف به اشتباه کنند؛ چراکه رهبری را در مقابله با جریان برانداز تنها گذاشتند و رهبری در آن برهه "سردار تنها" شد.
-کسانی‌ که امروز سخن از اعتراف به اخطا دارند اول از خود انتقاد کنند و پاسخگوی خدا باشند. بارها همانها گفتند که "امام به همراه بودن با رهبری سفارش کرده است"، چرا رهبری را تنها گذاشتند؟. آنها پاسخ بگویند که ولایتمداری یعنی چه؟

•احمدی‌نژاد در سال‌های اخیر بر اصولی که خود می‌گفت پایبند نبود و تمام سرمایه‌های خود را فدای یک شخص کرد
-همین جا به صراحت می‌گویم که متاسفانه آقای احمدی‌نژاد بر اصولی که خود می‌گفت در این سالهای اخیر بخشی را پشت سر گذاشت. وی در مسأله التهاب‌آفرینی اخیر به صراحت رهبر معظم انقلاب موضع ایشان را خلاف شرع نامید. به هر حال این کلی که بشر جایز الخطا است یک واقعیت است اما در این خطا باید واقع بینانه قضاوت کرد که چه کسی به خطا رفته است.
-احمدی نژاد در هشت سال دولت خود نقاط قوت قابل ذکر دارد. سخت کوشی، حضور در استان‌ها، شهرها و روستاهای دوردست، شجاعت در مجامع بین‌المللی که نقاط قوت وی بود. نباید یک سونگرانه و بی‌انصافانه حرف زد اما ایشان با اعتماد به بعضی کسانی که حوزه علمیه و مراجع دربرابرش موضع داشتند "این همه سرمایه را فدای یک شخص کرد". اینکه کسی بگوید هیچ جا از ولایت تبعیت نکرد این اشتباه است اما اینکه بگویم همه جا تبعیت کرد این هم نادرست است. تحلیل‌گران اگر می‌خواهند احمدی‌نژاد را تحلیل کنند هم نقاط قوت هم نقاط ضعفش را ببینند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد