سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معرفی اماکن تاریخی و میراث فرهنگی خوزستان

 

در سفری یک روزه به مسجدسلیمان با کوروش زنگیان و سرمایه گذار مجتمع گردشگری چم آسیاب و ندا عزیزیه از اعضای هیت مدیره انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان راهی مسجدسلیمان می شویم تا از پروژه او بازدید کنیم.

در یک صبح بسیار دل انگیز و زیبا راهی مسجدسلیمان می شویم. در نزدیکی این شهر تاریخی با دشتی از گل های شقایق مواجه می شویم که بسیار زیبا است. مردم خودرو خود را گوشه ای از جاده پارک می کنند تا در میان گل های زیبای شقایق عکس یادگاری بگیرند. بسیار شگفت انگیز است. تمام حواسمان را جمع می کنیم تا به گل ها آسیب نزنیم.

شقایق گیاهی علفی است که ارتفاع آن از ۲۵ تا ۹۰ سانتی متر می رسد و در مزارع، اماکن سایه دار، دشت ها و دامنه های کم ارتفاع کوهستانی می روید.

کاسه گل آن پس از باز شدن گلبرگ ها، می ریزد، به طوری که گل های شکفته شقایق، عاری از کاسبرگ است.

گلهای آن بی بو است و با آن که مواد قندی نوش در قاعده گلبرگهای آن به وجود نمی آید، با این وجود زنبور عسل برای به دست آوردن دانه گرده فراوان به سمت گل شقایق هجوم می آورد.

جوشانده کپسول آن در چایی در رفع بی خوابی توصیه می شود و دانه آن اثر ملین ملایم و گلهای آن اثر نرم کننده در التهاب و تورم دارد.

همچنین گل ها اثر آرام کننده و معرق و خلط آور است. از ویژگی های بارز شقایق آن است که به حالت خشک هم خاصیت درمانی خود را حفظ می کند.

به علاوه گل شقایق در مداوای برونشیت، آنژین ها، سرفه های مقاوم و سیاه سرفه و آسم داروی مناسبی شناخته شده است و چون گلبرگهای آن برخلاف خشخاش، فاقد مرفین است و مضار آن را ندارد و نیز از طرفی برخی از اثرات درمانی خشخاش را به نحو ضعیفی داراست، از این جهت از قرون قبل دارو های مخدر را در معالجه بیماری های اطفال بکار می بردند.

 

شما را به دیدن عکس های دیگری از باغ گل حمیدیه دعوت می کنم:

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد