سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرداری اهواز

 

کتانباف: سیستم جامع نرم‌افزاری برای برخورد با فساد در شهرداری ایجاد می‌شود/در انتخابات آینده جانبداری نمی کنیم
اجتماعی  11:21:58 1391/12/29

9112-24714-5 کد خبر

RSS :: پرینت

 

شهردار اهواز از راه اندازی سیستم جامع نرم افزاری برای برخورد با فساد در شهرداری اهواز خبر داد و گفت که این سیستم تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان، منصور کتانباف در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که روز گذشته (دوشنبه، 28 اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در شهر اهواز حتی اگر 20 سال دیگر هم کار شود، عقب ماندگی‌های این شهر جبران نخواهد شد. این شهر در هشت سال دفاع مقدس در حالی که شهرهای دیگر پیشرفت می‌کردند، نه تنها پیشرفتی نداشت، بلکه تخریب می‌شد و محل استقرار رزمندگان و جبهه جنگ بود.

وی افزود: در دوره هشت ساله سازندگی نیز در استان خوزستان با توجه به اینکه برخی از شهرهای دیگر استان کاملا تخریب شده بودند، بازسازی آن شهرها بر شهر اهواز اولویت داده می‌شد و سهم اهواز از این سازندگی‌ها بسیار اندک بود.

کتانباف تصریح کرد: پس از آن شاهد تنش‌ها در دوره سوم شورای شهر بودیم و در دوره چهار ساله تغییر مدیریت در شهرداری موجب شد که پیشرفت چندانی در شهر مشاهده نشود.

شهردار اهواز با بیان اینکه همیشه از ثروت و منابع ارزشمند استان صحبت می‌شود و انتظار می‌رود که توسعه شهر به دلیل منابع موجود در استان به سرعت صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در اهواز هم استفاده بسیاری از منابع نفتی انجام می‌شود و مشاغل بسیاری از طریق نفت در استان و اهواز به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم آمده است. برای اخذ عوارض مستقیم از نفت هم در حال پیگیری هستیم و این موضوع در دادگستری مطرح شده و در حال پیگیری است و این عوارض حتما وصول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای تصدی مدیریت شهر اهواز، شهرداری هیچ‌گونه برنامه‌ای نداشته است و بدون برنامه پنج ساله و حتی یک ساله حرکت می‌کرد، گفت: در حال حاضر برنامه مدون پنج ساله و یک ساله در شهرداری اهواز تدوین شده و بر اساس این برنامه حرکت می‌شود؛ اگرچه این برنامه ممکن است اشکالاتی داشته باشد، ولی حرکت بر اساس برنامه، بسیار بهتر از نداشتن برنامه است.

کتانباف اظهار کرد: امروز در شهرداری اهواز تمام حقوق پرسنل به موقع پرداخت می‌شود و هیچ گونه تاخیری در پرداخت حقوق وجود ندارد. جلسات با نخبگان در شهرداری اهواز نیز به طور مرتب برگزار می‌شود و از نظرات و پیشنهادات اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان استفاده می‌شود.

شهردار اهواز عنوان کرد: اگر احداث پل کریدور، پل علوی، پل کیانشهر و 13 کیلومتر ساحل سازی پروژه‌های بزرگ تلقی نشود، پس به این کارها چه می‌گویند؟ پل کابلی الغدیر در دوره مدیریت قبلی کلنگ‌زنی شد، ولی در آن دوره 13 میلیارد تومان و در این دوره 14 میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شد.

وی ادامه داد: در ابتدای تصدی مدیریت شهری شهر اهواز حتی از تعداد خانواده شهرداری هم آمار درستی در دست نبود و آمار مختلفی از تعداد پرسنل ارائه می‌شد؛ با تعدیل ساختار شهرداری مشخص شد که تنها پنج هزار و 774 نفر پرسنل شهرداری هستند و حدود 13 هزار پرسنل غیرمستقیم در شهرداری وجود داشت که این آمار پس از چند ماه پیگیری مشخص شد.

کتانباف افزود: درآمد شهرداری اهواز در سال 89 با کمک‌های دولت 177 میلیارد تومان و هزینه شهرداری در آن سال 214 میلیارد تومان بود. اکنون برای مدیریت درآمد و هزینه کارگروه‌های مدیریت تشکیل شده است.

شهردار اهواز با تاکید بر اینکه استخدام در شهرداری اهواز تنها زمانی که نیاز باشد انجام می‌شود، گفت: در این دوره مدیریت تاکنون حتی یک نفر در شهرداری اهواز استخدام نشده است و استخدام نکردن، جرم نیست. اگر هم قرار باشد استخدام انجام شود تنها بر اساس قانون خواهد بود. پیش از این، یک هزار و 300 نفر به صورت غیرقانونی استخدام شدند، ولی کسی این جرم را پیگیری نکرد.

وی تصریح کرد: سیستم جامع نرم‌افزاری شهرسازی شهرداری اهواز پس از 19 ماه تلاش در حال تکمیل است و سیستم‌های جامع مالی و عمرانی نیز تدوین شده و مستقر و نهادینه خواهند شد. با تکمیل این سیستم‌ها از بروز فساد در شهرداری جلوگیری می‌شود و می‌توان با فساد اداری برخورد کرد.

شهردار اهواز در تشریح اقدامات انجام شده در دوره مدیریت شهر، اظهار کرد: پیش از این تنها 16 هکتار از پارک 42 هکتاری اهواز آماده بود و این پارک اکنون تکمیل شده است. همچنین 200 هکتار پارک محله‌ای و منطقه‌ای احداث شده است. 20 بازار تره‌بار در محلات شهر در حال احداث است و جمع‌آوری بازار کیان نیز اقدام بسیار مهم و بزرگی است که تنها همین اقدام هم می‌تواند برای این دوره مدیریت کافی باشد. مطالعات طرح اضافه کردن 2 لاین به پل سوم نیز انجام شده است و در سال آینده اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری متولی دفع آب‌های سطحی است،‌ گفت: بیش از 100 نقطه بحرانی در اهواز مشخص شد و در بارندگی سال جاری این نقاط ساماندهی شدند. در بودجه سال 92 نیز حدود هشت میلیارد تومان برای دفع آب‌های سطحی در نظر گرفته شده است.

کتانباف ادامه داد: در ساحل سازی‌ها اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شد که حد فاصل پل سوم تا پارک شهروند نیز به این پروژه اضافه خواهد شد.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری پیش رو است، تصریح کرد: شهرداری اهواز در این انتخابات هیچ‌گونه جانبداری ندارد و با نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر،‌ در صورت قانونی بودن، مخالفت نخواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه مسیر حرکت شهرداری اهواز رو به جلو بوده و بیش از 98 درصد درآمدهای شهرداری محقق شده است. از بودجه سال 92 نیز از حدود 700 میلیارد تومان بودجه مصوب حدود 230 میلیارد تومان در بخش جاری و مابقی عمرانی خواهد بود. برنامه سال آینده شهرداری هم مصوب و ابلاغ و خط و مسیر آن مشخص شده است و هر چه سریع‌تر به سمت اجرا خواهیم رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد