سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی استان

 

فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد
کاهش ۶ درصدی جرائم خشن در خوزستان/اختصاص 286 ‌تیم گشت پلیس در جاده‌ها

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در حوزه جرایم سازمان یافته، مسلحانه و خشن با وجود شرایط بد اقتصادی حاکم بر جامعه، در سال جاری شاهد کاهش شش درصدی در وقوع جرایم نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

خبرگزاری فارس: کاهش ۶ درصدی جرائم خشن در خوزستان/اختصاص 286 ‌تیم گشت پلیس در جاده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار محمد رضا اسحاقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دستگاه‌های مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای ایجاد امنیت در استان تلاش کردند و همچنین اطلاع‌رسانی سبک‌های زندگی و برنامه‌های مختلف نیروی انتظامی توسط رسانه‌ها به مردم در این امر دخیل بوده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند تصریح کرد: مردم فهیم خوزستان هم با همراهی کمک کردند شرایط خوب و قابل قبولی از نظر امنیتی به وجود آید.

*کاهش 16 درصدی تلفات رانندگی

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه در حوزه ترافیکی خوزستان نتایج خوبی کسب کرده است خاطر نشان کرد: در کاهش تلفات رانندگی و اصلاح رانندگی، خوزستان جزو سه استان بر‌تر کشور قرار گرفت.

به گفته وی در تلفات رانندگی کاهش 16 درصدی در سطح استان داشته‌ایم و این رتبه را باید برای سال آینده حفظ کنیم.

وی در زمینه جرایم سازمان یافته و مسلحانه اذعان داشت: در سال جاری شاهد کاهش شش درصدی در وقوع جرایم نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

286 تیم گشت راهور و پلیس راه در ایام نوروز

اسحاقی با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های راهیان نور از اواخر مهر ماه به منظور زیارت یادمان‌های دفاع مقدس به استان رفت و آمد دارند عنوان کرد: در روزهای پایانی سال ورود کاروان‌های راهیان نور به استان مانند سال‌های گذشته افزایش داشته است و به منظور ایجاد امنیت و تردد بهتر برای آن‌ها، با معتمدان روستاهای مسیر تردد و سران عشایر تبادل نظرهایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد ترافیکی ایمن و سفری مطمئن برای هموطنان است عنوان کرد: با تشدید اقدامات کنترلی در حوزه ترافیک در محورهای اصلی و فرعی استان و درون شهر‌ها در ایام نوروز، 286 تیم گشت پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه خوزستان در سطح راه‌ها و معابر شهری فعالیت می‌کنند؛ این تیم‌ها از 25 اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 80 تیم گشتی در استان فعالیت می‌کنند گفت: در حوزه انتظامی نیز 100 تیم گشت خودرویی و موتوری در مسیرهای عبور مسافران در طول جاده‌ها و معابر شهری و نقاطی که مسافران اسکان موقت می‌شوند؛ به تیم‌های موجود اضافه شده است.

*بازداشت متخلفان چهارشنبه سوری تا 17 فروردین

فرمانده انتظامی خوزستان توضیح داد: با مدیریت مردم بازار فروش مواد محترقه قفل شد و این امر تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی را در این زمینه نشان می‌دهد.

وی همچنین اضافه کرد: اگر کسی موجب ایجاد رعب و وحشت در مردم و ایجاد ترافیک شود تا 17 فروردین ماه در بازداشت به سر می‌برد و در روز هفدهم پرونده او به دادسرا فرستاده می‌شود.

*افزایش سرقت از طلا فروشی‌های حاشیه شهر

اسحاقی با بیان اینکه سرقت از طلا فروشی‌های حاشیه شهر در 6 ماهه دوم سال افزایش داشته است خاطر نشان کرد: بسیاری از طلافروشی‌هایی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند، در حاشیه‌های شهر بوده و تاییدیه‌ای از پلیس ندارند که صلاحیت وجود این طلا فروشی را در چنین مکانی تایید کند و در این زمینه باید صنف طلا فروشان ساماندهی شود و از نظر مکانی بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

*سیستم نظارت تصویری بر کنترل ترافیک

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان به اینکه باید از فناوری در حوزه کنترل ترافیک استفاده کرد ادامه داد: از سیستم نظارت تصویری که متمرکز بر کنترل ترافیک است در خیابان‌های داخل شهر استفاده می‌کنیم و این مکانیزم در اهواز دایر است و درحال توسعه به شهر‌های دیگر می‌باشد.

وی افزود: کسانی که در هنگام رانندگی تخطی می‌کنند فیلم آن‌ها ثبت و ضبط می‌شود و در قالب پیامک برای راننده خاطی ارسال می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد