سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معرفی میراث و مناطق گردشگری در استان

 

مسؤول موزه مردم‌شناسی دزفول از اجرای موسیقی زنده در موزه مردم‌شناسی کرناسیون به مناسبت نوروز خبر داد. علی‌رضا قلمبران اظهار کرد: ‌ما برای اجرای این برنامه از اعضای انجمن موسیقی دزفول کمک گرفتیم.
وی افزود: اجرای این برنامه از 25 اسفند 91 تا سوم فروردین 92 است.

قلمبران بیان کرد: در اجرای این برنامه از سازهایی همچون تار، تنبک، کمانچه، سه تار، سنتور، دف و غیره استفاده می‌شود و هدف این برنامه نشان داده موسیقی محلی دزفول به نام "چهار مقوم" است.
مرجع / ایسنا
چشمه‌های جوشان قیر رامهرمز در جوار رودخانه ماماتین چشم‌انداز بسیار زیبایی را به وجود آورده است.

هنگامی که این چشمه‌ها فوران می‌کنند در بستر رودخانه قرار می‌گیرند که همین امر موجب ظاهر شدن رنگین ‌کمانی بسیار زیبا در رودخانه می‌شود.

این رنگین ‌کمان به مرور تغییر رنگ می‌دهد و باعث ایجاد صحنه‌هایی منحصر بفرد در سطح رودخانه می‌شود.

به باور اساطیری مردم رامهرمز این چشمه‌ها خون اژدهایانی است که در جنگ با اسفندیار رویین‌ تن به هلاکت رسیده‌اند. هخامنشیان نیز در گذشته از این چشمه‌های قیر ظروف خود را می‌ساختند.

نزدیک به همین چشمه‌های قیر کوره‌هایی وجود دارد که از دوره‌های بسیار قدیم به جا مانده‌اند و کاملاً سالم هستند. این کوره‌ها مخصوص تفکیک قیر از آب و املاح بود.
مرجع / ایسنا

دژ محمدعلی ‌خان؛ فرصتی بکر و زیبا

ـــعضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی دزفول گفت: "دژ محمدعلی ‌خان" (ممدعلی ‌خان) یکی از جاذبه‌های دیدنی و زیبایی است که در فاصله 65 کیلومتری شمال شهر دزفول قرار دارد.

http://files.khouznews.ir/images/1391/misc/1391/12/61739.jpg


محمد آذرکیش بیان کرد: قله آن با ارتفاع ۱۵۵۰ متر به موازات کوه هفت تنان و شانه به شانه آن می‌باشد.
وی در مورد نام این دژ توضیح داد: گفته شده در زمان رضا شاه که برنامه سرکوبی خان‌ها وجود داشت محمدعلی خان به این دژ طبیعی که هیچ راه نفوذی نداشت پناه برد و به همین دلیل به این نام مشهور شد.
آذرکیش خاطرنشان کرد: برای رفتن به این دژ و منطقه زیبای اطراف آن در جاده "سردشت" بعد از روستای "گوروی" به سمت جاده فرعی روستای "ابوالحسن" از جاده اصلی منحرف شده و بعد از گذشتن از روستاهای "لب سفید" و "ابوالحسن" این دژ زیبا خودنمایی می‌کند.
او با اشاره به جاذبه‌های طبیعی اطراف این دژ ادامه داد: در دامنه این دژ آبشاری بسیاری زیبا وجود. همچنین به خاطر گیاهان کمیاب پایین دژ منطقه اطراف آن حفاظت شده است.
این دوستدار میراث فرهنگی بیان کرد: این منطقه بکر و زیبا فرصتی مناسب برای راه‌پیمایی گروهی در طبیعت است. همچنین از آذر تا اردیبهشت ماه می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسب برای علاقه‌مندان به گردشگری طبیعت باشد.

مرجع / ایسنا 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد