سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرداری اهواز

 

همه باید در مبارزه با زمین خواری به کمک شهرداری بیایند  

اختصاصی شوشان: شهردار اهواز با تاکید بر برخورد قانونی با پدیده زمین خواری گفت: مالکیت فردی نمی تواند بهانه ای برای ساخت و ساز غیر قانونی باشد.منصور کتانباف نصب با بیان این مطلب اظهارکرد: باید هشیار باشیم، مراقبت کنیم ، زمین خواری نشود و به فرمایش مقام معظم رهبری که تاکید بر همه فرمایش های قبلی شان بود باغات و فضای سبز اطراف شهرها به تاراج نرود درختان قطع نشوند زمین خواران سوء استفاده نکنند.

وی افزود: از چند ماه پیش درگیر این قضیه هستیم و از دیشب تا به حال با آنها درگیر هستیم و شهرداری بنا بر مثل معروف یک دست صدا ندارد به تنهایی قادر به کار نیست و دستگاه های قضایی، امنیتی، جهاد کشاورزی، فرمانداری، مدیران استانی و شهری واقعاً تلاش دارند که این اتفاق نیفتد.

کتانباف در پاسخ به این پرسش که چگونه انشعاب برق به این ساکنین واگذار شده اظهار کرد: متاسفانه چنین اتفاقی رخ داده و مسئولان مرتبط نباید اجازه می دادند چنین اتفاقی رخ دهد، زمین که کارایی آن کشاورزی است امکان دارد به آن برق برای مصرف کشاورزی داده شود اما نباید به آنها مجوز ساخت و ساز وتفکیک داده شود و یا انشعاب برق واگذار شود چرا که در غیر این صورت تبدیل به منطقه ی حاشیه ای در کنار شهر اهواز می شود وبعد درحسرت اقدام به موقع می مانیم.

شهردار اهواز اضافه کرد: شما بگوئید مسئولین برسید به داد این فرمایش مقام معظم رهبری نگذارید چند آدم سود جو از غفلت دیگران استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: همین الان وقت آن است که همه برای مبارزه با این پدیده زشت بسیج شوند و در صورت صدور حکم از جانب مقام قضایی شهرداری اهواز بلا فاصله اقدام به تخریب ساخت و ساز های صورت گرفته می کند ودر این راه به کمک نیروی انتظامی نیازمند هستیم .

کتانباف نصب تصریح کرد: امروز به همین دلیل این مساله را به خبرنگاران و اهالی رسانه اعلام عمومی کردیم تا عمومی شود و از سایه خارج گردند. کتانباف با اشاره به فرمایش های رهبری اظهار کرد: بیانات دیروز رهبری برای ما به منزله اتمام حجت است ایشان تا کی بر این مساله تاکید کنند تا کی حواسمان باید پرت باشد باید دقت کنیم وارد این موضوع شویم و فضای سبزمان را حفظ کنیم و اجازه ندهیم که ساخت و ساز های غیر مجاز در زمین های کشاورزی صورت گیرد.

شهردار اهواز با اشاره به ادعای مالکیت توسط اهالی منطقه مذکور خاطرنشان کرد: مالکیت فردی افراد محترم است اما این دلیل نمی شود که بخواهند با سوءاستفاده از این مالکیت کاربری زمین تغییر دهند و با توجه به قانون تغییر کاربری زمین بدون دریافت مجوز های قانونی از نهاد های مربوطه غیر قانونی و موجب پیگرد قانونی است.

عضو شورای اداری استان خوزستان افزود : عمق فاجعه انقدر زیاد است که باعث شده است رهبری خود شخصاً وارد میدان شوند واین موضوع یک شهر نیست و ورود رهبری به چنین مساله ای نشان دهنده ی مدنی شدن است. این اتفاق در کل کشور رخ داده است و اهواز هم از این قاعده مستثنی نیست. خبرنگاران باید تظلم خواهی کنند و موضوع را به شدت پیگیری کنند نخلستان های اهواز شناسنامه این شهر هستند.

شهردار اهواز تصریح کرد: تاکید می کنم که این مساله را طوری خبر رسانی کنیم که دستگاه های مرتبط تقصیر را به گردن هم نیاندازند و شما باید قضیه را طوری مدیریت کنید که همه حساس شوند. که این اتفاق نیافتد و در حالی که انداختن تقصیر به گردن هم هیچ مشکلی را حل نمی کند و باعث می شود سود جویان از این آب گل آلود ماهی بگیرند هدف ما از این کار اطلاع رسانی به مردم است که نخلستان های اهواز متعلق به شماهاست و این نخلستان ها باید همچنان نخلستان بمانند چرا که وجود آنها موجب جلوگیری از بروز پدیده هایی مثل ریز گرد ها و رفع آلودگی هوا می شود .

به اعتقاد من ارزش این نخلستان ها حتی از پارک ها بیشتر است. و در آخر افزود: اگر مالکین حق زمین ها را بدهند متقبل می شویم زمین به آنها بدهیم .

گفتنی است که ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه کوی معین زاده توسط کارشناسان دادگستری محکوم و طی نامه نگاری هایی که با شهرداران گذشته و اعضای شورای شهر سابق صورت پذیرفت همگی این اتفاق نظر را داشتند که این ساخت و سازها غیرقانونی بوده و باید جلوی آن گرفته شود. اما همچنان ساخت و ساز در این منطقه به صورت شبانه صورت می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد