سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار وگزارشات سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

دولت آلبانی اعلام کرد که حاضر است به اعضای گروهک مجاهدین خلق(منافقین) پناهندگی اعطا کند.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه "سالی بریشا " نخست وزیر آلبانی روز شنبه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام آمادگی کشورش برای اعطای پناهندگی به 210 تن از اعضای گروهک مجاهدین خلق گفت که دولت تیرانا بنا به دلایل انساندوستانه حاضر است به اعضای این گروه که هم اکنون در پایگاه لیبرتی بغداد هستند، پناهندگی بدهد.
در بیانیه دولت آلبانی آمده است این اقدام در پی درخواست دولت آمریکا و سازمان ملل صورت می گیرد.بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه "مارتین کوبلر" نماینده سازمان ملل در عراق و "باربارا لیف" مشاور دستیار وزارت خارجه آمریکا روز شنبه در این باره و دیگر تمهیدات امنیتی با مقامات آلبانی گفتگو کرده اند.گفتنی است سرکردگان گروهک مجاهدین خلق در واکنش به این تصمیم دولت آلبانی ضمن استقبال از آن گفتند که این مساله جدیدی نیست و دولت آلبانی در ماه نوامبر سال گذشته موافقت خود را با پذیرش برخی از اعضای این گروه اعلام کرده بود.
هم اکنون نزدیک به 3 هزار تن از اعضای گروهک منافقین از پایگاه سابق این گروه در شهر اشرف منطقه دیالی به پایگاه سابق نظامیان آمریکایی در بغداد (کمپ لیبرتی) منتقل شدند. مقامات گروهک منافقین اخیرا اعلام کردند خواستار اعطای پناهندگی آمریکا به اعضای این گروهک هستند.
سرکردگان گروهک منافقین به اعضای این گروهک اجازه ارتباط با خارج را نمی دهند و بسیاری از اعضای این گروهک به صورت ایزوله در اردوگاه متعلق به این گروهک نگهداری می شوند.
گروهک منافقین سابقه فعالیت های گسترده تروریستی را در کارنامه خود دارد . این گروهک تا کنون هزاران نفر از مردم و مسئولان دولتی جمهوری اسلامی را به شیوه ترور حذف فیزیکی کرده است.
این گروهک همچنین در دوران جنگ تحمیلی هست ساله صدام علیه کشورمان، در صف ارتش عراق با نیروهای ایرانی می جنگید.
شهر استانبول به عنوان یکی از سه منطقه عمده توزیع ترافیک پهنای باند اینترنت در جهان انتخاب شد.
به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک " بینالی ییلدیریم " وزیر ارتباطات ترکیه با اعلام این خبر گفت که این مساله تصادفی نیست بلکه نشان دهنده قدرت ترکیه در صحنه بین المللی است.گفتنی است هم اکنون مرکز ترافیک اینترنت در جهان شهر لوس آنجلس آمریکا است و همه داده های مبادله شده در فضای مجازی به لوس آنجلس رفته و از آنجا توزیع می شود،اما بر اساس تصمیم انجمن تخصیص نام و ارقام اینترنت (وابسته به سازمان ملل- ICANN)، برای افزایش سرعت و توزیع بار ترافیکی اینترنت قرار شده است سه منطقه در جهان انتخاب شود.
بر اساس تقسیم بندی انجام شده شهر استانبول مرکز داده های اینترنتی اروپا، آفریقا و خاورمیانه ، شهر لوس آنجلس مرکز توزیع اینترنت قاره های آمریکایی شمالی و جنوبی و شهر سنگاپور به عنوان مرکز توزیع ترافیک اینترنت در شرق آسیا انتخاب شده است.
در پی انتخاب خانم میشل اوباما برای دریافت «جایزه جهانی باروت خیس»، از سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران برای دریافت این جایزه در اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری ره آورد سرزمین نور در خرمشهر دعوت رسمی به عمل آمد.
به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، در پی انتخاب خانم میشل اوباما همسر رییس جمهور ایالات متحده آمریکا برای دریافت «جایزه جهانی باروت خیس» به خاطر روشنگری ایشان درباره جایزه اسکار، از سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران برای دریافت این جایزه در اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری ره آورد سرزمین نور در خرمشهر دعوت رسمی به عمل آمد.

متن دعوتنامه که به امضای احمد اسفندیاری مشاور امور بین الملل ستاد برگزاری جشنواره می‌باشد به شرح ذیل است:

خانم لیو یا لئو آگوستی

سفیر محترم دولت سوئیس و حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در تهران

سلام علیکم

با ابراز تعارفات خود به آن سفارت عالیه به استحضار می رساند؛ هر ساله به افرادی که بر خلاف میل شخصی و سیاسی خود خدمتی به انقلاب اسلامی می نمایند، جایزه ای از طرف ستاد برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ره آورد سرزمین نور تحت عنوان «جایزه جهانی باروت خیس» اهداء می گردد.

لازم به ذکر است در سال جاری این جایزه به خانم میشل اوباما (همسر رییس جمهور ایالات متحده آمریکا) تعلق گرفته و از شما دعوت می شود جهت دریافت جایزه حضور بهم رسانید.

مکان: خوزستان – خرمشهر – شلمچه

زمان: 30/march/2013 – 10 فروردین 1392 – ساعت 10 صبح

با تشکر

دکتر احمد اسفندیاری

مسئول امور بین الملل ستاد برگزاری جشنواره
فارس نوشت:منبعی در دولت انگلیس گزارش داده است که نیروهای ویژه این کشور به آرامی در حال خروج از افغانستان هستند تا خود را برای اعزام به سوریه و کمک به مخالفان آماده کنند.
به گزارش پایگاه «دیلی‌استار»، نیروهای ویژه انگلیس برای آغاز طرح کمک به مخالفان دولت سوریه در حال خروج از افغانستان هستند. بنا بر این گزارش فرماندهان نیروی ویژه دریایی و نیروی ویژه هوایی انگلیس در حال طراحی‌های فوق محرمانه‌ای جهت افزایش کمک‌های تسلیحاتی به مخالفان مسلح دولت سوریه هستند. منابعی در نخست‌وزیری انگلیس گفته‌اند که نیروهای ویژه دریایی و هوایی انگلیس «به آرامی» در حال خروج از افغانستان هستند، تا برای آغاز مأموریت جدیدشان در سوریه آماده شوند.
این نیروها قرار است با راهنمایی اطلاعاتی «ام‌آی‌6» (سرویس اطلاعاتی انگلیس) و سرویس اطلاعات خارجی فرانسه محموله 20 میلیون پوندی تسلیحاتی را که در کشورهای همسایه سوریه انبار شده، به دست مخالفان مسلح دولت سوریه برسانند. پیش از این هم خبرگزاری فارس به نقل از منبعی بلندپایه در ارتش آمریکا از طرح پنتاگون برای خروج تجهیزات از افغانستان و ارسال آن‌ها به سوریه خبر داده بود.
مسئولان عراق مدعی شد:

در هفته‌های اخیر، بهای دلار در برابر دینار عراق افزایش یافته ‌که البته دلایل متعددی برای این امر آمده است. برخی ‌سیاستمداران و اقتصاد‌دانان عراقی، ادعا کرده‌اند که این امر ناشی از ورود ایرانیان و شرکت‌های ایرانی به مزایده‌های ارزی بانک مرکزی عراق است که پس از خرید دلار از بانک مرکزی عراق، آن را به ایران منتقل می‌کنند؛ اما مقامات بانک مرکزی عراق، گفته‌اند که ‌ناشی از افزایش فروش نفت عراق و افزایش هزینه‌های دولت است.

به گزارش «تابناک»، المانیتور در گزارشی پیرامون افزایش بهای دلار در برابر دینار عراق اشاره کرده است که بنا بر‌ اعلام بانک مرکزی عراق،‌ هم‌اکنون هر دلار برابر با ۱۲۶۰ دینار عراق است، در حالی که پیش از این، بهای هر دلار آمریکا برابر با ۱۲۰۰ دینار بود‌.

بنا بر این گزارش، یکی از اعضای کمیسیون مالی مجلس عراق اعلام کرده ‌که دلیل این افزایش در بهای دلار، توقف تبدیل دینار به دلار از سوی بانک‌های عراق و فروش دلار با بهایی بالا‌تر به شرکت‌های مبادله ارز است.

وی گفته این امر باعث شده ‌که مشتریان عادی برای تهیه دلار مورد نیاز خود، به بازار آزاد بروند و همین‌ منجر به افزایش بهای دلار شده است.

از سوی دیگر، احمد الالوانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عراق اعلام کرده است‌: ایران نیازمند ارز با ثبات است و اکنون از طریق شرکای عراقی خود، اقدام به خرید دلار از بانک مرکزی و انتقال آن به ایران می‌کند.

خالد حیدر، اقتصاد‌دان عراقی نیز گفته است که کارگزاران و واسطه‌های عراقی، اقدام به خرید دلار در مزایده‌های بانک مرکزی کرده و سپس آن‌ها را به شرکت‌های ایرانی می‌فروشند که از این راه این دلار به ایران منتقل می‌شود. این امر منجر به افزایش تقاضای دلار در بانک مرکزی شده است.

به گفته المانیتور، این امر منجر به فشار بر بانک مرکزی عراق برای اعمال کنترل بر خرید دلار و همچنین کاهش عرضه دلار از سوی این بانک می‌شود.

در سال ۲۰۱۲ بانک مرکزی عراق، مجموع دویست میلیون دلار را از ‌راه مزایده به بانک‌های خصوصی این کشور فروخته، ولی در سال جاری، این رقم به هفتاد میلیون کاهش می‌یابد. همین امر منجر به ایجاد شکاف‌ در عرضه و تقاضای دلار و در نتیجه افزایش بهای آن شده است.

اما احمد بوریحی از مقامات سابق بانک مرکزی عراق، هر گونه دخالت سیاسی در افزایش بهای دلار در عراق را غیرمحتمل دانسته ‌و‌ دلیل افزایش نرخ دلار در بازار عراق را افزایش فروش نفت عراق و در نتیجه آن افزایش هزینه‌های دولت عنوان کرده است.
وی گفته است: افزایش هزینه‌های دولت به معنای درآمد سرانه بیشتر است. در نتیجه این امر تقاضا برای مصرف و واردات کالا افزایش یافته ‌که نیاز به ارز را بیشتر می‌کند. همین امر منجر به افزایش بهای دلار در برابر دینار شده است.
وی ادامه داد: ایران دخالتی در افزایش بهای دلار در عراق ندارد. بانک مرکزی عراق، دلار را به مشتریان برای انجام پرداخت‌های تجاری در خارج از کشور می‌فروشد. من بر این باورم، این تجار عراقی هستند که با فریب بانک مرکزی، اسناد مجازی تجاری را ارائه می‌کنند. این امر به هیچ وجه سیاسی نیست.
وی افزود‌: سیاستمداران و مسئولانی که سخن از دخالت شرکت‌های ایرانی در خرید دلار و قاچاق آن به ایران می‌کنند، باید فکری به حال وضعیت مزمن بحران سیاسی در عراق کرده و سیاست‌های پولی را به دست متخصصان آن بسپارند.

عراق 10 سال پس از حمله آمریکا که به سرنگونی صدام حسین، رییس جمهوری و انحلال ارتش این کشور انجامید، به یکی از مشتریان اصلی تجهیزات نظامی تبدیل شده است.
به گزارش شبکه ایران، خبرگزاری فراسنه در بخش دیگری افزود: ‌عراق در زمان حاضر یکی از مشتریان همان شرکت هایی است که سلاح های مورد استفاده در حمله نیروهای ائتلاف به این کشور را در سال 2003 تأمین کردند.خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری نوشت: حملات آمریکا به عراق در سال 2003 ، ارتش این کشور که یکی از قوی ترین ارتش های منطقه بود متلاشی کرد.
ارتش عراق پیشتر در اثر تجاوز به ایران و جنگ هشت ساله و نیز علیه کویت توان خود را از دست داده بود."بو بکر زیباری، رییس ستاد ارتش عراق، در نمایشگاه امنیت و دفاع که در بغداد برگزار شده است، گفت: ارتش عراق از صفر آغاز کرده و از این رو نیاز فراوانی به این گونه امور دارد.
در این نمایشگاه 54 شرکت از 13 کشور جهان شرکت کرده و به معرفی تولیدات خود از جمله هواپیماهای نظامی، موشک و هواپیماهای بدون خلبان و ملزومات مورد نیاز سربازان اقدام می کنند.
نمایشگاه بغداد، فرصت بسیار خوبی برای فروش تولیدات این شرکت ها به عراق است؛ به ویژه آنکه پارلمان عراق بودجه امنیتی و دفاعی بالغ بر 4/16 میلیارد دلاری را برای سال 2013تصویب کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد