سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل
از چهار طرف در معرض تهدید قرار داریم/200هزار موشک اسرائیل را نشان رفته است

خبرگزاری فارس: رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل می‌گوید اسرائیل در حال حاضر از چهار جناح در معرض تهدید قرار گرفته، که این وضعیت در تاریخ اسرائیل بی‌سابقه است.

خبرگزاری فارس: از چهار طرف در معرض تهدید قرار داریم/200هزار موشک اسرائیل را نشان رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، ژنرال «عاویو کوچاوی» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در صحبت‌های روز چهارشنبه خود نسبت به تهدیدات گسترده علیه اسرائیل هشدار داد. وی همچنین در مورد حمله به ایران هم گفت که ایرانی‌ها بر این عقیده‌اند که احتمال حمله اسرائیل بسیار اندک است.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی که علیه ایران وضع شده، گفت این تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تأثیر گذاشته و در حال اثرگذاری بر تصمیم‌گیری‌‌های ایران است، با این وجود «هنوز نتوانسته موجب تغییر سیاست‌های آنها شود».

کوچاوی که در نشستی در «هرتزیلیا» صحبت می‌کرد، افزود: ما عقیده داریم که ایران به گسترش برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و هوشمندانه با فشارهای داخلی و خارجی برخورد می‌کند. نظام ایران بر این باور است که احتمال حمله نظامی اندک است.وی همچنین مدعی شد که ایران می‌خواهد به توان ساخت بمب اتم دست یابد، تا در صورت نیاز به سرعت به سمت ساخت آن پیش رود. وی البته متذکر شد که برآوردهای اطلاعاتی نشان می‌دهد که ایران هنوز تصمیم به ساخت بمب اتم نگرفته است.

رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل همچنین گفت که ایران در مذاکرات با گروه 1+5 قصد ندارد امتیازات بزرگی به طرف مقابل بدهد.کوچاوی با اشاره به درگیری‌ها در سوریه مدعی شد که ایران و حزب‌الله خود را برای دوران بعد از «بشار اسد» آماده می‌کنند. وی افزود که برای اولین بار مرزهای اسرائیل از چهار طرف در معرض تهدید قرار گرفته است: حزب‌الله لبنان، سوریه، غزه و صحرای سینا.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200هزار موشک به سمت اسرائیل نشانه رفته، گفت: الان وضعیت امنیتی رو به وخامت نهاده و هم خطر حمله خارجی و هم خطر حملات تروریستی علیه ما در حال افزایش است.

 

ادعای جدید رسانه های غربی:

افزایش کمک نظامی ایران به سوریه از طریق آسمان عراق و ترکیه! / ایران‌ایر و ماهان با هر پرواز حداقل 5 تن سلاح به سوریه می فرستند!

رویترز بدون ارائه مستندی مدعی شد: ایران ارسال تسلیحات به دولت سوریه را در ماه‌های اخیر تشدید کرده است! ارسال اسلحه ایران از طریق عراق، ترکیه و لبنان همچنان ادامه دارد و این اقدام نقض تحریم‌های سازمان ملل متحد از سوی ایران به شمار می‌آید!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شد که ایران در ماه‌های اخیر حمایت‌ نظامی خود از حکومت سوریه را به‌ طور قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این خبرگزاری بدون ارائه مستندی مدعی شد: مقامات غربی می‌گویند که بخشی از تسلیحات نظامی ایران همچنان از طریق عراق وارد سوریه می‌شود، اما مسیرهای دیگری نیز وجود دارند، مانند ترکیه و لبنان که کاروان اسلحه‌های ایرانی از آنجا می‌گذرد.

این خبرگزاری بدون اشاره به تامین اسلحه برای مخالفین دولت سوریه و حتی آموزش آنان توسط غرب و اعراب، بار دیگر اتهامات تکراری علیه ایران مطرح کرده است.

 ایران‌ایر و ماهان با هر پرواز حداقل 5 تن سلاح به سوریه می فرستند!

یک دیپلمات غربی با شرط عدم انتشار نامش به رویترز گفت: ایران به شکل گسترده‌ای به حکومت سوریه کمک می‌کند. آنها در این سه چهار ماه اخیر ارسال سلاح به سوریه از طریق آسمان عراق را شدت بیشتری بخشیده‌اند و اکنون با کامیون نیز به سوریه سلاح می‌رسند. اما مقامات عراق این مسئله را نادیده می‌گیرند.

رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی می‌نویسد، شواهدی در دست است که ایران به جز عراق از مسیرهای دیگری نیز برای سوریه سلاح می‌فرستد، مانند آسمان ترکیه.

یکی از این دیپلمات‌ها اظهار داشت، گزارش نهادهای امنیتی کشور او حاکی از آن است که ایران گاهی سلاح‌های خود را از آسمان ترکیه به بیروت می‌فرستد تا از آنجا به‌وسیله کامیون به سوریه انتقال یابد.

او ضمن متهم کردن شرکت‌های هوایی ایران‌ایر و ماهان به نقش داشتن در این ماجرا گفت که با هر پرواز، حدود پنج تن سلاح انتقال می‌یابد و این پروازها نیز معمولا به‌صورت هفتگی انجام می‌شود.

ترکیه هم تکذیب کرد

رویترز می‌نویسد که این ادعا را دیگر مقامات غربی نیز تاکید کرده‌اند، اما ترکیه آن را رد می‌کند.

یک مقام دیپلماتیک ترکیه اظهار داشت: این مسئله بسیار حساسی برای ترکیه است و ما کاملا اطمینان داریم که هیچ پایه و اساسی ندارد.

رویترز در همین رابطه نظر علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل، را نیز پرسیده که او در پاسخ گفته است: ما معتقدیم که سوریه نیازی به کمک‌های نظامی ایران ندارد.

به گفته میریوسفی، تهران خواهان پایان جنگ داخلی در سوریه از راه گفت‌وگو میان حکومت و اپوزیسیون این کشور است، اما این کشورهای خارجی هستند که «با مسلح کردن گروه‌های افراطی» شرایط سوریه و تمام خاورمیانه را وخیم‌تر می‌کنند.

 

قابل توجه وزیران «عاشق خدمت» وطنی؛
وزیر کویتی پس از مرگ یک دانش‌آموز استعفا داد
کد مطلب : 9777
 
گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش کویت به دنبال مرگ یک دانش آموز در مدرسه استعفا داد و گفت: من استعفا کردم زیرا معتقدم در برابر هر دانش آموز در مدرسه، مسؤولیت دارم.
وزیر کویتی پس از مرگ یک دانش‌آموز استعفا داد
به گزارش روزنامه کویتی القبس، این دختر دانش آموز دیروز چهارشنبه پس از تنبیه بدنی معلم در مدرسه دخترانه فراونیه کویت، درگذشت. "نایف الحجرف" وزیر آموزش و پرورش کویت نیز همان روز و به دنبال بروز این حادثه، استعفای خود را تسلیم نخست وزیر کرد. وزیر آموزش و پرورش مستعفی با انتشار اطلاعیه ای گفت: وزارت آموزش و پرورش روز سختی را پس از درگذشت دخترمان نوره (دانش آموز متوفی) می‌گذراند. من استعفا کردم زیرا معتقدم در برابر هر دانش آموز در مدرسه، مسؤولیت دارم. وی افزود: براساس تحمل مسؤولیت سیاسی این حادثه، استعفای خود را ارائه کردم. وزارت آموزش و پرورش به بازسازی روحی دانش آموزان این مدرسه می‌پردازد. این موضوع از وظایف مستقیم وزارتخانه است. وزیر آموزش و پرورش قبل از استعفا با برگزاری جلسه ای با حضور همه مقامات مرتبط با این حادثه، دستورات لازم برای پیگیری این موضوع را صادر کرد. قبل از این هم وزیر کشور کویت به دنبال مرگ یک نفر در هنگام بازجویی پلیس، از سمت خود استعفا داد بود.

واکنش‌ها
این دانش آموز مدرسه دخترانه منطقه فروانیه کویت که بیماری قلبی داشت پس از تنبیه بدنی توسط معلم مصری اش، به بیمارستان منتقل شد اما تلاش های پزشکان بی فایده بود و او درگذشت.
روزنامه القبس نوشت: اطلاعاتی وجود دارد که این معلم با کتاب بر سر دانش آموز زده است. بلافاصله پس از این حادثه، دانش آموز به زمین می‌افتد که با کمک مسؤولان مدرسه به بیمارستان منتقل می‌شود. پزشکی قانونی هم در این باره گفته است که پس از بررسی، دلیلی درباره وقوع حادثه جنایی پیدا نکرده و حادثه مرگ، طبیعی رخ داده است. وزارت آموزش و پرورش کویت هم تحقیق رسمی را درباره این حادثه آغاز کرده است که نتیجه آن امروز پنجشنبه منتشر می‌شود.

محمد الکندری معاون وزیر آموزش و پرورش کویت با اعلام این موضوع گفت: تنها پس از پایان تحقیقات و ارائه گزارشی های کامل پزشکی، در صورتی که اثبات شود معلم خطایی کرده است با او برخورد خواهد شد. قبل از انتشار نتایج این تحقیقات هیچ برخوردی با معلم نخواهد شد و نمی توانیم هیچ چیزی بگوییم. مدیر مدرسه هم گفته است این دانش آموز به دنبال سکته قلبی درگذشت و معلم او را کتک نزد.
معاون رئیس بخش اورژانس بیمارستان فروانیه کویت هم گفت: آثاری از ضرب و جرح بر روی بدن دانش آموز متوفی دیده نشد. دانش آموز با مرگ طبیعی از این دنیا رفت. الحسینی یکی از نمایندگان پارلمان کویت هم در این باره گفت: بارها درباره وجود تنبیه بدنی در مدارس کویت هشدار داده بودیم ولی هم اکنون باید یکی از دانش آموزان هزینه بی توجهی به این هشدارها را بپردازد. پدر این دانش آموز هم گفته است که مرگ دخترش طبیعی بود و او از هیچ کس شکایتی ارائه نمی کند.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد