سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار علمی برای خوزستان

 

کسب رتبه 12 کشور در مرحله نخست المپیاد‌های علمی توسط دانش‌آموزان خوزستانی
علمی و آموزشی  15:33:31 1391/12/23

9112-11476-5 کد خبر
 

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به اعلام نتایج مرحله نخست المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور در روز گذشته، از درخشش 143 دانش‌آموز خوزستانی در این مرحله خبرداد.

 مسعود اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی‌وآموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان -  با اعلام این خبر اظهارداشت: مرحله نخست المپیادهای علمی دانش‌آموزان کشور در رشته‌های ادبی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، کامپیوتر و نجوم توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار شد که 143 دانش‌آموز خوزستانی موفق به راه‌یابی به مرحله دوم شدند.

 وی با تصریح بر این‌که پذیرفته‌شدگان استان در مرحله نخست المپیادها شامل 100 دانش‌آموز پسر و 43 دانش‌آموز دختر هستند، خاطرنشان‌کرد: تعداد دانش‌آموزان خوزستانی پذیرفته‌شده در مرحله نخست المپیادها در رشته‌های ادبی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، کامپیوتر و نجوم به‌ترتیب 6، 26، 38، 12، 22، 26 و 13 نفر است؛ همچنین نواحی یک و چهار اهواز و شهرستان بهبهان دارای بیشترین آمار قبول‌شدگان استان در این المپیادها بوده‌اند.

 معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که امسال قبولی دانش‌آموزان استان در المپیادهای علمی، نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی داشته‌است، افزود: در این دوره از المپیادهای علمی، دانش‌آموزان خوزستانی موفق به کسب رتبه 12 کشور شدند.

 اکبری یادآورشد: مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور از 10 تا 13 اردیبهشت‌ماه 92 برگزار خواهدشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد