سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار ورزشی خوزستان

 

مجموعه اخبار ورزشی خوزستان

 

فینال لیگ برتر بسکتبال/
پتروشیمی بالاخره تسلیم مهرام شد
ورزشی  18:13:2 1391/12/23

9112-27181-5 کد خبر
 

مهرام در فینال سوم لیگ برتر بسکتبال، پتروشیمی را مغلوب کرد تا قهرمان لیگ برتر در مسابقات بعدی مشخص شود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سومین فینال لیگ برتر بسکتبال بین مهرام مدافع عنوان قهرمانی و پتروشیمی نایب‌قهرمان فصل گذشته در حالی در سالن بسکتبال آزادی برگزار شد که پتروشیمی تنها یک برد دیگر نیاز داشت تا به روند پنج ساله قهرمانی‌های مهرام در لیگ برتر ایران پایان دهد اما مدافع عنوان قهرمانی با حمایت تماشاگرانش توانست 106 بر 89 به پیروزی برسد و کار را به مسابقه چهارم بکشاند.

 

کوارتر نخست:

 

برای مهرام مهدی کامرانی، فرید اصلانی، صمد نیکخواه‌بهرامی، مارکو میلیچ و فرانسیسکو السون به میدان رفتند و برای پتروشیمی جابر ابراهیم، بهنام یخچالی، سانی بچیروویچ، حامد سهراب‌نژاد و روزبه ارغوان به میدان رفتند. میهمان در این مسابقه حامد آفاق ملی‌پوش شوت‌زن خود را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نداشت اما بازی را بهتر از مهرام آغاز کرد.

 

پتروشیمی بازهم رو به پرتاب‌های پیرامونی آورده بود و مهرام نیز در اندیشه نفوذ به زیر سبد حریفش بود. میهمان 14 بر 10 از مدافع عنوان قهرمانی پیش بود که تغییر سیستم حمله بچیروویچ برای دقایقی جواب داد و مهرام فاصله را کاهش داد و 15 بر 14 از میهمانش پیش افتاد.

 

هر دو تیم در امتیازآوری موفق بودند اما در کارهای دفاعی عملکرد خوبی نداشتند و دقایق پایانی کوارتر نخست را پایاپای ادامه می‌دادند و درنهایت در این کوارتر 21 بر 21 به کار خود پایان دادند.

 

کوارتر دوم:

 

در بین دو کوارتر، مهمد بچیروویچ به شدت با بازیکنانش صحبت می‌کرد و به آن‌ها می‌گفت که با دقت بازی کنند چرا که شانس دیگری ندارند. با آغاز کوارتر دوم شاگردان مهران حاتمی با درخشش "سانی بچیروویچ" و "جابر ابراهیم" از مهرام پیش افتادند. خطاهای "فرانسیسکو السون" هلندی برای مهرام دردسرساز شده بود و به میهمان فرصت امتیازآوری می‌داد.

 

پتروشیمی 36 بر 25 از مدافع عنوان قهرمانی پیش بود و مهرامی‌ها سعی داشتند تا با نفوذ صمد نیکخواه‌بهرامی و مهدی کامرانی، این فاصله را جبران کنند اما ناموفق بودند. "بچیروویچ" در کنار زمین آرام و قرار نداشت و از عملکرد بازیکنانش ناراضی بود.

 

ماهشهری‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و مهرام را در تنگنا گذاشته بودند. "بچیروویچ" از عملکرد بازیکنانش اصلا راضی نبود و حتی در وقت استراحتی که داشت با ناراحتی با بازیکنانش صحبت می‌کرد. تنها یک دقیقه تا پایان نیمه نخست باقی مانده بود که مهرام 42 بر 39 از میهمانش عقب بود و نمی‌خواست با شکست به رختکن برود.

 

ثانیه‌های پایانی کوارتر دوم با امتیازآوری مهرامی‌ها همراه بود اما درنهایت این پتروشیمی بود که 24 بر 22 مهرام را شکست داد و نیمه را 45 بر 43 به پیروزی رسید.

 

کوارتر سوم:

 

پتروشیمی نیمه دوم را با امتیازآوری بهنام یخچالی ملی‌پوش جوانش آغاز کرد. سه امتیازی‌های پتروشیمی امان مهرام را بریده بود. "سانی بچیروویچ" برابر پدر خود می‌درخشید و می‌خواست تیم پدرش را شکست دهد. پتروشیمی 57 بر 50 از مهرام پیش بود که نفوذهای صمد دوباره فاصله را کم کرد اما سه امتیازی‌های بهنام یخچالی دوباره نبض بازی را برای پتروشیمی عوض کرد. تنها سه دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود که میزبان 60 بر 57 از حریفش عقب بود.

 

مهرام در نیمه دوم با عملکرد بهتر صمد نیکخواه‌بهرامی تیم برتر میدان بود. با این‌که پتروشیمی برتری امتیازی‌اش را حفظ کرده بود اما مهرام در کوارتر سوم نمایش قابل قبولی داشت و این مساله از عملکرد "بچیروویچ" در کنار زمین نیز مشخص بود.

 

"سانی بچیروویچ" مهره کلیدی پتروشیمی در این کوارتر چهار خطا شده بود و آرام‌تر بازی می‌کرد و حاتمی نیز به همین دلیل سیستم بازی‌اش را به نفوذهای سریع تغییر داد.

 

تنها یک دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود که مهرام فاصله را به حداقل رسانده بود و در ادامه مهرام با حرکت زیبای فرید اصلانی، گارد راس ملی‌پوشش بازی را 62 بر 62 برابر کرد و با امتیازآوری نیکخواه بالاخره از میهمانش پیش افتاد و درنهایت کوارتر سوم را 27 بر 22 به پیروزی رسید.

 

کوارتر چهارم:

 

مهرام در حالی کوارتر چهارم را آغاز کرد که 70 بر 67 از حریفش پیش افتاد و با پرتاب‌های سه امتیازی کامرانی و حاجیان، این فاصله را بیشتر کرد. مهرام 80 بر 73 از حریفش پیش افتاد و حمله‌های خود را ادامه می‌داد. مهرام رو به پرتاب‌های سه امتیازی آورده بود و مهدی کامرانی نیز در این امر موفق بود.

 

از طرف دیگر نیز "جابر ابراهیم" در شوت‌های خود موفق بود. در ادامه مهران حاتمی در حالی که تیمش از مهرام عقب بود بهنام یخچالی را به جای "سانی بچیروویچ" به میدان فرستاد؛ تعویضی که در کنار وقت‌های استراحت او جای تعجب داشت.

 

تنها چهار دقیقه به پایان بازی مانده بود و مهرام 88 بر 84 از میهمانش پیش بود. حامد سهراب‌نژاد بازیکن پست چهار پتروشیمی در ادامه از ناحیه صورت دچار مصدومیت و از زمین خارج شد.

 

در ادامه بازی، پتروشیمی حمله‌ای داشت که در آن روزبه ارغوان با آرنج به صورت "مارکو میلیچ" زد که باعث زخمی شدن او و خونریزی صورت این بسکتبالیست اسلوونیایی شد. "مارکو میلیچ" در این صحنه بسیار حرفه‌ای عمل کرد و با کمی اعتراض روی نیمکت نشست.

 

نکته جالب توجه در این دقایق اضطراب زیاد همسر "مهمد بچیروویچ" بود که از یک طرف نگران تیم همسرش بود و در طرف دیگر هم نگران پسرش. او از مهرام حمایت می‌کرد.

 دقایق پایانی بازی نیز با برتری مهرام همراه بود و بالاخره مدافع عنوان قهرمانی پس از چهار شکست پیاپی در این فصل برابر پتروشیمی، توانست در فینال سوم، حریف خود را 106 بر 89 مغلوب کند. فینال چهارم فردا در سالن آزادی تهران برگزار می‌شود. فینال لیگ برتر به صورت سه از پنج برگزار می‌شود.


 

اهواز، قهرمان مسابقات سطح‌بندی ژیمناستیک بانوان خوزستان
ورزشی  13:20:48 1391/12/23
9112-26481-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مسابقات سطح‌بندی ژیمناستیک بانوان خوزستان با قهرمانی اهواز به پایان رسید.

 

فرنوش خمیسی دبیر هیات ژیمناستیک استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ اظهار‌کرد: این مسابقات روز دوشنبه (21 اسفندماه) با حضور 32 نفر در قالب تیم‌های اهواز، دزفول، آبادان و شوش در خانه ژیمناستیک اهواز برگزار شد.

 

وی ادامه‌داد: در بخش تیمی، اهواز عنوان قهرمانی را کسب کرد، دزفول دوم شد و آبادان مقام سوم را به دست آورد.

 

دبیر هیات ژیمناستیک خوزستان اضافه‌کرد: در بخش انفرادی و در سطح یک‌زمینی، الیکا لیموچی با کسب 16 امتیاز، فاطمه زهیری با 15.8 امتیاز و مبینا ساویز با 15.75 امتیاز هر سه از اهواز به ترتیب اول تا سوم شدند.

 

وی افزود: همچنین در سطح دو زمینی، نیایش مرثیه‌زاده با 17.65 امتیاز از اهواز قهرمان شد، عاطفه نظری با 17.60 امتیاز از دزفول مقام دوم را کسب کرد و آیدا باقری با 17.50 امتیاز از اهواز سوم شد.

 

خمیسی ادامه‌داد: در بخش تیمی و در سطح یک‌زمینی، تیم‌های اهواز الف و اهواز ب به ترتیب با کسب 177.1 و 160.8 امتیاز اول و دوم شدند و دزفول با 151 امتیاز مقام سوم را کسب کرد.

 

وی اضافه‌کرد: همچنین در بخش تیمی سطح دو زمینی، تیم دزفول با 180.3 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد، اهواز با 180.2 امتیاز دوم شد و آبادان با کسب 108.8 امتیاز مقام سوم را به دست آورد.

 

دبیر هیات ژیمناستیک خوزستان با اشاره به سطح این مسابقات گفت: این رقابت‌ها نسبت به سال‌های قبل از نظر کیفی و کمی بهتر بود و تیم‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ ازجمله شوش که علی‌رغم این‌که مقامی کسب نکرد، موفق ظاهر شد.

 وی افزود: نفرات برتر این رقابت‌ها به تیم استان راه پیدا می‌کنند تا آن‌ها را برای مسابقات کشوری که سال آینده برگزار می‌شود، آماده کنیم.

رییس هیات قایقرانی خوزستان انتخاب شد
ورزشی  15:7:27 1391/12/23
9112-26781-5 کد خبر
RSS :: پرینت
 

خادم‌علی تهذیبی برای چهار سال عهده‌دار ریاست هیات قایقرانی خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌خوزستان، مجمع  انتخاب رییس هیات قایقرانی استان امروز (23 اسفندماه) در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان استان و با حضور محمد کنی عضو هیات رییسه فدراسیون قایقرانی برگزار شد.

در این مجمع خادم‌علی تهذیبی که تنها کاندیدای احراز این پست بود، با 14 رای که حداکثر آرا بود، برای چهار سال عهده‌دار ریاست هیات قایقرانی خوزستان شد.

در این مجمع علاوه بر عضو هیات رییسه فدراسیون، معاون توسعه اداره‌کل ورزش و جوانان استان، نایب‌رییس هیات قایقرانی استان، نمایندگان باشگاه‌ها، ورزشکاران، مربیان و داوران و هم‌چنین روسای هیات‌های شهرستانی حضور داشتند.

 

شرکت خوزستان در مسابقات ایروبیک‌حرفه‌ای کشور
ورزشی  16:40:33 1391/12/23
9112-27081-5 کد خبر
RSS :: پرینت

خوزستان در اولین دوره مسابقات ایروبیک‌حرفه‌ای کشور شرکت می‌کند.

 

حمید سالمی رییس هیات ورزش‌های همگانی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ منطقه‌خوزستان ـ اظهار‌کرد: این مسابقات روز پنج‌شنبه (24 اسفندماه) با شرکت ورزشکاران تمام استان‌ها در شیراز برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه‌داد: در این مسابقات 9 خوزستانی در قالب تیم استان با ورزشکاران سایر تیم‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

 

رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان اضافه‌کرد: ما این نفرات را از مسابقات استانی که هفته گذشته برگزار شد، انتخاب کردیم و فکر می‌کنم باتوجه به آمادگی‌ای که دارند،‌ توانایی کسب مقام را در این رقابت‌ها داشته باشند.

عضویت دختر تنیسور خوزستانی در تیم‌ملی نونهالان
ورزشی  17:25:24 1391/12/23
9112-27081-5 کد خبر
 

یک خوزستانی به عضویت تیم‌ملی تنیس روی میز دختران نونهال و یک خوزستانی به اردوی تیم‌ملی این رده سنی دعوت شد.

 

زهرا لیموچی، نایب‌رییس هیات تنیس روی میز استان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان اظهارکرد: مسابقات استعدادیابی نونهالان کشور روز دوشنبه (21 اسفندماه) با حضور 21 تنیسور کشور در تهران برگزار شد.

 

وی با بیان این‌که خوزستان سه نماینده به این رقابت‌ها اعزام کرده بود، گفت: در این مسابقات آوا علی‌زاده، مشکات بهمئی و یسنا زنگنه‌نسب با حریفان خود به رقابت‌ پرداختند که درنهایت علی‌زاده با کسب عنوان چهارمی به عضویت تیم‌ملی درآمد و بهمئی نیز به اردوی تیم‌ملی دعوت شد. متاسفانه زنگنه‌نسب در دور مقدماتی این رقابت‌ها حذف شد.

 

نایب‌رییس هیات تنیس روی میز خوزستان در پاسخ به این سوال که تاکنون نقش مربیان استان در موفقیت تنیسورهای خوزستانی چه اندازه بوده است؟ عنوان‌کرد: عملکرد مربیان استان در رده‌های سنی مختلف خوب بوده است و زحمات بسیاری برای پیشرفت بازیکنان استان کشیده‌اند.

 

وی ادامه‌داد: شهین بابادی‌وند نیز مربی اعزامی استان به این رقابت‌ها بود که در عملکرد تنیسور‌های استان در این مسابقات نقش به سزایی داشت. هم‌چنین شهین حاصلی مربی علی‌زاده و زنگنه‌نسب است که وی نیز در پیشرفت این نفرات نقش داشته است. درکل از تمام مربیان استان که حاصل تلاش آن‌ها معرفی بازیکنان استان به کشور بوده است، قدردانی می‌کنم.

 لیموچی در پایان اظهارکرد: دور دوم رقابت‌های لیگ باشگاه‌های بانوان استان نیز از فردا (24 اسفندماه) به مدت دو روز در مجموعه ورزشی بانوان شهرک نفت اهواز برگزار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد