سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

استاندار خوزستان:
خوزستان رتبه نخست جمع‌آوری زکات را در کشور دارا است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: در سال 87 حدود 120 میلیون تومان زکات در خوزستان جمع‌آوری ‌شد و با تلاش‌های صورت گرفته در سال 90 این آمار به 12 میلیارد تومان در سال رسید و در مجموع مقام اول کشور را در اختیار داریم.

خبرگزاری فارس: خوزستان رتبه نخست جمع‌آوری زکات را در کشور دارا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در مراسم بیستمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شجاعت و شهامتی که شهدای ما در صحنه دفاع مقدس داشتند به پشتوانه مساجد بود و یکی از دلایل پیروزی ما در جنگ وجود مساجد بوده است.

وی با اشاره به این که در کمتر استانی همچون خوزستان هماهنگی بین مساجد و حوزه‌های علمیه وجود دارد، گفت: تلاش‌های بی‌وقفه آیت‌الله جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در خصوص گسترش حوزه‌های علمیه در استان موجب شده است که به همین میزان مساجد ما تحول پیدا کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خوشبختانه امروز همه در مساجد برای انجام کار خیر بدون هیچ چشم‌داشتی در حال سبقت گرفتن هستند که این برای استان نعمت بسیار بزرگی است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات متعددی که در استان وجود داشت به کارهای دینی و فرهنگی اهمیت زیادی داده نمی‌شد طوری که حتی بعضی از مساجد فرش برای زیر پا انداختن نداشتند تا این‌که از بودجه استانداری 10 میلیارد تومان و پنج میلیارد تومان از بودجه ملی برای این کار اختصاص داده شد.

تعداد مساجد استان را به چهار هزار و 800 مسجد رساندیم

حجازی گفت: در سال 87 نزدیک به سه هزار و 200 مسجد بدون امکانات بودند اما اکنون با پیگیری‌هایی که انجام دادیم نه تنها این مساجد از امکانات بهره‌مند شدند بلکه توانستیم آمار مساجد استان را به چهار هزار و 800 مسجد برسانیم.

وی تأکید کرد: در سال 87 حدود 120 میلیون تومان زکات در خوزستان جمع آوری می‌شد اما با تلاش‌های صورت گرفته در سال 90 این آمار به 12 میلیارد تومان در سال رسید و در مجموع مقام اول را در اختیار داریم.

احداث اردوگاه فرهنگی ـ هنری خوزستان در مشهد

استاندار خوزستان عنوان کرد: با تدابیر آیت‌الله جزایری زمینی به وسعت یک‌هزار و 600 متر در مشهد خریداری کرده‌ایم و هر چه سریع‌تر به دنبال ساخت آن به عنوان یک اردوگاه برای مساجد و کانون‌های فرهنگی ـ هنری هستیم.

وی افزود: همچنین در داخل استان اماکن زیادی را برای ساخت اردوگاه مختص کانون‌های فرهنگی در نظر داریم.

حجازی همچنین عنوان کرد: با تمام شرکت‌ها هماهنگ کرده‌ایم که اماکن ورزشی خود را یک روز در هفته به مساجد اختصاص دهند تا جوانان مسجدی از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی در پایان اظهار داشت: انتظار می‌رود که مساجد در سال 92 با انسجام بیشتری کار کنند و به دنبال جذب بیشتر جوانان باشند، در همین راستا از دستگاه‌هایی که با مساجد سر و کار دارند انتظار می‌رود که منابع خود را به طور مساوی بین مساجد تقسیم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد