سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار ورزشی خوزستان

 

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان:
گهر جسورانه بازی کرد/ چمن تختی به درد بازیکنان تکنیکی نمی‌خورد

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با اشاره به بازی تیمش مقابل گهر درورد گفت: من از بازیکنان خود راضی نیستم چرا که فرصت‌های بی‌شماری را یکی پس از دیگری از دست دادند.

خبرگزاری فارس: گهر جسورانه بازی کرد/ چمن تختی به درد بازیکنان تکنیکی نمی‌خورد

حسین فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اهواز در خصوص بازی تیمش در برابر گهر دورود اظهار کرد: من از بازیکنان خود راضی نیستم چرا که فرصت‌های بی‌شماری را یکی پس از دیگری از دست دادند و ما می‌توانستیم با تفاضل گل بیشتری پیروز این میدان شویم.

وی ادامه داد: با توجه به این که تیم گهر در انتهای جدول قرار دارد بسیار خوب و جوانمردانه بازی کرد و در این تفکر نبود که بازی ضد فوتبال ارائه دهد بلکه تمام تلاش خود را برای کسب حداقل امتیاز در میدان انجام داد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ادامه داد: من به شهامت بازیکنان و کادر فنی تیم گهر تبریک می‌گویم چرا که بسیار جسورانه بازی کردند.

وی در خصوص زمین چمن ورزشگاه تختی اهواز تصریح کرد: من بارها گفته‌ام و امروز هم می‌گویم که این زمین دارای شرایط بازی کردن نیست اما متاسفانه گوش‌شنوا وجود ندارد.

فرکی اضافه کرد: با توجه به این که دو بازی حساس برابر تیم‌های صبا و استقلال را پیش‌رو داریم اکنون می‌گویم که این زمین کار ما را دشوار می‌کند چرا که بازیکنان ما تکنیکی بوده و روی زمین بازی می‌‌کنند.

وی در خصوص بازی کردن در ورزشگاه غدیر اهواز خاطرنشان کرد: بازی کردن در این زمین هم به مراتب دشوارتر از تختی است بنابراین تمایلی نداریم که در آن جا بازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، دیدار بین دو تیم فولادخوزستان و گهرزاگرس دورود از هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال کشور با نتیجه چهار بر یک به سود تیم فولادخوزستان به پایان رسید.

تیم فولاد خوزستان با این پیروزی 52 امتیازی شد و در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی مسابقات باقی ماند و گهر دورود نیز با این باخت مجددا به قعر جدول سقوط کرد.

 

هفته بیست و نهم لیگ برتر
فولاد خوزستان به لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شد نفت آبادان به لیگ دسته اول

خبرگزاری فارس: در پایان هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برترفوتبال فولاد خوزستان به لیگ قهرمانان آسیا نفت آبادان به لیگ دسته اول نزدیک شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس که با حاشیه‌های فراوانی همراه بود روز گذشته با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید.

در این هفته فولاد خوزستان و نفت آبادان دربرابر حریفان خود به یک برد و یک باخت دست یافتند.

* فولاد خوزستان یک گام به لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شد

تیم فولاد خوزستان پس از شکست غیرمنتظره هفته قبل در برابر نفت آبادان عزم خود را برای جبران این نتیجه و ادامه حضور در جمع مدعیان لیگ برتر جزم کرده بودند موفق شدند با ارائه یک بازی برتر به پیروزی پرگل چهار بر یک در برابر حریف خود دست یابند.

سرخ‌پوشان خوزستان در این دیدار ابتدا با گل دقیقه سه مجید باجلان از حریف خود عقب افتاد اما خیلی زود به بازی بازگشتند و چهار دقیقه بعد ایوب کلانتری گل خورده را جبران و در ادامه سه بار دیگر توسط لوسیانو پریرا و بختیار رحمانی(دو گل) به گل رسیدند و در نهایت شاگردان محمد مایلی کهن را با شکست چهار بر یک بدرقه کردند.

تیم فولاد خوزستان با کسب این پیروزی همچنان در رده چهارم جدول رده‌بندی باقی ماند و علاوه بر اینکه امیدهای خود برای صعود به لیگ قهرمانان آسیا زنده‌تر کرد همچنان از شانس کسب عنوان قهرمانی نیز برخوردار است.

شاگردان حسین فرکی هم‌اکنون 52 امتیازی هستند و پس از استقلال، سپاهان و تراکتورسازی تبریز در جایگاه چهارم جدول قرار دارند.

فولادی‌ها در هفته سی‌ام این رقابت‌ها در شیراز میهمان فجرسپاسی شیراز خواهند بود.

اما تیم گهر درود نیز با پذیرش این شکست امیدهایش برای بقاء را کم‌رنگ‌تر کرد و به قعرنشین جدول رده‌بندی مسابقات تبدیل شد.

درودی‌ها که در این فصل با مشکلات زیادی دست‌ و پنجه نرم می‌کردند از بدو لیگ تاکنون یک پای ثابت قعر جدول بوده‌اند و با وجود تماشاگران پرشور خود نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

گهر درود در پایان هفته بیست و نهم با 19 امتیاز در جایگاه انتهای جدول قرار دارد و در هفته سی‌ام میزبان داماش خواهد بود.

* صنعت نفت آبادان به لیگ یک نزدیک شد

در یکی دیگر از بازی‌های این هفته تیم نفت آبادان دیگر نماینده خوزستان در رقابت‌های این فصل با قبول شکست در برابر حریف گیلانی خود یک گام دیگر به لیگ دسته اول نزدیک‌تر شد.

در این دیدار که در رشت برگزار شد تیم نفت آبادان در برابر داماش گیلان با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

طلایی‌پوشان آبادانی ابتدا با گل روح‌الله عرب از حریف خود پیش افتادند اما پس از آن سه گل دریافت کردند و شکستی دیگر در کارنامه نماینده آبادان درج شد.

نفتی‌ها که پس از برتری دقایق پایانی برابر فولاد با انگیزه و روحیه‌ای بالا به رشت سفر کرده‌ بودند و با پاداش هیئت مدیره باشگاه با جیب‌هایی پر به شکست داماش می‌اندیشند نتوانستند نتیجه دلخواه را کسب کنند.

طلایی‌پوشان در صورت کسب نتیجه در این دیدار می‌توانستند هم امیدهای خود را برای بقا پررنگ‌تر کنند و هم داماش را به منطقه قرمز جدول برسانند.

شاگردان فیروزی با قبول این شکست تقریباً  امیدهای خود برای بقای مستقیم در لیگ را از دست دادند و از این هفته به بعد باید برای رسیدن به مرحله پلی‌آف شانس خود برای بقاء را جست‌وجو خواهند کرد.

البته بازی‌های پیش‌روی نفت آبادان تا پایان لیگ به مراتب از دیگر حریفان قعر جدولیش آسا‌ن‌تر است و همین نیز شانس‌ طلایی‌پوشان برای رسیدن به پلی‌اف را بیشتر کرده است.

در سوی دیگر داماش گیلان نیز که در هفته‌های اخیر گرفتار حاشیه‌های زیادی از جمله برکناری حمید درخشان سرمربی خود شده بود در دیدار با نفت آبادان و به ویژه در 30 دقیقه پایانی بازی زیبایی را به نماش گذاشت و خطرات زیادی روی دروازه نفتی‌ها ایجاد کرد.هم‌اکنون و پس از برگزاری هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نفت آبادان با 19 امتیاز در جایگاه هفدهم قرار دارد و داماش نیز با 34 امتیاز سیزدهم است.در هفته سی‌ام این رقابت‌ها نفت آبادان میزبان سایپا خواهد بود و داماش در درود میهمان گهر این شهر است.

 

رئیس هیئت اسکیت آبادان خبر داد
نایب قهرمانی اسکیت "آبادان الف" در مسابقات قهرمانی خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اسکیت آبادان از کسب نایب قهرمانی اسکیت "آبادان الف" در مسابقات قهرمانی استان خوزستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: نایب قهرمانی اسکیت

مهدی سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آبادان، در خصوص شرکت در مسابقات قهرمانی اسکیت استان خوزستان اظهار کرد: در این مسابقات موفق به کسب نایب قهرمانی شدیم و جواز صعود به لیگ برتر استان را کسب کردیم.

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها هفت تیم از شهرهای اهواز، ایذه، آبادان و دزفول شرکت داشتند که آبادان و اهواز با شرکت دادن دو تیم بیشترین سهم را در این مسابقات دارا بودند.

رئیس هیئت اسکیت آبادان تصریح کرد: تیم آبادان با هفت ورزشکار بانو و 21 ورزشکار آقا در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شرکت کرد.

وی در پایان گفت: این مسابقات به منظور شناخت تیم‌های برتر استان برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر استان برگزار شد که تیم آبادان نیز جواز حضور در لیگ برتر سال آینده را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، تیم آبادان الف در مسابقات قهرمانی دسته اول اسکیت خوزستان به مقام نایب قهرمانی دست یافت و موفق به صعود به لیگ برتر استان شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان خبر داد
نامگذاری مجموعه ورزشی بزرگ خوزستان به نام نوری خدایاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از نامگذاری یک مجموعه ورزشی بزرگ به نام نوری خدایاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: نامگذاری مجموعه ورزشی بزرگ خوزستان به نام نوری خدایاری

حمیدرضا گرشاسبی در مراسم بزرگداشت نوری خدایاری، بازیکن مسجدسلیمانی مطرح فوتبال خوزستان در دهه 50 که در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یک مجموعه ورزشی بزرگ به نام نوری خدایاری نامگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نوری هیچ وقت به دنبال پست و مقام نبود گفت: با وجود پیشنهادات کاری و مسئولیت‌های کلیدی به وی، وی از این موضوع سرباز می‌زد و می‌گفت که من از همین کنار کمک می‌کنم و قول می‌دهم در کنار شما باشم.

*عفت کلام داشت

گرشاسبی اضافه کرد: نوری جزو معدود افرادی بود که در عفت کلام و نگه داشتن زبان از ناسزا مثال زدنی بود و هیچ‌گاه به خاطر ندارم کلام نازیبایی از او شنیده باشم.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم از مساعدت و حمایت‌های استاندار و سازمان ورزش و جوانان استان خوزستان از خانواده خدایاری خبر داد و گفت: شما را تنها نمی‌گذاریم تا زمینه‌ساز بی‌انگیزگی برای سایر پیشکسوتان نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان همچنین از احداث یک مجموعه ورزشی بزرگ به نام نوری خدایاری خبر داد و گفت: راه‌اندازی کانون پیشکسوتان را جدی‌تر از پیش دنبال خواهیم کرد.

*نباید شخصیت نوری را منحصر به فوتبال کنیم

فرزند مرحوم نوری خدایاری نیز در این مراسم پدرش نیز گفت: ظلم در حق پدرم است اگر شخصیت او را منحصر به فوتبال کنیم.

مهدی خدایاری همچنین عنوان کرد: پدرم هر چند جزو بزرگترین فوتبالیست‌های کشور بود اما صرفا یک فوتبالیست نبود.

*معلم اخلاق و سیاست

وی افزود: ایشان معلم اخلاق و سیاست من بود چرا که بر مسائل سیاسی روز نه تنها داخلی بلکه خاورمیانه و بین‌المللی مسلط بود؛ دقت، ظرافت و عدالت از دیگر ویژگی‌های اخلاقی وی بود.

خدایاری ادامه داد: محبت آن مرحوم به اهل بیت نیز مثال زدنی بود و علاوه بر اینکه خادم اهل بیت بود محبت امیرالمومنین را در دل فرزندانش قرار داد.

به گفته خدایاری، پدرش بر اشک‌های مردم تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نوری خدایاری متولد سال 1332 در شهرستان مسجدسلیمان و بازیکن مطرح فوتبال خوزستان در دهه 50 است که در هنگام فوت، مسئولیت تربیت بدنی کارگران خوزستان را برعهده داشت.

 

هفته 23 لیگ دسته دو فوتبال

پیروزی دو بر یک نفت نوین آبادان در برابر استیل‌آذین تهران

خبرگزاری فارس: در هفته بیست و سوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور تیم نفت آبادان با حساب دو بریک استیل‌آذین تهران را مغلوب کرد.

خبرگزاری فارس: پیروزی دو بر یک نفت نوین آبادان در برابر  استیل‌آذین تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، از هفته بیست و سوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور بعد از ظهر امروز یک دیدار در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که در این مسابقه نفت نوین آبادان موفق شد استیل آذین تهران را با حساب دو بر یک از پیش‌روی بردارد.

امین مقتدایی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 40 و حمید خفایی در دقیقه 72 زننده گل‌های طلایی پوشان آبادانی در این دیدار بودند و علی خسرو نژاد تک گل استیل آذین را در دقیقه 48 به ثمر رساند.

قضاوت این دیدار را کوروش غریبی بر عهده داشت که در این دیدار چهار بار از کارت زرد خود استفاده کرد که سهم هر دو تیم دو کارت زرد بود.

احسان رباعی و خلیل بچاری از نفت آبادان و علی خسرو نژاد و صابر قاسمی از استیل‌آذین بازیکنانی بودند که از داور این دیدار کارت زرد دریافت کردند.

در ابتدای این دیدار دو تیم به احترام درگذشت نوری خدایاری پیشکسوت فوتبال خوزستان یک دقیقه سکوت کردند.

حدود 100 نفر از نزدیک تماشاگر این دیدار بودند که بارها به بازیکنان تیم استیل آذین به‌خاطر آنچه را که بازی ناجوانمردانه می‌خواندند اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، طلایی پوشان آبادانی با این برد 33 امتیازی شده و جای استیل آذین را در رتبه پنجم جدول رده بندی مسابقات گرفتند.

 

در مسابقات گلف یادواره مرحوم شهباز حسین‌پور
نفت و گاز مسجدسلیمان قهرمان شد

خبرگزاری فارس: معتبرترین تورنمنت گلف کشور در مسجدسلیمان برگزار و با قهرمانی تیم نفت و گاز این شهرستان به پایان رسید.

خبرگزاری فارس: نفت و گاز مسجدسلیمان قهرمان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، مسابقات گلف به مناسبت یادواره مرحوم شهباز حسین‌پور، در مسجدسلیمان برگزار و با قهرمانی نفت و گاز مسجدسلیمان در شهرستان به پایان رسید. 

در این دوره از مسابقات در بخش تیمی، تیم‌های نفت مسجدسلیمان الف با 444 ضربه، ملی حفاری الف با 458 ضربه و پرسپولیس مسجدسلیمان با 466 ضربه به عنوان های اول تا سوم مسابقات دست یافتند.

در بخش انفرادی نیز منوچهر نصیری با 143 ضربه از مسجدسلیمان، ابراهیم نوری با 146 ضربه از لرستان و حمیدرضا شینی با 149 ضربه از مسجدسلیمان عنوان‌های اول تا سومی مسابقات را از آن خود کردند.

این مسابقات با حضور 12 تیم شامل نفت مسجدسلیمان (سه تیم الف، ب، ج) ـ ملی حفاری اهواز (الف و ب)، هیئت گلف هندیجان، منطقه آزاد خرمشهر، هیئت گلف لرستان، هیئت گلف گلستان، هیئت گلف قم و پرسپولیس و آزادگان مسجدسلیمان به مدت دو روز در روزهای 21 و 22 اسفند به میزبانی تیم نفت مسجدسلیمان برگزار شد.

در این مسابقات مهم و کشوری که معتبرترین تورنمنت گلف کشور پس از لیگ برتر محسوب می‌شود 48 گلف‌باز با تجربه و جوان به همراه 12 مربی و سرپرست حضور داشتند.

تیم نفت مسجدسلیمان همراه با کسب این عنوان قهرمانی هم اکنون با 10 دوره قهرمانی و یک دوره نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم گلف کشور در این تورنمنت معتبر محسوب می‌شود.

این تیم همچنین سابقه 13 دوره عنوان قهرمانی و یک دوره نایب قهرمانی را در تاریخ 14 دوره لیگ برتر گلف کشور در ویترین افتخارات خود دارد و پرافتخارترین تیم گلف کشور و قهرمان بلامنازع این ورزش محسوب می‌شود.

 

سرمربی تیم فوتبال استیل آذین تهران:
جایگاه نفت نوین و استیل‌آذین در این مکان جدول نیست/ نفت روی زمین زیبا بازی می‌کند

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال استیل آذین تهران در خصوص بازی تیمش مقابل استیل آذین گفت: بازی بسیار خوبی را از دو تیم شاهد بودیم و بازیکنان نشان دادند که جایگاه فعلی دو تیم در شان آنها نیست.

خبرگزاری فارس: جایگاه نفت نوین و استیل‌آذین در این مکان جدول نیست/ نفت روی زمین زیبا بازی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، رسول غنی‌زاده پس از دیدار تیمش در برابر نفت نوین آبادان در خصوص این بازی به خبرنگار ورزشی فارس در آبادان اظهار کرد: بازی بسیار خوبی را از دو تیم شاهد بودیم و تیم صنعت نفت روی زمین بسیار خوب کار کرد و موقعیت‌های ما را یکی پس از دیگری خنثی کرد.

وی افزود: چند بازیکن ما در این دیدار به دلایل مختلف همراه ما نبودند، با این حال باخت را توجیه نمی‌کنم فقط باید گفت که حداقل این نتیجه باید مساوی می‌شد چرا که دو تیم در حد و اندازه هم ظاهر شدند.

سرمربی تیم فوتبال استیل آذین ادامه داد: گل دوم روی اشتباه مسلم بازیکنان خط دفاعی ما صورت گرفت و این اشتباه مرگ‌بار تیم ما را بازنده این دیدار کرد.

وی در مورد اعتراضات بیش از حد این تیم به تصمیمات داوری گفت: این یک امر طبیعی محسوب می‌شود که در یک دیدار نیمکت‌نشینان به قضاوت اعتراض می‌کنند چرا که آنها تحت تاثیر جو بازی قرار دارند.

غنی‌زاده در مورد دلیل حضور این تیم در لیگ دسته دوم خاطرنشان کرد: امتیاز تیم استیل آذین تهران به برق شیراز واگذار شده بود که با این امتیاز این تیم شیرازی امسال در لیگ دسته یک حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، تیم صنعت نفت نوین آبادان در هفته بیست و سوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور میزبان استیل آذین تهران بود که این دیدار در پایان با حساب دو بر یک به سود آبادانی‌ها به پایان رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد