سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی خوزستان

 

معاون اتحادیه خشکبار خوزستان گفت: صادرات خرما از مهرماه آغاز شده و تا خردادماه سال‌آینده ادامه دارد و تاکنون بیش از 45 هزار تن خرما به خارج از کشور صادر شده‌است.

خرمای خوزستان
 

احمد میرهاشمی، عنوان‌کرد: میزان خرمای خریداری شده از کشاورزان جهت صادرات 80 هزار تن است که 20 درصد از آن در فرایند هسته‌گیری کم می‌شود.
وی افزود: سال‌گذشته هسته خرما برای استفاده در صنایع تبدیلی و تولید خورام دام به دبی صادر شد اما امسال با توسعه صنایع تبدیلی در استان، هسته خرما به خوراک دام تبدیل و در سراسر کشور عرضه می‌شود.
معاون اتحادیه خشکبار خوزستان بیان‌کرد: روند صادرات خرما به اروپا به دلیل موانع و افزایش قیمت حمل و نقل کند است اما امسال استقبال کشورهای چین، روسیه، استرالیا و آسیایی میانه در خرید خرما خیلی خوب بود.
میرهاشمی با بیان این‌که یکی از مشکل اصلی صادرکنندگان خرما افزایش قیمت مواداولیه است، اظهارداشت:  قیمت قراردادهایی را قبل از آذرماه منعقد شده بود با قیمت فعلی خیلی متفاوت است، زیرا افزایش هزینه‌های بسته‌بندی و حمل و نقل خرما موجب ضرر صادرکنندگان می‌شود.
وی یادآورشد: همچنین قیمت فعلی نرخ ارز در مقایسه با قراردادهای دو ماه گذشته کمتر است و این امر نیز موجب متضرر شدن صادرکنندگان شده است.

مرجع / ایسنا
 
شعب منتخب بانک تجارت در سراسر کشور از روز 22 اسفندماه اوراق مشارکت شرکت آب و فاضلاب خوزستان را به هموطنان عرضه می کنند .
عرضه این اوراق از روز سه شنبه مورخ ۲۲/۱۲/۹۱ در کلیه شعب منتخب بانک تجارت در سراسر کشور آغاز خواهد شد. اوراق مشارکت شرکت آب و فاضلاب خوزستان ۴ ساله، بی‌نام ، قابل انتقال به غیر و معاف از مالیات بوده و سود علی‌الحساب اوراق نیز ۲۰ درصد در سال است که هر سه ماه یکبار در شعب فروشنده پرداخت خواهد شد . همچنین امکان بازخرید اوراق علاوه برشعب بانک تجارت ، در سازمان بورس و اوراق بهادار کشور نیز وجود دارد .

نرخ سود علی الحساب بازخرید قبل از سررسید این اوراق تا یک سال از زمان انتشار معادل ۱۸ درصد و پس از آن ( یکسال و بیشتر) ۵/۱۹ درصد خواهد بود.

هموطنان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شعب فروشنده اوراق مشارکت می توانند به پایگاه اینترنتی بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir مراجعه و یا با مرکز ارتباط مشتریان این بانک به شماره ۱۵۵۴ تماس حاصل نمایند.
مرجع / افـکار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد