سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: هدف از برگزاری روز پاکسازی عمومی در استان، پاکیزه شدن شهر نیست بلکه این روز، تمرینی برای پاکیزگی عمومی است. 
دکتر مهدی اقتصاد در نشست خبری روز پاک‌سازی و نظافت عمومی که امروز(یکشنبه، 20 اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این روز، آغاز فرهنگ‌سازی از یک نقطه خاص بوده تا بعدها به عادت تبدیل شود و اگر به سمتی پیش برویم که پاکسازی عمومی به صورت مشارکتی انجام شود، به هدف خود رسیده‌ایم. 
وی افزود: در مردادماه سال گذشته روزهایی به صورت نمادین به عنوان روز پاکسازی نام‌گذاری شد که سمبلی برای رسیدگی به نظافت شهرها و روستاها بوده است. این روز در سال گذشته در 3 نوبت در روزهای 30 شهریور، 28 آذر و 17 اسفند برگزار شد و ادامه این روش، موجب الگوسازی در زمینه فرهنگ نظافت عمومی شود.  
 
اقتصاد تصریح کرد: همچنین نوبت نخست روز پاکسازی عمومی در سال 91 در روز 2 مهرماه برگزار شد و 23 اسفند ماه نیز دور دوم آن اجرا می‌شود و امیدواریم آحاد جامعه به خصوص دانش‌آموزان، بسیج، ائمه جماعات و ادارات نیز درگیر کار شوند و این مراسم به صورت عادت عمومی در خوزستان در بیاید و همان گونه که خانه‌تکانی یک عادت و رسم است، پاکسازی عمومی نیز عادت شود.  
 
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: در دوره‌های گذشته رسانه‌ها و صدا و سیمای خوزستان، برگزاری روز پاکسازی عمومی را بسیار خوب پوشش دادند، شهرداری‌ها نیز در این زمینه همکاری خوبی داشتند و در شهرستان‌ها نیز فرمانداری‌ها هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مختلف برقرار کردند که امیدواریم در 23 اسفند نیز روزی پاک داشته باشیم.  
 
به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان- مهران معلم، مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت نیز در این جلسه اظهار کرد: شاید بسیاری تصور کنند که در روز پاک‌سازی عمومی همه چیز باید تمیز باشد که البته این‌گونه نیست، به عنوان مثال دفع و سامان‌دهی پسماند عفونی در این روز مدنظر نیست.  
 
وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این روز، ایجاد مشارکت عمومی برای حفظ پاکیزگی شهر بوده و برنامه‌ریزی برای این که همه دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی استان، در این برنامه شرکت کنند.  
 
معلم ادامه داد: یکی از محورهایی که در این روز بر آن تاکید شده، شرکت دانش‌آموزان در پاکسازی عمومی است و هدف دیگر نیز بازاریان و اصناف هستند که فرهنگ‌سازی در بدنه این صنوف و مشتریانی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند، بسیار مهم است.  
 
وی تصریح کرد: با توجه به این‌که این برنامه فراگیر است و شامل همه دستگاه‌های اجرایی است، نمی‌توان روز خاصی برای آن در نظر گرفت. با وجود این‌که کارهای زیادی انجام می‌شود که برنامه در یک روز مناسب اجرا شود ولی گاه پیش می‌آید که پدیده ریزگردها در برگزاری این روز خلل ایجاد می‌کنند.
 
وی با تاکید بر لزوم نخاله‌برداری حاشیه جاده‌ها، عنوان کرد: دهیاری‌ها توجیه شده‌اند که باید با استفاده از مردم، چهره روستاها را زیبا کنند.  
 
تیم ارزیاب شامل کارشناس بهداشت، کارشناس امور شهری و روستایی امور اجتماعی استانداری، سازمان محیط زیست، دامپزشکی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، بازرسی استانداری است.
 
فرخنده شفیعی، کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان نیز گفت: این روز نوپاست و یک بذر کاشته می‌شود که خوب برداشت شود و به امید روزی هستیم که این روز به عنوان یک فرهنگ شناخته شود.  
 
وی افزود: امسال نسبت به دوره‌های بیش کارهای خوبی انجام شده است به عنوان مثال شهرداری در این روز دستگاه‌های مختلف جدید خود را به بهره‌برداری می‌رساند.
 
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد