سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

*شنیده ایم که پس از پایان مراسم گرامیداشت آیت الله خوشوقت در حسینیه امام خمینی(ره)، آقایان هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد دقایقی را در حیاط حسینیه به صورت خصوصی صحبت کرده اند. از محتوای این مذاکره خبری به دست نیاورده ایم.

*شنیده ایم که هفته گذشته دکتر احمدی نژاد به همراه خانواده به تماشای فیلم "رسوایی" نشسته است. احمدی نژاد این فیلم را در دفاع از روحانیت و حوزه های علمیه دانسته است.

*هفته گذشته جلسه ای در وزارت اقتصاد درباره چگونگی ورود، عقد قرارداد و فعالیت شرکت صهیونیستی "هایپر استار" برگزار شد. پیگیری های خانم طبیب زاده از نمایندگان اصولگرای مجلس درباره تاثیرات سوء سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این شرکت در ایران از جمله عوامل تشکیل این جلسه بود. در این جلسه نمایندگان تعدادی از وزارت خانه ها و مراکز اقتصادی حضور داشتند که نکته تاسف بار برخورد مغرورانه رئیس خارجی هایپر استار با 24 نفر از حاضران در جلسه و انفعال اکثریت حاضران در جلسه بود.

*در مذاکرات آلماتی نماینده آمریکا قهرمانی تیم کشتی آزاد ایران را در مسابقات جام جهانی تهران تبریک می گوید و اعلام می کند ما به همراه ایران تلاش خواهیم کرد کشتی از المپیک حذف نشود.

*در جلسه انتخاباتی که در منزل اسحاق جهانگیری برگزار شد یکی از بستگان هاشمی رفسنجانی از نگرانی اپوزیسیون خارجی نسبت به کاندیداتوری هاشمی سخن گفت و اعلام کرد این نگرانی ناشی از ارتباط نزدیک او با رهبری است. وی همچنین تخریب هاشمی در دو جبهه داخلی و خارجی را طی چند ماه آینده پیش بینی کرد و اعلام کرد هاشمی از تخریب ها نمی ترسد و آن را ناشی از ارادت وی به رهبری می داند.

* محمد خاتمی گفته که به سه دلیل نامزد انتخابات نخواهد شد:1-ساختار کشور اجازه و امکان پیگیری مطالبات جریان اصلاحات را نمی دهد و این در حالی است که فضای کنونی بهتر از دوم خرداد 76 نیست . آن زمان نشد کار چندانی کرد حالا که جای خود دارد. 2- موضوع رد صلاحیت من هم جدی است. 3- بر فرض تایید صلاحیت از کجا معلوم که با اقبال عمومی مواجه شویم و رای بیاوریم؟

*420 نماینده ادوار مجلس حمایت خود را از یک کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرده اند. محمد رضا باهنر معتقد است چنانچه وی کاندید شود بیش از 500 نماینده ادوار از وی حمایت خواهند کرد.

*در ویژه نامه های نوروزی روزنامه های اصلاح طلب موضوع آمدن هاشمی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری تبدیل به سوژه اول این ویژه نامه ها شده است. هاشمی گزینه نخست جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری است.

*حسن روحانی در جلسه ماهانه علمای خراسان گفته است که قطعا کاندیدا خواهم شد. من مطیع و پیرو رهبرم. جامعه نیازمند اعتدال است و من آمده ام تا با استفاده از ظرفیت های داخلی مشکلات اقتصادی کشور را حل کنم.

*یکی از مراجع تقلید با ارسال نامه ای خطاب به سید عزت الله ضرغامی از وی خواسته است در ایام فاطمیه که مصادف با تعطیلات فروردین است برنامه هایی در شان مقام و منزلت آن حضرت تدارک ببینند.

*هاشمی رفسنجانی در واکنش به ریاست آیت الله مهدوی کنی گفته است:" وقتی شنیدم آیت الله مهدوی برای ریاست خبرگان ثبت نام کرده خدا را شکر کردم و تا ایشان ریاست خبرگان را دارد خوشحالم و خیالم راحت است."

*برای بیش از 300 تن از ائمه جمعه کشور فیلم "رسوایی" ساخته مسعود ده نمکی به نمایش درآمده است. در نظر سنجی به عمل آمده بیش از 90 درصد بینندگان از محتوای رسوایی اظهار رضایت کردند.

*غلامحسین کرباسچی گفته که گزینه اول کارگزاران نجفی و سپس جهانگیری است. وی افزوده حزب کارگزاران مستقل نمی آید و بر حضور همه گروه ها در انتخابات تاکید دارد. به اعتقاد کرباسچی حسن روحانی جزو اصولگراها نیست. او یک کاندیدای مستقل و معتدل است.

*طلاب و روحانیون پاکستانی مقیم قم با انتقاد از محتوای پیام احمدی نژاد برای هوگو چاوز گفته اند ای کاش آقای احمدی نژاد پیام تسلیتی هم برای کشتار شیعیان پاکستانی می فرستادند و از دولت پاکستان خواستار مهار عملیات های تروریستی علیه شیعیان می شدند. سفر ماه گذشته دکتر ولایتی به نمایندگی از مقام معظم رهبری برای عرض تسلیت کشتار شیعیان کویته بازتاب گسترده ای در پاکستان و منطقه داشت.

*هاشمی رفسنجانی اگر چه تاکنون احتمال کاندیداتوری خود را رد کرده اما گفته اگر شرایط اضطراری شود کاندیدا خواهد شد. هاشمی مخالف کاندیداتوری خاتمی است و می گوید خاتمی پیروز شود دوباره افراطی ها بر می گردند.

*در رای گیری جبهه پیروان که به منظور معرفی کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد مهندس محمد رضا باهنر بیشترین رای را به دست آورد. چنانچه باهنر تصمیم به کاندیداتوری بگیرد دو نامزد دیگر جبهه پیروان به نفع وی کناره گیری خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد