سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

لباس هیچ قومیتی را اهدا نکردم  

لباس هیچ قومیتی را در این سفر اهدا نکردم و به زودی نمونه لباس تمام اقوام موجود در خوزستان برای تبادل فرهنگی به آستاراخان ارسال خواهیم کرد.

جمعه ، 18 اسفند 1391 ، 13:39

استاندار خوزستان در خصوص برخی حاشیه‌های سفر به آستاراخان روسیه گفت: لباس هیچ قومیتی را در این سفر اهدا نکردم و به زودی نمونه لباس تمام اقوام موجود در خوزستان برای تبادل فرهنگی به آستاراخان ارسال خواهیم کرد.

به گزارش شوشان به نقل از فارس، سیدجعفر حجازی مبنی بر این که پوشیدن لباس بختیاری بر تن استاندار آستاراخان از سوی شما شبهاتی را برای برخی نمایندگان و قومیت‌های مختلف استان به وجود آورده است اظهار کرد: آن لباس بختیاری از سوی من به استاندار آستاراخان هدیه داده نشد بلکه از سوی غرفه چهارمحال بختیاری که در نمایشگاه حضور داشتند به وی هدیه داده شد.

وی گفت: ما در برنامه داریم که لباس تمام عشایر استان همچون عرب، لر و بختیاری را آماده کرده و به عنوان هدیه به استان آستاراخان تقدیم کنیم.

استاندار خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به حضور قومیت‌ها و تنوع اجتماعی بسیار در استان قرار بر این شد که در آستاراخان یک هفته را به عنوان هفته فرهنگی استان خوزستان معرفی کنند تا ما بتوانیم آثار سنتی عشایر و قومیت‌های مختلف شامل لر، بختیاری، عرب و فارس خود را به آن جا برده و تمدن قدیمی خوزستان را به معرض دید بگذاریم.

حجازی افزود: همچنین در این سفر مقرر شد در خوزستان یک هفته از زمستان به عنوان هفته آستاراخان معرفی شود تا مردم خوزستان نسبت به آداب و رسوم مردم آستاراخان شناخت بهتری پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد