سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

این طرح یک الزام قانونی است که می تواند بر روی سلامت مردم در روزهای بحرانی تاثیر مثبت بگذارد و چنانچه دولت به التزامات و شرح وظایف خود طبق قانون عمل نکرد می بایست پاسخگو باشد / بر اساس این طرح وظایف قابل اجرای دولت در خصوص پیشگیری از بروز بحرانهای ناشی از ریز گردها در دو قالب درون مرزی و فرا مرزها تعریف شده است
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح الزام دولت در خصوص کمک به استانهای متضرر از ریزگردها توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد.

جواد سعدون زاده گفت: این طرح یک الزام قانونی است که می تواند بر روی سلامت مردم در روزهای بحرانی تاثیر مثبت بگذارد و چنانچه دولت به التزامات و شرح وظایف خود طبق قانون عمل نکرد می بایست پاسخگو باشد.

وی افزود: این طرحی است که مجلس آن را درسطح ملی پیشنهاد داده و شورای نگهبان هم بر روی آن نظر مثبت داده است.

سعدون زاده اظهار کرد: بر اساس این طرح وظایف قابل اجرای دولت در خصوص پیشگیری از بروز بحرانهای ناشی از ریز گردها در دو قالب درون مرزی و فرا مرزها تعریف شده است.

وی از ایجاد بازارها و ایستگاه های سرپوشیده، توزیع ماسک، درختکاری، ایجاد کمربند سبز و ... به عنوان برخی کارهای قابل اجرا در درون مرزهای کشور عنوان کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق این طرح، ساز و کارهای قانونی مهیا شده است و دولت ملزم شده تا مذاکرات خود با کشورهای مجاور را از طریق سازمان محیط زیست و وزارت امور خارجه دنبال کند تا این معضل نیز پیگیری و رفع شود.

سعدون زاده یادآور شد: در مباحث بین الملی (فرامرزی) نیز دولت باید با کمک کشورهای همجوار همچون عراق، عربستان و کویت مبحث مالچ پاشی و یا ایجاد پوشش گیاهی را پیگیری کند و تدابیر و تمهیدات لازم برای انجام آن را نیز اتخاذ کند که البته کارهایی راهبردی و بلند مدت است.

به گفته وی چنانچه برخی از کارهای ضرب العجلی طبق طرح مذکور که در مجلس تصویب شد به زودی ابلاغ شود مشکل ریز گردها هم تا حدود زیادی حل می شود.
مرجع / مـهـر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد