سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

 

به گزارش دز، در پی لغو برگزاری کنسرت احسان خواجه امیری در دزفول و نظرات و شبهاتی که در ذهن مردم بوجود آمده بود دلایل مخالفت آیت الله شیخ رضا انصاری را که از سایت "مجد دز” آمده است را در ذیل می خوانیم :


یا ایها الذین آمنوا کونوا انصار الله ( الصف . ۱۴ ) ای مومنین یاور واز انصار خدا باشید . ( یا ایها الذین آمنوا لا تخونوا الله و الرسول ) الانفال . ۲۷ مراقب باشیم مبادابه خدا و رسول خیانت کنیم .برگزاری چنین مجالسی خیانت به خون شهداست و کسانی که می توانند با بیان و عمل خود مخالفت کنند لکن سکوت می کنند،خائن هستند .
رئیس حوزه علمیه آیة الله سبط الشیخ الانصاری طی سخنانی در "مسجد حضرت مهدی عج ” ، ضمن تبیین فریضه امربه معروف و نهی از منکر و آثار سوء بی توجهی و عدم عمل به آن گفت : طبق آیه ی شریفه ی ( کنتم خیر امة اخرجت للناس تامرون بالمعروف … آل عمران . ۱۱۰ ) برتری امت اسلام نسبت به سائر امم به خاطر امر به معروف و نهی از منکر می باشد . ایشان با اشاره به آیات ( قل یا اهل الکتاب لستم علی شیئ … المائدة ۶۸ ) و ( لعن الذین کفروا من بنی اسرائیل علی لسان داوود و عیسی بن مریم … المائدة ۷۸ ) و ( مثل الذین حملوا التوریة … الجمعة . ۵ ) گفتند : برتری و اعتبار و مقبولیت ما ، در سایه ی عمل به دستورات قرآن کریم تحقق می یابد .
وی با ذکر روایتی از امام صادق علیه السلام (انّ بنى‌امیّة اطلقوا تعلیم الایمان، و لم یطلقوا تعلیم الکفر، لکى اذا حملوهم علیه لم یعرفوه ) گفتند : همانطور که آشنایی با مظاهر و جنبه های اثباتی ایمان لازم است ، آگاهی نسبت به شرک و فسق و نفاق و مصادیق آن ضروری است . در کنار ( و حلنی بحلیة الصالحین ) توجه به ( … و رفض اهل البدع … ) لازم است . همان طور که در جهت تشکیل جلساتی مثل دعای کمیل و ندبه کوشش می کنیم ، بایستی با برگزاری مجالس نامبارک و فاسقانه و فتنه برانگیزی که مخرب سلامت اخلاقی و امنیت اعتقادی و نجابت عمومی است، مخالف باشیم .
انصاری با اشاره به آیه ی شریفه ی ( و لما رجع موسی الی قومه غضبان اسفا … الاعراف . ۱۵۰ ) گفتند : یکی از نشانه های مسلمان حقیقی ، داشتن غیرت دینی وخشمگین شدن در مواجهه با منکرات می باشد . چرا ما شاهد چنین خشمی درخود و خصوصا در بسیاری از مسئولین نیستیم.
وی با ذکر حدیث ( صنفان من امتی اذا … ) سلا مت نفس عالمان ، معلمین ، دبیران ، مدرسین و مسئولین را عامل مهم سلامت اخلاقی و اعتقادی جامعه دانسته و تصریح کردند : با توجه به آیه ی شریفه ی( و اذ قالت امة منهم لم تعظون قوما … الاعراف . ۱۶۴ ) گروه ساکتین و فاعلین ، اهل عذاب ، و تنها گروه ناهین اهل نجات خواهند بود .
وی ضمن اعلام مخالفت شدید و صریح حوزه ی علمیه آیة الله سبط الشیخ با فراهم کردن شرائط برگزاری مجالسی که با روح تعالیم اسلام و اهداف انقلاب و شهداء و منویات مقام معظم رهبری و فتاوای مراجع عظام تقلید مباینت دارد ، خواستار دستور الغاء این مجلس لغو و لهو (که بناست در تاریخ ششم و هفتم اسفند ماه در این شهر برگزار شود ) از متصدیان امور اجرائی و فرهنگی شد .
"مدیر و مدرس حوزه علمیه آیة الله سبط الشیخ” افزود : پخش صدای یک خواننده از رسانه ملی ، فاقد هرگونه حجیت شرعی می باشد . ما مقلد مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب هستیم نه مقلد برنامه های تلویزیون . بسیاری از این برنامه به منزله ی زدن چوب حراج بر ارزش های دینی می باشد .
وی باانتقاد از بی تفاوتی نسبت به منکرات در سطح شهر، متدینین و مخصوصا مسئولین را به توجه بیش از پیش نسبت به فریضه ی عظیم امر به معروف و نهی از منکر ، با استفاده از شیوه های صحیح ، دعوت نموده و سکوت در مقابل منکراتی که سلامت اخلاقی و دینی و اعتقادی مردم را در معرض خطر قرار می دهد ، خیانت به دین و متد ینین دانستند .


همچنین در همین زمینه سایت دزفول نیوز یادداشتی را با عنوان «کنسرت خواجه امیری در دزفول باید لغو می شد؟ » نوشته است که متن آن در زیر می آید:

خبر لغو کنسرت خواجه امیری در دزفول نگاه ها را به دقت نظر ، توان و اراده علما متوجه نمود. ورود علمای دینی دزفول در رعایت موازین اسلامی و اخلاقی در موضوعات شهر دزفول سابقه طولانی دارد و شاید بخشی از دلایل عظمت از دست رفته دزفول متوجه کوتاهی و عزلت نشینی علمای دینی دزفول باشد.

جوانان و نوجوانان دزفول کمتر ارادت پدران و اجداد خود به علمای دینی را شاهد بوده اند که البته همین فراموشی ها محصول گوشه گیری متدینین و روحانیت شهرستان نیز هست چرا که تصور می شد با وجود حکومت اسلامی نیازی به حضور روحانیت در بطن جامعه نباشد. و همین تصور باعث گردید تا در موضوعات مختلف مردم اعم از پیر و جوان تاییدات دولتی را ملاک حلال و حرام بدانند.

ابراز نظر حضرت آیت اله انصاری در موضوع برگزاری کنسرت، در چارچوب اعتقادات و وظیفه دینی شخص ایشان می باشد و اعلام اینکه برگزاری این کنسرت « مخالفت با سیداشهداء است.» و یا اینکه «ساکتین در برابر این امر مورد لعنت می باشند » از طرفی مقلدین از ایشان مورد خطالب داشته و از طرفی می تواند هشداری برای دیگر مردم خاص و عام باشد.

متاسفانه وجود مفاسد گوناگون و شدت آنها در پیرامون و زندگی ما آنچنان شده است که ناخواسته و بدون توجه به اصل و ریشه عمل، به هر نحو ممکن بر لزوم منکرها تاکید و به هر وسیله تلاش در طهارت آنها داریم.

قصد اشاعه فساد نیست اما عادی شدن انواع بدحجابی پوشش ها و البسه در مردان و زنان و عدم رعایت حد و حدود اسلامی حجاب ، عادی شدن ارتباطات غیر محارم در خلوت و انظار ، عادی شدن مراسمات جشن و عروسی به صورت مختلط، عادی شدن پخش فیلم و تصاویر مبتذل در جمع خانواده، عادی شدن پخش اصوات زن در ترانه ها و آهنگ ها در ملا عام و ده ها عمل منکر دیگر که ذکر آنها خود مفسده می باشد همه و همه معلول :

الف) اول از همه کوتاهی و غفلت علمای دینی و حوزه های علمیه به صورت اخص و متدیین و مسلمانان در مرحله بعدی است.

ب) کوتاهی و غفلت خانواده ها در حفظ حریم و حرمت نوامیس خود و بی توجهی به انحرافات اخلاقی خانواده است.

ج) بی مسئولیتی و غفلت بدون عذر و بهانه مسئولین ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در دزفول در رعایت موازین اخلاقی و اسلامی است و بهانه وجود بخشنامه و آیین نامه نمی تواند ترویج و بسترسازی اشاعه فساد را توجیه کند.

مخالفت آیت الله انصاری در اجرای کنسرت انشالله مقدمه ایی بر حضور جدی و احیای معنویت در شهرستان دزفول باشد.

در اینکه مسولین ارشاد اسلامی دزفول ودیگر مسولین مرتبط باز هم محاسبات اشتباهی انجام دادند شکی نیست که در اینده فارغ از احساسات و قضاوتهای عجولانه عموم منتقدان به طور مفصل به بررسی موضوع می پردازیم .

و اما طی این روز ها کسانی بودند که به رای و نظر اعلام شده و نهایتاً به لغو کنسرت اعتراض داشتند و برای اظهار اعتراض خود، بدون رعایت اخلاق هر آنچه را که می خواستند و در دل داشتند بر زبان رانند.

آیا تا به حال شده است برای درمان درد گوش خود به سراغ چشم پزشک مراجعه کنید و یا برای آموزش ریاضیات سراغ استاد فارسی بگیرید . یقیناً این طور نیست و هر کدام متخصص در علم خودش است. و خودمان نیز سلامت جسمی و علمی خود را به افراد غیر متخصص نمی سپاریم و غالباً هم بدون کم و زیاد نسخه دکتر را رعایت می کنیم. و بی شک اگر کسی برای درمان درد گوش به چشم پزشک مراجعه کند به او لقب بی سواد و غیرعاقل می دهیم. پس چگونه است ارائه راه حل های اقتصادی و مشکلات معیشتی را از علمای دین و اخلاق سراغ می گیریم. و آنوقت خود را عاقل و بالغ هم می دانیم. علمای دین همان متخصص در علم دین هستند و همان طور که توصیه های دکتر را در رعایت غذا و خوردن ها و نخوردن و بهداشت اجرا می کنیم چگونه است که رای و دستور علمای دینی ما مورد انتقاد و حمله می باشد. بهتر است بدون تعارف تکلیف خودمان را با خودمان روشن کنیم. یا مسلمان و شیعه اثنی عشری هستم و یا مسلمان سایر فرق اسلامی و یا (خدای نکرده ) مسلمان نیستیم. اگر درد اخلاق نداریم و یا در فکر حفظ حرمت ها نیستیم که بحث جدا دارد و دلیلی بر مسخره کردن و توهین به علمای دینی نیست.

نکته آخر اینکه ادعای حفظ حرمت و حریم و نوامیس خانواده با رعایت اخلاق و پرهیز از محرمات عملی می شود. و در یک خانواده مسلمان عمل به توقعات و انتظارات خانواده در چارچوب حفظ اصول و مبنای اسلام و توصیه های ائمه و رعایت اعتقادات مذهبی امکان پذیر و قابل استناد و اجرا است. پس تکلیف خودمان را روشن کنیم و نمی شود در دل هم ارادت حسین داشت و هم …

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد