سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

استاندار خوزستان در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد
افزایش 3 برابری اعتبارات خوزستان / 17شهر و شهرستان در راه است 

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: تغییر تقسیمات کشوری در دولت هفتم و هشتم در مجموع 31 مورد بود که خوشبختانه در دولت نهم و دهم این رقم به 56 مورد افزایش یافت.

خبرگزاری فارس: افزایش 3 برابری اعتبارات خوزستان / 17شهر و شهرستان در راه است 

سیدجعفر حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تغییر تقسیمات کشوری در دولت هفتم و هشتم در مجموع 31 مورد بود که شامل ایجاد چهار شهرستان، 9 بخش و 18 شهر می‌شد ولی در دولت نهم و دهم این رقم به 56 مورد افزایش یافت که 37 مورد آن در دولت دهم اتفاق افتاد.

*تا پایان دولت دهم 19 شهرستان جدید، 2 بخش و 14 شهر تصویب می‌شود

وی افزود: همچنین تا پایان دولت، 19 مورد جدید شامل سه شهرستان، دو بخش و 14 شهر تصویب خواهد شد که رقم بسیار بالایی است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بودجه شهرستان اهواز به تنهایی 167 میلیارد تومان بوده که با توجه به عقب ماندگی استان خوزستان و مشکلاتی که در هشت سال دفاع مقدس با آن روبه رو هستیم، رقم پایینی است.

*نامگذاری شهرستان کارون/ بودجه اهواز پایین است

وی در رابطه با شهرستان شدن منطقه کوت عبدالله تصریح کرد: امام جمعه این منطقه در ماه رمضان سال جاری، در خطبه‌های نماز جمعه پیشنهاد شهرستان شدن کوت عبدالله را به مردم اعلام کردند که با استقبال مردم مواجه شد و تصمیم داریم با شکوفایی این شهرستان مردم تمام و کمال اثرات آن را ببینند.

حجازی با اشاره به سخن رئیس جمهور در خصوص انتخاب نام کارون برای این شهرستان، که گفته است «نام کارون را احیا کردید»، تصریح کرد: در زمینه انتخاب نام این شهرستان نیز امام جمعه کوت عبدالله به نیابت از دولت با اهالی منطقه مشورت کرد و اسم شهرستان را انتخاب کردند.

به گفته وی با شهرستان شدن مناطق، اعتبارات هر منطقه چند برابر می‌شود زیرا هر یک، شاخص خود را دریافت خواهند کرد.

استاندار خوزستان افزود: در استان خوزستان عقب ماندگی زیاد است و با اضافه شدن شهرستان‌های جدید به استان اعتباراتی که به خوزستان تعلق می گیرد 2.5 تا سه برابر خواهد شد.

*عوارض آلایندگی دریافت می‌شود

وی با اشاره به اینکه شهرستان کارون شامل چهار شهر کوت عبدالله، شیرین شهر، جنگیه و قلعه چنان است، ادامه داد: این منطقه به واسطه فاصله از اهواز عوارض ناشی از صنایع و کارخانجاتی که در اطرافش بود را دریافت نمی‌کرد اما با شهرستان شدن می‌تواند از عوارض حاصل از کارخانجات موجود در منطقه استفاده کند و بهبود یابد.

حجازی تصریح کرد: تا پایان سال جاری بسیاری از ادارات این شهرستان مستقل و در مکان‌های مشخص شده مستقر خواهند شد و کمک‌های استانی نیز در خصوص این منطقه چند برابر می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: شهرداری اهواز تا زمانی که شهرداری کارون فعال شود، خدمات خود را به مردم منطقه ارائه می‌دهد.

*استخدام در ادارات شهرستان کارون/ اختصاص 2 هزار واحد مسکن با وام 4 درصد

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ماموریت ما از هم‌اکنون آغاز می‌شود، بیان کرد: در آزمون استخدامی اسفندماه، برای استخدام در ادارات شهرستان کارون به صورت 100 درصد از جوانان بومی این منطقه استفاده خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد:در طرح مسکن مهر نیز حداقل 2 هزار واحد مسکن ویلایی و دو طبقه با وام چهار درصد به این شهرستان تعلق می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد