سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معرفی مناطق دیدنی و گردشگری خوزستان

 

 

فرصت مغتنمی به نام صوفی احمد
فرهنگی و هنری  10:1:13 1391/12/02

9112-1680-5 کد خبر

 

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول گفت: در میان کوه‌های شمال شهرستان دزفول جاذبه‌های طبیعی بسیاری به صورت ناشناخته و با پتانسیل گردشگری بالا وجود دارد. صوفی احمد یکی از مناطق دیدنی طبیعی و زیبای شمال شهرستان دزفول می‌باشد که در بخش شهیون واقع شده است.

محمد آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ وی افزود: برای رفتن به این منطقه از سمت جاده فرعی روستای حسن‌آقا در جاده اصلی شهیون از روستاهای حسن‌آقا و دارک عبور کرده و به سمت منطقه پرچوک در روستای دارک وارد جاده فرعی خاکی می‌شویم و در پایین روستای تتوری در دره‌ای که در منطقه به نام بوسونک مشهور است به آرامگاه صوفی احمد که در دل درختان و کوه قرار گرفته می‌رسیم.

 دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول، با بیان این‌ که این فضای گردشگری مانند نگینی می‌درخشد و فرصت مغتنمی را برای استراحت بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد، گفت: حضرت صوفی احمد به عنوان سفیر امام رضا (ع) و مامور به امر به معروف و نهی از منکر اهالی منطقه پای به این سرزمین گذاشته و در این منطقه وفات یافته است .

وی خاطرنشان کرد: این بقعه اراتمندان بسیاری داشته و مردم منطقه به قصد زیارت به این بقعه متبرکه می‌آیند. منطقه صوفی احمد را به جرات می‌توان یکی از زیباترین مناطق طبیعی کشور دانست که هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه نیمه دوم بهمن تا اواخر فروردین است.

آذرکیش اظهار کرد: صوفی احمد یکی از مناطقی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود به صورت بکر و ناشناخته باقی مانده است و به خاطر نزدیکی به سرشاخه‌های رود دز، درختان اطراف بقعه، هم‌جواری با روستاهای پرچوک، دارک و حسن‌آقا در بخش شهیون شهرستان دزفول فرصت بسیار مناسبی را برای علاقه‌مندان به طبیعت و کوهنوردی فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: صوفی احمد بدون تردید در نوع خود یکی از ناب‌ترین مناطق کوهستانی خوزستان محسوب می‌شود و همه ساله می‌تواند میزبان زائران و کوهنوردان جهت صعود به ارتفاعات این منطقه و گردشگران بسیاری به خاطر استفاده از مناظر کمیاب و دست نخورده این منطقه باشد. همچنین مجاورت با رود دز فرصت شنا، ماهیگیری و قایق سواری را نیز به وجود می‌آورد.

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول به پوشش گیاهی منطقه نیز اشاره کرد و گفت: گزنه، بابونه، نخل، پنیرک، گل گاوزبان، زیتون، سدر، کلخونگ، بادام و مریم گلی از جمله گیاهانی هستند که در این منطقه یافت می‌شوند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد