سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش ورزشی

 

فارس گزارش می‌دهد
یادآوران شلمچه به سرنوشت تیم‌های خلق‌الساعه گرفتار شد 

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال یادآوران شلمچه در حال تبدیل شدن به سرنوشت تیم‌های خلق‌الساعه‌ای است که در چند سال اخیر به فوتبال ایران آمده و خیلی زود رخت بر بسته‌اند می‌شود.

خبرگزاری فارس: یادآوران شلمچه به سرنوشت تیم‌های خلق‌الساعه گرفتار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، تابستان امسال بود که خبری داغ جامعه ورزشی خرمشهر را در برگرفت که مضمون آن تیم‌داری این شهرستان در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور بود.

خبری که شنیدن آن برای بسیاری از اهالی فوتبال دوست سرزمین فوتبالی خرمشهر بسیار خوشحال‌کننده بود و مردم امیدوار بودند پس از سال‌ها خاموشی فوتبال این شهرستان از سطح رقابت‌های کشوری شاهد تیم‌داری در سطح دوم فوتبال ایران باشند.

موسسه یادآوران شلمچه که زیرنظر بنیاد مستضعفان چند سالی است که در خرمشهر به انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی ورزشی و احداث اماکن مختلف در این حوزه‌ها پرداخته است با خرید امتیاز تیم کاوه صنعتی تهران به تیم‌داری در لیگ دسته اول کشور پرداخت.

نکته بسیار مهم و علامت سوال بزرگی که از همان ابتدا اذهان فوتبال‌دوستان خرمشهری را به خود جلب کرد این بود که چطور ممکن است این شهرستان که متاسفانه حتی یک زمین استاندارد فوتبال برای برگزاری مسابقات رسمی را ندارد و کار بازسازی ورزشگاه شهید جهان‌آرای آن در پیچ و خم‌های ظاهراً بی‌پایان بوروکراسی‌ها و تامین بودجه فعلاً به نتیجه‌ای مشخص نرسیده میزبانی مسابقات لیگ یک کشور را برعهده بگیرد؟

اما مسئولان موسسه یادآوران شلمچه که زمینی اختصاصی را برای مسابقات تیم‌های امید و جوانان خود احداث کرده بودند امیدوار به تایید این زمین از سوی سازمان لیگ برای میزبانی رقابت‌های دسته اول باشگاه‌های کشور بودند اما پرواضح بود که باتوجه به مشکلات فراوان موجود در این زمین بازرسان سازمان لیگ آن را تایید نمی‌کنند.

این اتفاق قابل پیش‌بینی خیلی زود به وقوع پیوست و بازرسان سازمان لیگ پس از بازدید از زمین و امکانات ورزشگاه اختصاصی یادآوران شلمچه در خرمشهر ایرادات زیادی بر آن گرفته و این زمین را برای میزبانی رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور تایید نکردند تا نخستین و بزرگ‌ترین مشکل این تیم در همان اوان کار پدیدار شود.

* آغاز بسیار خوب با وجود بلاتکلیفی

سرانجام رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور از اواخر شهریورماه آغاز شد و تیم یادآوران شلمچه با تیم‌های شهرداری یاسوج، استقلال خوزستان، نیروی زمینی تهران، ایران جوان بوشهر، پاس همدان، راهیان کرمانشاه، شهرداری‌بندرعباس، شهرداری تبریز، سایپا شمال، فولاد یزد، برق شیراز و حفاری اهواز در گروه "ب " این رقابت‌ها قرار گرفت.

در نخستین هفته رقابت‌ها نیز قرار بود تیم یادآوران به مصاف فولاد یزد برود که به دلیل عدم ارسال مدارک کامل، این تیم موفق به حضور در این بازی نشد و نتیجه را سه بر صفر واگذار کردند.

اما کسب دو پیروزی پیاپی در برابر تیم‌های حفاری اهواز و نیروی زمینی تهران بسیاری را نسبت به این تیم امیدوار کرد اما مشکل بلاتکلیفی همچنان بر سر این تیم سایه افکنده بود.

* اجبار به بازی در اهواز

با عدم رفع مشکل زمین اختصاصی تیم یادآوران شلمچه سرانجام این تیم مجبور شد ادامه رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور را در اهواز میزبانی کند.

میزبانی که علاوه بر اینکه این تیم را از وجود تماشاگران خودی محروم می‌کرد، هزینه‌‌های میلیونی را برای اجاره زمین در هر بازی به این تیم تحمیل می‌کرد.

با این وجود مسئولان یادآوران شلمچه امیدوار بودند تا در نیم فصل بتوانند زمین اختصاصی خود را به استانداردهای لازم برسانند و از نیم فصل دوم حریفان خود را در خرمشهر پذیرایی کنند آرزویی که تا شش هفته مانده به پایان رقابت‌های این فصل دسته اول تاکنون محقق نشده است.

قرار گرفتن در سراشیبی

نتایج مناسب تیم یادآوران شلمچه طولی نکشید و تیم یادآوران شلمچه از هفته هفتم رقابت‌ها در سراشیبی عدم نتیجه‌گیری قرار گرفت.

شکست‌های پیاپی داخل و خارج از خانه هفته به هفته رتبه این تیم در جدول را تنزل می‌ داد و امیدها برای این تیم به اصطلاح خرمشهری لیگ یک کمرنگ تر می‌شد.

تغییر در کادر فنی

تداوم نتایج ضعیف تیم یادآوران شلمچه در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور موجب شد حسن سالمی سرمربی این تیم که بارها از وضعیت موجود، نداشتن زمین مسابقه و مشکلات مالی باشگاه گلایه می‌کرد در پایان نیم فصل رقابت‌ها از سمت خود استعفا دهد.

مسئولان باشگاه نیز با پذیرش استعفای سرمربی خود هومن افاضلی چهره نام آشنای فوتبال ایران را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کردند تا یادآوران شلمچه را از این بحران خارج کند.

هومن افاضلی نیز که از نیم فصل دوم به این تیم اضافه شده است با گذشت شش هفته موفق به کسب یک برد هم نشده تا یادآوران شلمچه همچنان در قعر جدول برای سقوط نکردن دست و پا بزند.

* تیمی به نام خرمشهر اما غریبه با نام خرمشهر

شاید روزی که به مردم و فوتبال‌دوستان خرمشهر وعده تیم‌داری در رقابت‌های لیگ دسته اول داده شد، بسیاری با امید به فوتبال این شهر نگریستند.

اما نکته تامل‌برانگیز این است که تیمی با نام خرمشهر در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور حضور یافته تاکنون یک بار هم در این شهر تمرین نکرده و شاید برخی بازیکنان این تیم حتی به قصد سیاحت هم به این شهر نیامده‌اند.

مسئله‌ای که نشان می‌دهد  یادآوران شلمچه تنها نام خرمشهر را با خود یدک می‌کشد و در واقع با این شهر غریبه‌و نامانوس است.

* هزینه‌های میلیاردی با خروجی...؟

یکی دیگر از مسائلی که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد هزینه‌های میلیاردی است که صرف این تیم شده است.

علاوه بر هزینه چند میلیاردی خرید امتیاز باشگاه کاوه، هزینه‌های مختلف قرارداد بازیکنان و کادر فنی و اجاره زمین برای میزبانی مسابقات در اهواز در مجموع هزینه‌های میلیاردی را برای این موسسه در فصل جاری به بار آورده که عملاً هیچ خروجی مثبتی برای مردم خرمشهر و خود موسسه یادآوران شلمچه نداشته است.

هزینه‌هایی که می‌توانست صرف ایجاد زیرساخت‌های ورزشی خرمشهر شده تا جوانان مستعد این شهر با وجود بیش از 24 سال از پایان جنگ از وجود یک زمین مناسب فوتبال بی بهره نباشند و بتوانند طعم بازی در زمین استاندارد را بچشند.

هزینه‌هایی که می‌توانست صرف ایجاد امکانات مناسب تفریحی، فرهنگی و ورزشی در این شده تا کمی از بار محرومیت آن کاسته شود.

...در پایان

تیم یادآوران شلمچه هم‌اکنون با 12 امتیاز از 20 دیدار در جایگاه انتهایی جدول 14 تیمی رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور قرار دارد و با توجه به اینکه شش هفته تا پایان رقابت‌های این فصل باقی مانده هنوز به بقاء در لیگ دسته اول امید دارد اما روند نتیجه‌گیری این تیم در فصل جاری این مسئله را کمی دور از ذهن می‌کند.

به نظر می‌رسد تیم یادآوران شلمچه در پایان رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به سرنوشت تیم‌های خلق‌الساعه‌ای دچار شود که یک شبه بدون هیچ پیشینه‌ای در فوتبال پدیدار گشته و خیلی زود هم از فوتبال ناپدید شده‌اند.

امید زباری

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد