سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: 4200 روستا در استان خوزستان وجود دارد که بر اساس شاخص تاسیس دهیاری‌ها و مجوزی که در سفر سوم دولت به استان داده شد، تاکنون از این تعداد روستا، 1350 روستا مجوز تاسیس دهیاری گرفته‌اند و روستای بالای 50 خانواری وجود ندارد که دارای دهیاری نباشد.
 
جاسم مجیدی‌پور در مراسم تحویل ماشین‌آلات خدمات روستایی به روستاییان خوزستان که امروز سه‌شنبه با حضور وزیر کشور انجام شد، اظهار کرد: در خصوص روستاهای با جمعیت کمتر، مشکل بلاتکلیفی وجود دارد که نمی‌توانیم خدمات مشخص به آنها ارایه دهیم.
 
وی افزود: روستاییان نیاز دارند که تکلیف آنها روشن شود و در صورتی که روستاها به صورت مجتمع درآیند، می‌توانیم همه روستاها را تحت پوشش قرار دهیم.
 
مجیدی‌پور در خصوص اعتبارات ارزش افزوده یادآور شد: اکنون یک‌سوم اعتبارات ارزش افزوده خوزستان متعلق به روستاها است زیرا یک‌سوم جمعیت استان، در روستاها ساکن است.
 
وی تصریح کرد: این که تقسیم اعتبارات ارزش افزوده به استان‌ها واگذار شد، اقدام بسیار خوبی بود ولی مشکلی نیز در این زمینه وجود دارد؛ اکنون حدود 75 درصد اعتبارات مربوط به 4 تا 5 شهرستان است و تنها 25 درصد اعتبارات باقی‌مانده مربوط به 22 شهرستان دیگر است، لذا باید در توزیع اعتبارات توجه خاصی شود.
 
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد