سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

 

چگونه صدا و سیما در ایام ا... وحدت و یکپارچگی مردم ایران با استفاده از افراد غیر مطلع و به ظاهر کارشناس با سخنان خلاف واقع قوم شریف و سربلند لر را مورد حمله و هجمه قرار می دهند؟لرهای سرافراز بخش ناگسستنی ایران و آرمان های انقلاب و ولایت هستند و پخش این سخنان سخیف از رسانه ملی شایسته این قوم سرافراز و غیرتمند نیست
نماینده مردم بهبهان در جلسه علنی امروز مجلس به مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص بیان خلاف واقع کارشناسان صدا و سیما به قوم لر تذکر کتبی داد.

به گزارش خوانانیوز محمد باقر شریعتی در متن این تذکر عنوان کرد: در برهه ای که دولت های بیگانه درصدد انشقاق وحدت ملت مسلمان ایران است و مقام عظمای ولایت همواره بر وحدت و یکپارچگی مردم تأکید دارد، چگونه است که صدا و سیما در ایام ا... وحدت و یکپارچگی مردم ایران با استفاده از افراد غیر مطلع و به ظاهر کارشناس با سخنان خلاف واقع قوم شریف و سربلند لر را مورد حمله و هجمه قرار می دهند؟
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی یادآور شد؛ لرهای سرافراز بخش ناگسستنی ایران و آرمان های انقلاب و ولایت هستند و پخش این سخنان سخیف از رسانه ملی شایسته این قوم سرافراز و غیرتمند نیست.
شریعتی گفت: لرها در تاریخ ایران زمین نامی جاودانه اند که دلیری، شجاعت و وطن پرستی آنها بر هیچ کسی پوشیده نیست و اقداماتی از این قبیل جز کوبیدن بر طبل دشمنان ایران و در راستای حرکت کردن با اهداف آنها چیزی در پی نخواهد داشت.
نماینده بهبهان یادآور شد: در این هنگامه، وحدت رمز همدلی ملت ایران است و رهبر معظم همواره به این امر تأکید داشته اند اما متاسفانه در صدا و سیما شاهد هستیم که اظهاراتی غیر کارشناسی باعث می شود که بخش مهمی از کشور تحت الشعاع قرار گیرد. در ایام ا... فجر که با همدلی و یکپارچگی ملت ایران انقلابی بی نظیر رقم خورد به جای پرداخت به این مهم نباید با اظهارات سخیف موجبات رنجش خاطر مردم مسلمان ایران را فراهم کرد.
ایشان در پایان از مسئولین سازمان صدا و سیما خواست با ساخت سریال یا فیلم های تلویزیونی در خصوص آداب، فرهنگ، رسوم و سنن این قوم بزرگ زوایای روشن تری از تاریخ پر افتخار قوم لر را به تصویر بکشد.
  
 
 
 
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:
پیشرفت پروژه‌های عمرانی سال 57 با امروز غیرقابل قیاس است / تعامل مردم و مسئولان، رشک دشمنان را برانگیخته است / تنها عیب و ضعف و ایرادی که در این میان می‌توان آن را بزرگنمایی و البته برای چندمین بار به مسئولان گوشزد کرد، بخش بهداشت و درمان استان است . این بخش بسیار ضعیف‌تر از گذشته عمل کرده و با کمبود امکانات بسیاری در تخت‌های بیمارستانی و سایر امکانات مورد نیاز بهداشت و درمان مواجه است
نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: امروز جز در بخش بهداشت و درمان خوزستان، سایر بخش‌ها نظیر جاده‌ها، مدارس، آموزش و پرورش، بخش‌های فرهنگی و هنری و ... پیشرفت خیلی خوبی داشته است.

محمدسعید انصاری اظهار کرد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، نفت کشور ما به‌ویژه در استان خوزستان که خود منبع غنی طلای سیاه است به یغما رفته و مدام در اختیار کشورهای بیگانه قرار می‌گرفت اما خدا را شکر با پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم منحوس پهلوی، پالایشگاه‌های کشور جایگاه و شانیت خود را شناخت و آن را در مصارف داخلی و در راستای تولیدات و تکیه بر قدرت اقتصادی مضاعف مجددا به کار گرفت.

پیشرفت پروژه‌های عمرانی سال 57 با امروز غیرقابل قیاس است

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا پیشرفت مجموع پروژه‌ها و بخش‌های عمرانی خوزستان را نسبت به آن سال‌ها می‌توان 100 هزار بر صفر عنوان کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهرستان‌های شادگان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندرامام خمینی(ره)، رامشیر، رامهرمز و سایر شهرهای استان خوزستان امروز به آن نقطه پیشرفتی رسیده و آنهایی که حتی سن و سالشان به روزهای انقلاب قد نمی‌دهد نیز می‌توانند بر این گفته صحه گذارند.

تنها بخش بهداشت و درمان ضعیف است

انصاری با گلایه بر بخش ضعیف درمان در استان خوزستان خاطرنشان کرد: تنها عیب و ضعف و ایرادی که در این میان می‌توان آن را بزرگنمایی و البته برای چندمین بار به مسئولان گوشزد کرد، بخش بهداشت و درمان استان است.

وی ادامه داد: این بخش بسیار ضعیف‌تر از گذشته عمل کرده و با کمبود امکانات بسیاری در تخت‌های بیمارستانی و سایر امکانات مورد نیاز بهداشت و درمان مواجه است.

آبادان در بخش بهداشت و درمان فقیر است

عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فقر درمانی در شهرستان آبادان بیداد می‌کند، تصریح کرد: نمود بارز و البته بسیار ضعیف‌تر این امر را می‌توان در شهرستان آبادان مشاهده کرد.

وی افزود: این شهرستان با برخورداری از حدود 10 بیمارستان و مرکز درمانی در دوران پیش از انقلاب از رفاهیات بسیاری در بهداشت و درمان برخوردار بود و بهترین پزشکان را در خود گنجانده بود اما امروز با فقر و ضعف در این خصوص دست به دامان سایر شهرهای استان است.

مسیرهایی که دیروز به سختی می‌شد نام جاده بر آنها گذاشت امروز اتوبان نام گرفته‌اند

انصاری گفت: امروز جز بهداشت و درمان استان، سایر بخش‌ها نظیر جاده‌ها، مدارس، آموزش و پرورش، بخش‌های فرهنگی و هنری و ... پیشرفت چشمگیر و غیرقابل قیاسی با دوران پیش از انقلاب داشته که با نگاهی گذرا نیز می‌توان به آنها پی برد.

وی با اشاره به جاده‌ سازی در استان عنوان کرد: در خوزستان امروز بسیاری از مسیرهای ارتباطی که در سال 57 حتی آسفالت درست و حسابی نداشته و به سختی می‌‌شد نام آنها را جاده گذاشت امروز به حول و قوه الهی و خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی و تدابیر مسئولان پرتلاش دولت تبدیل به اتوبان و جاده‌های لایتناهی شده است.

تعامل مردم و مسئولان، رشک دشمنان را برانگیخته است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با وجود اینکه باز هم نقص و کمبود در بسیاری از بخش‌ها وجود دارد اما خدا را شکر که امروز کشورمان از سر تدبیر امام راحل، پیروزی انقلاب و تدابیر ارزنده مقام معظم رهبری به مرزی رسیده که رشک و حسادت دشمنان داخلی و خارجی را برانگیخته و موجبات تحریم‌های ریز و درشت را فراهم آورده‌ است.

وی در پایان گفت: امروز همه پیشرفت‌ها و رونق و فزونی‌های کشورمان را باید مدیون و قدردان مردمی باشیم که در روزهای انقلاب و بعد از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و البته امروز در شرایط کنونی تحریم‌ها همیشه قدردان نظام بوده و دست از تعهد و اتحاد و انسجام و تعامل با مسئولان برنمی‌دارند.
مرجع / فـارس 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد