سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آب و هوای استان خوزستان

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد
رگبار پراکنده و وزش باد تغییرات غالب جوی در خوزستان/ کاهش محسوس دما هوا 

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش محسوس دمای هوا از روز گذشته خبر داد و گفت: بارش‌های خفیف باران تا پایان وقت امروز ادامه دارند.

خبرگزاری فارس: رگبار پراکنده و وزش باد تغییرات غالب جوی در خوزستان/ کاهش محسوس دما هوا 

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: امروز زبانه‌های سیستم کم‌فشار جنوبی بر روی جنوب غرب کشور و استان خوزستان مستقر شده و به همراه خط ناپایدار ضعیف لایه میانی جو باعث وقوع بارش‌هایی به شکل خفیف و پراکنده در خوزستان خواهد شد.

وی افزود: انتظار می‌رود از اواسط روز جاری بتدریج زبانه‌های سیستم پرفشار شمال‌غربی جایگزین سیستم کم‌فشار شده و طی فردا و پس فردا افت دما به همراه وزش بادهای قابل‌ملاحظه را در استان سبب شود.

*رگبار پراکنده و وزش باد تغییرات غالب جوی خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و احتمال رگبار خفیف و پراکنده و در بعضی ساعات وزش باد قابل‌ملاحظه، مناطق مرکزی و غربی، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد نسبتا شدید، مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و احتمال رگبار خفیف و پراکنده و در بعضی ساعات وزش باد قابل‌ملاحظه خواهد بود.

وی درباره شرایط جوی شهرهای ساحلی در خوزستان خاطر نشان کرد: مناطق ساحلی و جنوبی، صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

*وزش باد با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: وضعیت هوا، نیمه ابری تا ابری همراه با غبار و رگبار و رعد و برق جهت باد، جنوب شرقی تا جنوب غربی بتدریج شمال غربی سرعت باد، 20 تا 40 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد:در شبانه روز گذشته امیدیه و آغاجاری با 27.3 و دهدز با 10.4 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند.

دهملایی درباره شرایط دمایی شهرستان اهواز در 24 ساعت آینده تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 25 و حداقل به 13 درجه سانتیگراد خواهد رسید. 

 

مدیریت بحران خوزستان در گفتگو با فارس:
مواج شدن خلیج فارس از عصر امروز/ تردد به دریا کنترل می‌شود 

خبرگزاری فارس: مدیریت بحران خوزستان از مواج شدن خلیج فارس در ساعات آینده خبر داد و گفت: همه فرمانداری‌های شهرهای ساحلی آماده باش هستند.

خبرگزاری فارس: مواج شدن خلیج فارس از عصر امروز/ تردد به دریا کنترل می‌شود 

محمدرضا آملازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: به دلیل ورود سامانه فعالی که باعث وزش باد شدید در خوزستان می‌شود احتمال مواج شدن خلیج فارس در ساعات آینده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کاهش محسوس دمای هوا در شهرهای خوزستان را شاهد خواهیم بود، تاکید کرد: در شهرهای شمالی خوزستان شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود و در این باره نیز هشدارهای لازم به مردم و فرمانداری‌ها داده شده است.

*فرمانداری‌ها آماده باش هستند

مدیر بحران خوزستان اظهار کرد: به دلیل وجود احتمال خطرات به ویژه در شهرهای ساحلی و جنوبی خوزستان فرمانداران در این مناطق به صورت آماده‌باش هستند.

آملازاده با اشاره به اینکه تدابیر لازم در این شهرها اندیشیده شده است، خاطر نشان کرد: قرار شده که توصیه‌های ایمنی به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مشکل خاصی در این باره به وجود نیاید.

 

*تردد به دریا کنترل می‌شود

مدیر بحران خوزستان اظهار کرد: به دلیل مواج بودن دریا و احتمال بروز خطراتی برای مردم قرار شده در شهرهای ساحلی شناور و لنجی به دریا نرود تا شرایط آب و هوایی مساعد شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این توصیه‌ها تنها به دلیل کاهش خسارت‌ها و تلفات جانی احتمالی است که امید است با جدی گرفتن این توصیه‌ها مشکلات به حداقل کاهش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد