سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار عمرانی خوزستان

 

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد
خوزستان در سکوی اول نصب نیروگاه برق کشور / ضرورت راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خوزستان در زمینه نصب نیروگاه برق، با ظرفیت تولید بیش از 11 هزار مگاوات در سکوی اول کشور قرار دارد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود معین‌پور پیش از ظهر امروز در پنجمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق‌ کشور که در شهرک نفت اهواز و مجتمع فرهنگی و ورزشی امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به ظرفیت نصب شده نیروگاهی در استان خوزستان اظهار کرد: شبکه برق این استان با هفت نیروگاه برقابی با 39 واحد نیروگاهی به ظرفیت تقریبی 7 هزار و 970 مگاوات و یک نیروگاه برقابی با دو واحد نیروگاهی به ظرفیت تقریبی 100 مگاوات در فارس که انرژی تولیدی آن در شبکه خوزستان تزریق می‌شود و در مجموع 68 درصد قدرت نصب شده نیروگاهی برقابی، صاحب جایگاه اول قدرت نصب شده نیروگاهی در ایران است.

*خوزستان بزرگترین شبکه برقی کشور پس از تهران

وی افزود: سه نیروگاه حرارتی بخش خصوصی با 15 واحد نیروگاهی به ظرفیت نصب شده یک هزار و  336 مگاوات و دو نیروگاه حرارتی بخش دولتی با 10 واحد نیروگاهی به ظرفیت نصب شده 2 هزار و 389 مگاوات نیروگاه حرارتی و مجموعا 11 هزار و 783 هزار مگاوات در مجموع 32 درصد قدرت نصب شده نیروگاهی کل کشور را تشکیل می‌دهد و این سهم قابل توجه خوزستان را در ظرفیت نصب شده نیروگاهی به تصویر کشیده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان خوزستان تصریح کرد: شبکه برق خوزستان در مردادماه سال جاری پیک بار 6 هزار و 853 مگاواتی را در دمای 52 درجه سانتیگراد با رشدی معادل 3.73 درصد تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه در پیک سال جاری نیروگاه‌های حرارتی با 56 درصد و نیروگاه‌های برقابی، 44 درصد تولید انرژی را برعهده داشته‌اند، خاطرنشان کرد: شبکه برق خوزستان با در اختیار داشتن 185 پست برق انتقال خصوصی به ظرفیت 24 هزار و 650 مگاوات و 8 هزار و 300 کیلومتر خطوط انتقال خصوصی و یک هزار و 500 کیلومتر فیبر نوری یکی از بزرگترین شبکه‌های برق کشور پس از برق منطقه‌ای تهران است.

*اتصال به شبکه انرژی خوزستان تا سال 92

معین‌پور اضافه کرد: در حال حاضر هزار و 300 مگاوات قدرت نیروگاهی اعم از بخش دولتی و خصوصی در برنامه احداث نیروگاه‌های خوزستان بوده که بخشی از این ظرفیت در آینده بسیار نزدیک و تا قبل از سال 92 به شبکه انرژی خوزستان خواهد پیوست.

وی همچنین عنوان کرد: توسعه نیروگاه بخاری رامین شامل احداث واحدهای هفتم و هشتم و توسعه نیروگاه گازی آبادان، توسعه نیروگاه گازی خرمشهر، احداث نیروگاه گازی ماهشهر و احداث نیروگاه گازی بهبهان از برنامه‌های ویژه دولت و بخش خصوصی برای احداث و توسعه ظرفیت نیروگاهی شبکه کشور در خوزستان است.

*احداث واحدهای نیروگاهی

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان خوزستان با اشاره به وجود نیروگاه‌های کوچک تولید کننده انرژی نو بیان کرد: وجود نیروگاه‌های کوچک انرژی نو شامل نیروگاه گازی ماهشهر و نیروگاه‌های کوچک خورشیدی در اهواز و چند شهر دیگر استان خوزستان را دارای مجموعه متنوعی از نیروگاه‌های برق‌آبی، گازی و انرژی‌های نو، هم در بخش دولتی وهم بخش خصوصی کرده است که با احداث واحدهای نیروگاهی در آینده شبکه برق بسیار بزرگی را در کل  کشور به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: وجود چنین شبکه بزرگ و متنوع از نظر مالکیت، سطوح مختلف ولتاژی، پراکندگی، تنوع مشترکین، صادرات برق و تغییرات اقلیمی و پدیده گرد و غبار مظلومیت شبکه برق خوزستان را دو چندان می‌کند و راهبری چنین شبکه بزرگی نیاز به درایت و استفاده از سیستم‌های هوشمند دارد.

*خوزستان و کهگیلویه نیاز به سرمایه گذاری مجدد دارند

معین‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از یک میلیون مشترک که 5.5 میلیون مشترک را تحت پوشش خود دارد و با گذشت 34 سال از شکوفایی انقلاب اسلامی و 24 سال از پایان جنگ تحمیلی به رغم سرمایه گذاری‌های صورت گرفته باز هم نیاز به سرمایه گذاری مجدد دارد.

وی در پایان اظهار کرد: با وجود رشد 60 درصدی چشمگیر احداث نیروگاه‌ها، رشد 80 درصدی احداث پست‌های برق، 45 درصدی خطوط انتقال و رشد 68 درصدی بار شبکه خوزستان در دولت‌های نهم و دهم، با توجه به تقاضاهای مختلف نیاز به توسعه و بهره برداری از ظرفیت‌های جدید نیروگاهی داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد