سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی

 

خبرگزاری فارس: قول مساعد رئیس‌جمهور برای الحاق کارون به منطقه آزاد اروند 

ناصر سودانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: برای پیوستن شهرستان جدید کارون به منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند به رئیس جمهور و معاون اول وی، درخواستی ابلاغ شد که برای طرح در هیئت دولت در قالب لایحه، به مجلس قول مساعد داده‌اند.وی افزود: از مزایای این طرح ورود کالاهای خارجی بدون عوارض گمرکی است و بخشودگی مالیاتی برای داد و ستد کالاها ایجاد شده و با پشتیبانی دولتی توسعه پایداری در منطقه به وجود می‌آید.

*ایجاد 250 هزار نفر فرصت شغلی

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به این درخواست رسیدگی شود در شهر جدید کارون با 250 هزار نفر جمعیت فرصت‌های شغلی جدید و مشاغل جنبی ایجاد می‌شود، همچنین دستیابی به تکنولوژی و دانش فنی افزایش یافته و توسعه ناحیه‌ای و محرومیت زدایی را به دنبال دارد.وی اضافه کرد: تبدیل شدن کوت عبدالله به شهرستان کارون در خصوص محرومیت زدایی و پاسخگویی به نیازهای مردم منطقه بوده و در این باره اعتراضاتی از مردم به دست ما نرسیده است.

*قابلیت لازم برای جبران عقب ماندگی‌ها

سودانی همچنین عنوان کرد: تاسیس فرمانداری، شهرداری، دستگاه‌های حاکمیتی، خدماتی و اجرایی باعث می‌شود اعتبارات لازم در لایحه بودجه 92 برای عمران و توسعه این مناطق اختصاص یابد و منابع پایدار برای توسعه به وجود ‌آید.به گفته وی این منطقه قابلیت لازم را برای جبران عقب ماندگی موجود دارد و با وجود نیروی انسانی کوشا زیرساخت‌های پایدار در این شهرستان ایجاد می‌شود. 

 

 

نماینده مردم شوشتر در مجلس:
هدفمندی یارانه‌ها تاثیری در کیفیت و مصرف نان در کشور نداشته است 

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: هدفمندی یارانه‌ها هیچ تاثیری در کیفیت و مصرف نان کشور نداشته است.

خبرگزاری فارس: هدفمندی یارانه‌ها تاثیری در کیفیت و مصرف نان در کشور نداشته است 

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها قرار بود مصرف‌گرایی را کنترل کند و تا حد زیادی بر کیفیت تولیدات بیفزاید ولی در شرایط کنونی علاوه بر اینکه شاهد کاهش مصرف نیستیم بلکه کیفیت پخت نان نیز تغییر چندانی نکرده است.

وی درباره کیفیت پخت نان و نظارت در این بخش خاطر نشان کرد: نان بی‌کیفیت نشان از اهمال در نظارت دستگاه‌های ناظر در این بخش است و باید با خاطیان برخورد جدی شود.

سادات ابراهیمی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی تنها فشار بر خانواده‌ها برای خرید نان از نظر مالی بیشتر شده است ولی مردم با افزایش قیمت‌ها شاهد کیفیت بهتری در پخت نان نیستند.

*شورای آرد و نان در این باره نظارت بیشتری کند

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شورای آرد و نان باید با نانوایانی که در پخت نان بی‌کیفیت نقش دارند برخورد کند و در این باره باید وحدت رویه وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم شاهد افزایش قیمت نان در کنار افزایش کیفیت باشیم ولی متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده است و مردم همچنان نان بی‌کیفیت را با قیمت گران خریداری می‌کنند.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر با افزایش قیمت نان شاهد افزایش کیفیت آن نیز بودیم کسی از این وضعیت ناراضی نبود ولی در شرایط کنونی تنها شاهد افزایش قیمت بدون ارتقای سطح کیفی نان هستیم و این خود باعث نارضایتی مردم از وضعیت نان است.

نماینده مردم اهواز در مجلس در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد
قول مساعد رئیس‌جمهور برای الحاق کارون به منطقه آزاد اروند 
 

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور و معاون اول وی، برای پیوستن شهرستان جدید کارون به منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند در قالب لایحه به مجلس، قول مساعد داده‌اند. 

 

 

 

سعدون زاده:

فرماندار آبادان رانت خواران را به مراجع قضایی معرفی کند

آبادان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرماندار آبادان هر چه سریعتر رانت خواران را به مراجع قضایی معرفی کند.

جواد سعدون زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اعتراضی علیه برخی افرادی که با استفاده از کانونهای قدرت دست به رانت خواری زده اند دارم. این افراد در زمینهای غصبی مردم (اطراف منطقه خضر نبی) حوضچه های پرورش ماهی تشکیل دادند و مشکلات زیست محیطی و معضلات فراوانی را برای منطقه ایجاد کرده اند.

وی تصریح کرد: این افراد با تکیه بر برخی از افرادی که به مراکز قدرت وصل هستند متاسفانه در صددند تا مجوزهای آب غیر قانونی بگیرند و بدین وسیله با دست انداختن بر کشتزارها و زمینهای مردم، عملا فرصتهای شغلی را از جوانان شهر بگیرند.

این نماینده آبادان یادآور شد: آنان با غصب زمینهای مردم جلوه بسیار زشتی از ظلم و حق کشی را در شهرستان آبادان ایجاد کرده اند.

سعدون زاده ادامه داد: مگر این افراد تعهد نکرده اند که مدافع حقوق مظلومان و محرومان باشند پس چرا با استفاده از نفوذ خود می خواهند در مراجع قضایی و اجرایی به هر ترتیب و نحو ممکن این ثروتهای باد آورده  را از آن خود کنند.

وی گفت: من به عنوان نماینده مردم به فرماندار آبادان اخطار می کنم که اگر نام این افراد را مکتوب به مراجع قضایی ارائه نکند من به وسیله حق قانونی خود نام آنها را به افکار عمومی معرفی خواهم کرد و تمام راه های قانونی را علیه آنان طی خواهم کرد.

سعدون زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضع بهداشت و درمان در آبادان وعدم رسیدگی شایسته و در خور شان به وضعیت بیماران در بیمارستانهای آبادان و مراکز بهداشتی آن گفت: خطاب من به مدیریت کلان دانشکده علوم پزشکی این است که اگر توان و لیاقت حل مشکلات و قدرت رسیدگی به وضعیت اسف بار سلامت مردم را ندارند جای خود را به مدیران توانمند بدهد.

این نماینده افزود: به راستی این مدیریت ضعیف و ناکارآمد در آبادان در پشت پرده به وسیله چه دستهایی مورد حمایت قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: افرادی که به نحوی رانتهای ویژه خود را از این بخش می گیرند چرا سلامت مردم و درمان آنها را وجه المصالحه منافع خویش قرار داده اند؟ من به سرپرست وزارت بهداشت و درمان اخطار می کنم که هر چه سریعتر به وضع بیمارستانهای طالقانی، شهید بهشتی و اروندکنار رسیدگی عاجل کند و با اعزام بازرسان به این مراکز هرچه سریعتر در صدد حل مشکلات درمانی و بهداشتی مردم آبادان برآید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در صورت عدم رسیدگی از تمام ظرفیتها و اختیارات قانونی خود علیه آنان که مردم آبادان را از درمان درست و بهداشت حداقلی محروم کرده اند، استفاده خواهم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد