سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار بهداشتی برای خانواده های محترم خوزستانی

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان: فست فود خانگی مصرف کنید 

اهواز- رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به استقبال عمومی از غذاهای آماده و سریع بیرون به رغم زیان بار بودن فست فود توصیه کرد: مردم می توانند موادغذایی مانند فلافل را در منازل با شرایط بهداشتی آماده کنند. 

ˈمهدی اقتصادˈ دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در مغازه ها، برای پف بیشتر به مایه فلافل جوش شیرین افزوده می شود که این ماده غذایی مشکلات بسیاری ایجاد می کند.

وی افزود: علاوه بر این، روغنی که برای تهیه فلافل استفاده می شود، بسیار سوخته و اکسید شده و تکرار خوردن این مواد غذایی و فست فودها احتمال سرطان را بسیار افزایش می دهد.

اقتصاد با اشاره به اینکه نمک یکی از چهار سم سفید شناخته شده در جهان است تصریح کرد: متاسفانه امروز کودکان از سال های ابتدای زندگی با عادت به مصرف مواد غذایی مانند پفک و چیپس، ذائقه شور پیدا می کنند و به همین دلیل در آینده نیز به مقدار زیاد نمک استفاده می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: با مصرف این مواد غذایی شاهدیم که به مرور زمان در دوره گذشته تا کنون، کودکان چاق تر و قد کوتاه تر شده اند.

وی به افزایش میزان شیوع دیابت در خوزستان اشاره کرد و گفت: 10 سال پیش میزان شیوع دیابت 5 تا 6 درصد بود ولی امروزه تنها در مناطق روستایی به 10 درصد رسیده است که با احتساب استفاده روستاییان از مواد غذایی سالم تر، می توان برآورد کرد که شیوع بیماری دیابت در مناطق شهری تا چه میزان افزایش یافته است.

اقتصاد با تاکید بر لزوم آموزش مردم برای استفاده کمتر از فست فودها خاطرنشان کرد: بسیاری از مرم می دانند که موادی مانند فست فودها مضر هستند ولی باز هم از آن استفاده می کنند در نتیجه برای کاهش مصرف این مواد غذایی، خود افراد باید به این باور برسند که این مواد چه خطرهایی برای سلامت ایجاد می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد