سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

حمایت از مشایی توسط مخالفین لاریجانی!
جزئیات حمله به لاریجانی در حرم حضرت معصومه
کد مطلب : 8768
 
گروه سیاسی: سخنرانی علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان ۲۲بهمن قم، با تشنج و درگیری نیمه تمام ماند و کفن پوش‌ها با مُهر و کفش به جایگاه هجوم بردند!
 
جزئیات حمله به لاریجانی در حرم حضرت معصومه
 
به گزارش ایلنا، علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس که ظهر امروز به عنوان سخنرانی اصلی جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصوم(س) قم، نتوانست سخنرانی خود را به پایان برساند، چرا که عده ای حدود ۱۰۰ نفر از حامیان محمود احمدی نژاد که برخی از آن ها کفن پوش بودند، بلافاصله پس از آن که علی لاریجانی پشت تریبون قرار گرفت، شروع به سردادن شعارهایی از جمله "لاریجانی، بصیرت، بصیرت"، "خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت" و... کردند، اما لاریجانی بی توجه به این شعارها، سخنرانی خود را ادامه داد.
بعد از حدود دو الی سه دقیقه که سخنرانی لاریجانی همراه با هیاهوی این افراد ادامه داشت، به یک باره پرتاب مهرهای نماز حرم حضرت معصومه(س) به سمت علی لاریجانی و بعد از آن پرتاب کفش و نعلین نیز شروع شد، که بازهم علی لاریجانی به سخنرانی خود ادامه داد و به همین دلیل برخی از مردم قم و روحانیون حوزه علمیه که حامی نماینده شهرشان بودند، در جلوی جایگاه سخنرانی قرار گرفته و دست های خود را روی هوا نگاه داشتند تا مهرهای نمازی که به سمت جایگاه پرتاب می‌شود، به لاریجانی برخورد نکند.
علی لاریجانی یک بار خطاب به افراد شعاردهنده گفت آقایان حالا بنشینید، که این افراد شدت اعتراض خود را بیشتر کرده و رفته رفته از نقاط مختلف شبستان امام خمینی(ره) خود را به نزدیک ترین نقطه سخنرانی رساندند و نرده‌هایی که در صفوف اول و جایگاه چیده شده بود را انداخته و به سمت جایگاه سخنرانی حمله ور شدند که به همین دلیل محافظین رئیس مجلس مجبور شدند، وی را از شبستان امام خمینی(ره) بیرون ببرند.

پس از آن احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در دوران انتخابات مجلس نهم در لیست جبهه پایداری و حامیان آیت الله مصباح قرار داشت، روی جایگاه رفت و معترضین را به آرامش دعوت کرد. حجت الاسلام سعیدی امام جمعه قم بلافاصله پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به افراد حاضر در شبستان امام خمینی(ره) گفت: ای امیدهای دل رهبری، گوش به فرمان او حرکت کنید. خاطرنشان می‌شود که شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۸۵ نیز شاهد بی حرمتی عده ای از شاگردان آیت الله مصباح یزدی به آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، یعنی درست یک سال بعد از تهمت‌هایی که محمود احمدی نژاد نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی زد، اما حال بعد از سخنان محمود احمدی نژاد در یکشنبه گذشته در مجلس شورای اسلامی و مسائلی که در مورد خانواده لاریجانی مطرح کرد، بازهم شبستان امام خمینی(ره) شاهد یک اقدام مشابه سال ۸۵ بود.
برخی از مردم قم بعد از پایان این جلسه می گفتند جشن پیروزی انقلاب به کام مردم قم تلخ شد.

گفتنی است صبح امروز علی لاریجانی به محض ملحق شدن در بین مردم قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مورد استقبال جمعی از مردم قرار گرفت و آن‌ها باشعار الله اکبر، رئیس با ولایت حمایت حمایت؛ مورد استقبال مردم قرار گرفت. بلافاصله بعد از این اقدام جمعی از حامیان محمود احمدی‌نژاد که در چهارراه شهدای قم پوسترهایی از محمود احمدی‌نژاد و رهبر مقام معظم انقلاب را با شعار زنده باد بهار و تو به ما جرأت طوفان دادی را به دست داشتند؛ به دنبال علی لاریجانی شعارهای لاریجانی بصیرت بصیرت و رئیس بی‌ولایت نمی‌خواهیم سردادند.

روایت خبرگزاری دولت و خبرگزاری مهر

خبرگزاری دولت (ایرنا) در گزارشی نوشت: هنگام سخنرانی رییس مجلس ؛ مردم ولایتمدار قم با سردادن شعارهایی مانع از ادامه سخنان وی شدند. لاریجانی تلاش بسیاری کرد که مردم را به آرامش دعوت کند اما مردم با سردادن شعار همچنان مانع از ادامه سخنرانی وی شدند. محافظان لاریجانی، وی را از محل خارج کردند و پس از آن آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه موقت قم به جای لاریجانی به ایراد سخن پرداخت.
خبرگزاری مهر هم نوشت: با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در میدان شهدا و گفتگو با خبرنگاران، دهها نفر از راهپیمایان با حرکت در پشت سر وی شعارهای "بصیرت، بصیرت" سر دادند. همچنین این افراد با در دست داشتن پوسترهایی که بر روی آن شعار "زنده باد بهار" نقش بسته بود، شعارهایی در حمایت از رئیس جمهور و کاندیداتوری مشایی سر دادند.
 
 

تصاویر: برهم زنندگان جلسه سخنرانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه

شماری از معترضان صبح امروز با شعار دادن و حمله فیزیکی و پرتاب کفش، مهر و سنگ به سمت تریبون سخنرانی مراسم 22 بهمن در صحن حرم حضرت معصومه در قم، مانع از ادامه سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شدند.





















 
 
مراقب ورزشکاران ایرانی در فرودگاه‌های خارج از کشور باشید
به گزارش مشرق به نقل از سراج۲۴، اخیرا نامه‌ای از سوی حراست وزارت ورزش در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته که در آن از مربیان خواسته شده مراقب ورزشکاران در فرودگاه‌های خارجی باشند. در این نامه ذکر شده است «به تازگی در فرودگاه های کشورهای خارجی ورزشکاران ایرانی را به مسیحیت ترغیب می کنند»
و به همین دلیل از مربیان و مسئولان خواسته شده ورزشکاران را توجیه و در صورت مشاهده چنین  موضوعی با آرامش با این مسئله برخورد کنند. 
در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی از سوی برخی کشورها برای گرایش ورزشکاران مسلمان ایرانی به ادیان دیگر صورت گرفته است.
 
دو کارشناس ارشد امنیت ملی امریکایی به دولت امریکا توصیه کردند همه موانع عملیات براندازانه علیه ایران را متوقف کند.
به گزارش مشرق، فلینت لورت و هیلاری مان لورت در روز 28 دی 1391 با حضور در شعبه نیویورک بنیاد کارنگی به مناسبت رونمایی کتاب جدید خود با عنوان «سفر به تهران؛ چشم انداز تعامل ایران و امریکا» سخنرانی کردند.

به گزارش ایران هسته ای، این دو نفر که اخیرا در تهران بوده اند، به دولت امریکا توصیه کرده اند باید دیدگاه های خود را درباره ایران به طور اساسی تغییر بدهد.      

نکات مهم مطرح در این سخنرانی چنین است:

 - قدرت امریکا در منطقه رو به افول است و ایران کشوری است که بیشتری بهره را از این روند روند افول قدرت برده است. مقایسه وضعیت قعلی ایران وامریکا در قیاس با 10 سال قبل  بویژه نوع حکومت های منطقه و سیاست آنها در قبال ایران و امریکا موید این امر است.

- علی غم اینکه اوباما در سال 2009 اعلام کرده بود که متوجه شده سیاست های امریکا در خاورمیانه ناکارآمد است و بنا دارد این سیاست های را تغییر بدهد، اما عملا همان سیاست های جرج بوش را در پیش گرفت. دولت اوباما در روند تهدید ایران از بوش پیشی گرفته به گونه ای که هر نوع تعامل با ایران به عنوان یک ضرورت استراتژیک برای امریکا بسیار دشوار شده است. در حال حاضر و در مقایسه با دوران بوش توازن قوا به نفع ایران و به ضرر امریکا به هم خورده است.

- سیاست های اتخاذ شده از سوی ایران، ثبات این کشور و پیشرفت های آن باعث جلب نظر کشورهای منطقه به سوی ایران شده است. آنچه باعث شده نفوذ ایران در منطقه بیشتر شود نه قدرت نظامی یا توسل به شیوه هایی چون تحریم بلکه قدرت نرم ایران بوده که برای غرب چندان قابل درک نیست.

- سوال این است که واکنش مردم بحرین به استفاده امریکا از پایگاه نظامی خود در خاک این کشور علیه ایران چه خواهد بود. تا 5 سال پیش امریکایی ها تصور می کردند مردم بحرین در بدترین وضعیت انفعالی عمل خواهند کرد. اما امروز شرایط بسیار متفاوت است. این امر به موفقیت قدرت نرم ایران باز می گردد.

- ایران سال ها از گروه هایی مانند حماس، حزب الله، گروه های شیعه در عراق و حتی اخوان مصر حمایت کرده و امروز نتیجه این حمایت ها را می بیند. درحال حاضر این گروه ها با نفوذترین گروه های منطقه به حساب می آیند.

- دولت امریکا و سیاستگذاران این کشور به جای شناسایی قدرت و نفوذ ایران در منطقه همواره سعی کرده اند ایران را یک حکوت نامشروع جلوه بدهند که به زودی توسط مردم خود سرنگون خواهد شد. اما آنچه باعث شده در 30 سال گذشته بر خلاف پیش بینی ها سرنگون نشود نوع حکومت داری این کشور است که از آمیخته ای از سیاست و موازین دینی و استقلال در سیاست خارجی است و این همان چیزی است که اکثریت مردم ایران می پسندند.

- کسانی که در امریکا خود را به عنوان کارشناس امور ایران مطرح کرده آن اطلاعات کافی درباره واقعت های صحنه این کشورند ندارند. در همین زمینه تحلیلگران ایران عمدتا کسانی هستند که با نظام عناد داشته و از زمان انقلاب کشور را ترک کرده اند و دائما می خواهند به ما بگویند کشور در حال فروپاشی است. تا زمانی که دولت امریکا سیاست های خود درباره ایران را بر پایه تحلیل های این گونه افراد قرار بدهد اشتباهات امریکا ادامه خواهد داشت. بر پایه همین تحلیل ها بود که دولت امریکا در سال 2009 تصور می کرد میرحسین موسوی بر احمدی نژاد غلبه خواهد کرد.  بسیاری از تحلیلگران در امریکا پیروزی موسوی را قطعی می دانستند و منتظر حل مشکل استراتژیک امریکا در منطقه بودند. اما احمدی نژاد پیروز شد و این تحلیلگران نتیجه انتخابات را مخدوش اعلام کردند. بعد از آغاز بهار عربی در سال 2011 هم این تحلیلگران عقیده داشتند به زودی این ناآرامی ها به ایران هم سرایت خواهد کرد به طور ی که جرج سوروس در سی ان ان پیش بینی کرد نظام ایران بیش از یک سال دوام نخواهد آورد.

- امریکا باید مدل چین را درباره ایران در پیش بگیرد. امریکا باید مشروعیت ایران رامورد شناسایی قرار دهد، با آن رابطه برقرار کند و عملیات براندازانه بر ضد آن را متوقف نماید.

- (در پاسخ به طلا دولتشاهی از اعضای گروه های ضد انقلاب درباره نقض حقوق بشر در ایران:) باید به این موضوع از منظر منافع استراتژیک امریکا نگاه کرد. اینکه این موضوع بهانه ای باشد که ما منافع استراتژیک تعامل با ایران را کنار بگذاریم ما با آن موافق نیستیم. در حالی که ما ایران را به عنوان بزرگترین حامی گروه های تروریستی معرفی می کنیم عربستان مهم ترین متحد ما گروه های افراطی را مورد حمایت قرار می دهد و به انواع سلاح ها تجهیز می کند. گروه های سلفی و القاعده بدون حمایت سعودی نمی توانند دوام بیاورند.

*دو سازمان اصلی متولی تحریم ایران در امریکا اداره کنترل دارایی های خارجی OFAC که تحریم ها طراحی توسعه و اجرا می کند. شبکه اجرائیات جرائم مالی FINCEN که ماموریت آن ضمن بررسی و ترجمه اسناد سری بانک ها گزارش های مربوط به فعالیت های مشکوک نهادهای مالی و بانک ها را جمع آوری و تحلیل می کند.
 
احمدی‌نژاد: برخی می‌خواهند انتخابات را مدیریت و مهندسی کنند
در مورد مسائل اخیر حرف‌های مهمی دارم که در آینده خواهم گفت
کد مطلب : 8765
 
گروه سیاسی: رییس‌جمهور در سخنرانی امروز خود در راه‌پیمایی سالگرد ۲۲ بهمن بار دیگر و بدون نام بردن و بطور تلویحی به برخی اظهارات واکنش نشان کرد و گفت: کسی خود را جای مردم نپندارد و با کوته فکری نخواهد که به جای ملت تصمیم بگیرد. شنیده شد که برخی می‌خواهند انتخابات را مدیریت کنند من با افتخار می‌گویم که ملت راه خود را می‌شناسد.
در مورد مسائل اخیر حرف‌های مهمی دارم که در آینده خواهم گفت
وی با بیان این‌که انتظار نیست که دولت هم از خارج و هم از داخل تحت فشار باشد، گفت: البته در مورد مسائل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت‌های مهمی است که باید با ملت در میان بگذارم، اما امروز به خاطر این‌که طعم شیرین پیروزی انقلاب در کام مردم تلخ نشود و به خاطر رهبری عزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موکول می‌کنم.

رییس جمهور گفت:‌ این دولت تا آخرین روز مسوولیت مثل روز اول کار خواهد کرد و با افتخار همه توان خود را وقف ملت خواهد کرد. ما یک جان ناقابل داریم که این جان ناقابل ما فدای ملت، انقلاب و فدای آرمان‌های الهی انقلاب می‌شود. وی هم‌چنین به برگزاری انتخابات سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: انتخابات و انتخاب حاکمان حق ملت است و قانون اساسی مترقی ما که والاترین میثاق ملی و دستاورد انقلاب است، به صراحت بر این حق تاکید کرده است.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: اصل ۶ و ده‌ها اصل دیگر به روشنی بر این حق ملت پافشاری و تاکید کرده و اصولا کشور و حاکمیت متعلق به مردم است و آنها حق دارند حاکمان خود را انتخاب کنند. اراده‌ی مردم نیز موتور و نشان‌دهنده سمت‌وسوی حرکت کشور است. کسی فکر نکند که رای مردم فقط یک کاغذ و یک عدد است، این‌طور نیست آراء مردم تجمیع اراده‌های مردم است که از طریق منتخب ملت در کشور جاری می‌شود. احمدی نژاد که پیش از این به دلیل امضا نکردن مصوبات مجلس مورد انتقاد واقع شده بود خاطرنشان کرد: هیچ سندی را نباید علیه مصالح ملت امضا کنیم و این خادم کوچک هرگز این کار را نخواهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اخیرا ادبیات خود آنها عوض شده است و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است.
رییس جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار، خطاب به دولت مردان آمریکایی گفت: اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: امروز ایران هسته‌یی شده و دشمنان ملت ما ناراحت هستند و به بهانه هسته‌یی شدن می‌خواهند مانع حرکت ملت ایران شوند. رییس‌جمهور ادامه داد: آنها در این رابطه انواع فشارها را وارد کرده‌اند، ولی ملت ایران به لطف خداوند و عنایت امام عصر(عج) و در یک مقاومت الهی و بی‌نظیر پیروز شد. احمدی‌نژاد با بیان این‌که آنها با این بهانه می‌خواهند به ملت ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: اخیرا ادبیات خود آنها عوض شده است و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو دارای آدابی است و اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: گفت‌وگو باید برای تفاهم، عدالت و رفع سوء تفاهم‌ها و تقویت همگرایی باشد. نباید از گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای تحمیل نظرات استفاده کرد. احمدی‌نژاد تصریح کرد: به صراحت می‌گویم اصلاح گفتار و بیان لازم است، اما کافی نیست. اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم. گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار. احمدی نژاد در پایان سخنان خود نیز گفت: زنده بار بهار،زنده باد بهار،زنده باد بهار.
  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد