سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

توان 20 درصدی صادرات انرژی تولیدی برق خوزستان
اقتصادی  9:0:31 1391/11/21

9111-13774-5 کد خبر

 

معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه‌ سازمان آب و برق خوزستان گفت: خوزستان سهم حدود 14 درصدی از کل برق تولیدی کشور و سهم 84 درصدی از تولید انرژی برق‌آبی کشور را به خود اختصاص داده است.

حبیب‌اله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: در حال حاضر توان تولید انرژی برق‌آبی در نیروگاه‌های در کل حوضه‌های آبریز استان 9 هزار مگاوات می‌باشد.

وی افزود: سالانه در حوزه کارون 19 هزار و 265 گیگاوات ساعت، در حوزه دز 2 هزار و 683 گیگاوات ساعت، در حوزه کرخه 930 گیگاوات ساعت و در حوزه مارون 190 گیگاوات ساعت انرژی برق‌آبی قابل تولید است.

جعفری تصریح‌کرد: در خوزستان توان صادرات حدود 20 درصد از انرژی تولیدی برق وجود دارد اما هنوز راه‌کار ویژه و مجوز لازم برای این مساله محقق نشده است. سازمان آب و برق خوزستان پیگیر تحقق صادرات برق به کشورهای همسایه می‌‌باشد.

معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه‌ سازمان آب و برق خوزستان در ادامه وضعیت نیروگاه‌های سد گتوند علیا اشاره و خاطرنشان‌کرد: توان تولید سالانه انرژی برق در سد گتوند 4 هزار و 500 گیگاوات ساعت است. نیروگاه‌های سد گتوند برای تامین نیاز و مصارف مناطق پایین دست استان و تولد انرژی برق راه‌اندازی شده‌اند.

وی در خصوص آورد مخازن سدهای استان گفت: در حوزه آبریز استان شامل سدهای گتوند، کارون 4، کارون سه و شهید عباس‌پور، دز، کرخه و مارون آورد آب 6 هزار و 91 میلیون مترمکعب بوده که سهم حوزه کارون بزرگ از این میزان 4 هزار و 343 میلیون مترمکعب است.

جعفری افزود: آورد حوزه کارون بزرگ در همین مقطع زمانی یک هزار و 894 مترمکعب است که آورد کارون بزرگ در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 129 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت 9 درصد افزایش دارد.

معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه‌ سازمان آب و برق خوزستان اظهارکرد: اگرچه نسبت به سال‌گذشته در حوزه کرخه آورد قابل ملاحظه‌ای داشتیم اما این میزان آورد امسال نسبت به متوسط بلندمدت 19 درصد کاهش داشته است. همچنین آورد در حوزه مارون نسبت به سال‌گذشته 31 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت 23 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد