سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار ورزشی استان خوزستان

 

فارس از آخرین وضعیت باشگاه صنعت نفت آبادان گزارش می‌دهد
از طعم تلخ پرتغال تا جابجایی‌های بی‌جا در گالری نفت

خبرگزاری فارس: تغییرات ادامه‌دار نفت آبادان در این فصل ضرب‌المثل معروف هردم از این باغ بری می‌رسد را به اذهان متصور می‌کند.

خبرگزاری فارس: از طعم تلخ پرتغال تا جابجایی‌های بی‌جا در گالری نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نفت آبادان در این فصل قرار است رکوردی تاریخی در زمینه تغییر و تحولات را به نام خود ثبت کند و با گذشت 25 هفته از رقابت‌های لیگ برتر هر تغییری که متصور می‌شد در این تیم انجام شده یا در حال انجام شدن است.

* آغاز فصل با مدیریت علی حکمت و مربی‌گری کاستا

طلایی‌پوشان آبادانی فصل دوازدهم لیگ برتر را با مدیریت علی حکمت و سرمربیگری ژوزه کاستا و با امیدهای فراوان آغاز کردند و مسئولان این تیم، نفتی‌ها را پدیده این فصل از رقابت‌ها می‌دانستند که برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بسته شده است.

اما این وعده مسئولان باشگاه خیلی زود رنگ باخت و نفتی‌ها لیگ برتر با شکست خانگی آغاز کردند.

شکستی که این بار مقدمه پیروزی نبود بلکه محملی شد برای شکست‌‌ها و ناکامی‌های ادامه دار نفت آبادان در لیگ دوازدهم.

* آمدن خلیل صالحی و رفتن کاستا

ادامه ناکامی‌ها و نتایج ضعیف نفت آبادان در لیگ برتر علی حکمت مدیرعامل این باشگاه را نخستین قربانی خود کرد و باتوجه و انتقاداتی که از مدیریت باشگاه به ویژه در فصل نقل و انتقالات در زمینه جذب بازیکن انجام شد سرانجام علی حکمت جای خود را به خلیل صالحی داد.

بسیاری امیدوار بودند حضور صالحی که سابقه طولانی در ورزش و مدیریت فوتبال دارد در راس مدیریتی نفت آبادان بتواند تحولی در طلایی‌پوشان ایجاد کند.

مدیرعامل جدید باشگاه با حضور خود تغییراتی را در برخی پست‌های داخلی این مجموعه ایجاد کرد.

صالحی علاوه بر آن از همان اوایل حضورش بی‌میلی خود نسبت به ادامه حضور کاستای پرتغالی را نشان داد و آستانه تحملش برای نتایج ضعیف این تیم در لیگ برتر خیلی زود به پایان رسید و شکست هفته دهم طلایی‌پوشان آبادانی در برابر استقلال با اخراج کاستا پرتغالی همراه شد.

* بازگشت مجدد آلفردو به آبادان

پس از اخراج کاستا نفتی‌ها یک هفته را با بچاری کمک‌مربی این تیم بازی‌های لیگ را ادامه دادند و سرانجام از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر آلفردو کاسیمیرو بازگشت مجددی را به آبادان داشت.

هواداران نفت آبادان که خاطرات خوشی را از حضور آلفردو در ذهن داشتند و صعود تیم خود به لیگ برتر دهم را با این مربی کهنه‌کار جشن گرفتند، امیدوار بودند حضور مجدد آلفردو در این تیم باردیگر خاطرات خوش آن روزها را برای طلایی‌پوشان زنده کند و نتایج ضعیف طلایی‌پوشان در این فصل به پایان برسد.

آلفردو نیز با امید تمام به ایجاد تحول در این تیم و کندن نفتی‌ها از قعر جدول در آبادان حضور یافت و به هواداران قول بهبود وضعیت این تیم را می‌داد.

* پایان نیم فصل تغییر هیئت‌مدیره، استعفای صالحی

نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر در حالی به پایان رسید که نفت آبادان با کسب تنها یک پیروزی و قرار گرفتن در رده هفدهم جدول یکی از بدترین نتایج تاریخ حضور در لیگ برتر را به نام خود ثبت کردند.

در حالی که همه تیم‌ها مشغول خرید بازیکنان موردنیاز خود در تعطیلات نیم فصل بودند نفتی‌ها اقدام به تغییر در هیئت مدیره کردند و هیئت مدیره این باشگاه دچار دگرگونی شد.

ترکیب جدید هیئت مدیره نفت آبادان که از مدیران فوتبالی خوزستان محسوب می‌شدند بارقه‌های امید بسیاری در خصوص تقویت حمایت‌ها از نفت آبادان را ایجاد کرد.

در این اثنا خلیل صالحی مدیرعامل باشگاه نیز یک بار از سمت خود استعفا و مجدداً بازگشت.

* خرید بازیکنان جدید

نفتی‌ها برای تقویت خود در نیم فصل دوم و جبران نتایج نیم فصل نخست شش بازیکن جدید را که آلفردو خواستار ملحق شدن آنها به طلایی‌پوشان بود را جذب کردند.

حسین کعبی، مهدی کیانی، علی عساکره، هوگوماچادو، هادی رمضانی و سرلک بازیکنانی بودند که به جمع طلایی‌پوشان در نیم فصل دوم اضافه شدند.

با حضور این بازیکنان مدیرعامل و سرمربی این تیم از نفت رویایی در نیم فصل دوم سخن می‌گفتند.

* اخراج آلفردو پایان تلخ پرتغالی‌ها

کسب دو پیروزی در جام حذفی و تساوی دو بر دو برابر پرسپولیس در آزادی بارقه‌های امید را یک بار دیگر در نفت آبادان زنده کرد.

اما دو تساوی پیاپی خانگی در برابر ملوان و سپاسی شیراز در آبادان و حذف از جام حذفی نفتی‌ها را یک بار دیگر در سراشیبی نزول قرار داد.

انتقادات به نفت آبادان آغاز شد و فشارها به آلفردو و بازیکنان این تیم بیش از گذشته.

سرانجام شکست خانگی نفت در برابر تراکتورسازی تبریز در هفته بیست و دوم هیئت مدیره این باشگاه را به جلسه‌ای فوری کشاند که خروجی آن اخراج آلفردو بود تا پیرمرد کهنه‌کار پرتغالی در حسرت کسب یک پیروزی با نفت، آبادان را ترک کند و طعم تلخ از حضور پرتغالی‌ها در کام آبادانی‌ها باقی بماند.

* فیروزی سومین مربی نفت در لیگ برتر

با اخراج آلفردو از نفت آبادان از گزینه‌های مختلفی از فیروز کریمی گرفته تا مهدی تارتار و پرویز مظلومی و ... برای هدایت نفتی‌ها نام برده می‌شد، اما سرانجام قرعه صندلی داغ طلایی‌پوشان به نام یک مربی بومی به نام علیرضا فیروزی رقم خورد تا مربی نام آشنای فوتبال آبادان به آرزوی چندین ساله حضور بر روی نیکمت سرمربی‌گری نفت آبادان برسد.

فیروزی در ابتدای حضورش قولی برای بقاء نداد اما از بکارگیری تمام و تلاش خود برای بقاء نفت در لیگ برتر سخن گفت.

* برکناری صالحی و حضور گودرزی بر مدیریت باشگاه

تغییرات نفت آبادان با اخراج آلفردو و حضور فیروزی به پایان نرسید و به یک باره خبر برکناری خلیل صالحی مدیرعامل این باشگاه به گوش رسید.

صالحی که در میانه‌های فصل جانشین علی حکمت شده بود این بار جای خود را به ناصر گودرزی داد که سابقه مدیریت بر باشگاه نفت آبادان در سال‌های گذشته را در کارنامه دارد.

نتایج ضعیف نفت آبادان در این فصل قربانیان زیادی را گرفته و این تیم با تغییر سه مدیرعامل، سه سرمربی و دو هیئت مدیره به همراه تغییرات فراوان داخلی که همگی در مدت زمانی شش ماهه اتفاق افتاد می‌رود تا رکوردی تاریخی در جابجایی‌ها را از خود به جای بگذارد.

جابجایی‌هایی که تاکنون هیچ سودی برای نفت آبادان و هواداران پرشورش در این فصل نداشته و طلایی‌پوشان با گذشت بیست و چهار هفته با 15 امتیاز در قعر جدول قرار دارند.به هر حال باید دید پایان این تغییر و تحولات در مجموعه نفت آبادان چه زمانی فرا می‌رسد و ثبات به این مجموعه باز خواهدگشت. 

 

 

 

 

از 23 بهمن‌ماه
تیم ملی تیراندازی با کمان در آبادان اردو می‌زند

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت تیراندازی با کمان شهرستان آبادان گفت: اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان از 23 بهمن ماه بمدت 20 روز در آبادان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: تیم ملی تیراندازی با کمان در آبادان اردو می‌زند

عارف دورقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: این اردو از 23 بهمن ماه آغاز و تا 20 روز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: قرار است 25 بازیکن تیم ملی تیراندازی با کمان در این اردو شرکت کنند.

سرپرست هیئت تیراندازی با کمان شهرستان آبادان تصریح کرد: طبق اعلام فدراسیون تیراندازی با کمان چهارمین اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان با حضور 25 ورزشکار در رشته‌های ریکرو و کامپوند و در دو بخش مردان و زنان از 23 بهمن بمدت 20 روز زیر نظر زبیدالله سلیم‌اف به عنوان سرمربی، منصور کردی (مربی کامپوند) و نجمه آبتین (مربی ریکرو) مربیان تیم ملی برگزار خواهد شد.

وی از بهره‌مندی اعضای هیئت تیراندازی با کمان شهرستان آبادان از ظرفیت تجارب اعضای تیم ملی و مربیان حاضر در اردو به عنوان یکی از امتیازات میزبانی اعضای تیم ملی تیراندازی با کمان خبر داد و گفت: امیدواریم میزبانی تیم ملی تیراندازی با کمان، موجبات شکوفایی هر چه بیشتر این رشته ورزشی در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر و منطقه را فراهم کند.

دورقی در خصوص اسامی شرکت کنندگان در اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان نیز گفت: دعوت شدگان به اردو عبارتند در بخش ریکرو بانوان: ساره اسدی، آمنه مرزوقی، آرزو حیدری، سمیه ماهیگیران، افروزه مولوی، مریم محمودی سرشت، زهرا شعبانی و پریسا اسحاقیان و در ریکرو آقایان: نادر منوچهری مقدم، غلامرضا رحیمی، عماد خلج، بهزاد پاکزاد، اکبر باستان و روزبه نظریان حضور دارند.

سرپرست هیئت تیراندازی با کمان شهرستان آبادان افزود: در بخش کامپوند بانوان: مریم رنجبر، سارا تبیان، مهتاب پارسا مهر، مینو عابدی و پریسا براتچی و کامپوند آقایان: امیر کاظم‌پور، مجید قیدی، اسماعیل عبادی، حمزه نکویی، امید طاهری و جبرئیل عبادی حضور خواهند داشت. 

 

 

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
نبرد آهنین در اهواز و جدال زردها در اصفهان/تیره‌روزی‌های ذوب‌آهن پایان می‌یابد؟

خبرگزاری فارس: در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان نبرد آهنین را برگزار و سپاهان اصفهان و نفت آبادان جدال زردپوشان را رقم می‌زنند.

خبرگزاری فارس: نبرد آهنین در اهواز و جدال زردها در اصفهان/تیره‌روزی‌های ذوب‌آهن پایان می‌یابد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور پس از توقفی 10 روزه به دلیل برگزاری بازی تیم ملی ایران و لبنان در مقدماتی جام ملت‌های آسیا، فردا با برگزاری هفته بیست و پنجم پیگیری می‌شود.

در این هفته از مسابقات، تیم فولاد اهواز و نفت آبادان دو نماینده خوزستان در این رقابت‌ها به مصاف دو نماینده اصفهان یعنی ذوب‌آهن و سپاهان خواهند رفت.

* نبرد آهنین در اهواز

در یکی از بازی‌های این هفته از رقابت‌ها و در ورزشگاه تختی اهواز، تیم فولاد خوزستان میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود.

فولاد خوزستان فصل بسیار خوبی را با سرمربی بی‌حاشیه و کاربلد خود یعنی حسین فرکی و با اتکا به جوانان خوزستانی پشت‌سر گذاشته است.

این تیم در بسیاری از دیدارهای خود با ارائه بازی‌های مناسب تحسین مربیان تیم‌های حریف را نیز برانگیخته است.

شاگردان حسین فرکی در این فصل 16 هفته است که طعم شکست را نچشیده و هفته به هفته در حال بهبود رکورد شکست‌ناپذیری خود هستند.

فولادی‌ها که هم‌اکنون در رده سوم جدول قرار دارند، برای حفظ و بهبود جایگاه خود در جدول و قرارگرفتن در جمع تیم‌های راه‌یافته به لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده چاره‌ای جز کسب پیروزی در بازی‌های خانگی ندارد.

از طرفی آخرین شکست فولاد در رقابت‌های این فصل در برابر همین ذوب‌آهن رقم خورد و این انگیزه شاگردان فرکی را برای جبران بیشتر کرده است.

در سوی دیگر میدان، تیم ذوب‌آهنی قرار دارد که با از دست دادن مهره‌های تأثیرگذار خود، فصل دوازدهم را بسیار بد آغاز کرد و در میانه‌های راه رسول کربکندی از سرمربیگری این باشگاه برکنار و فرهاد کاظمی به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد.

فرهاد کاظمی از همان روزهای نخست حضورش ذوب‌آهن را از تیم‌های نیمه بالای جدول در پایان فصل عنوان می‌کرد، اما با گذشت بیست و چهار هفته از رقابت‌ها، این تیم در رده پانزدهم قرار دارد و به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند.

ذوبی‌ها برای فرار از قعر جدول قطعاً به کسب امتیاز در این دیدار نیاز مبرم دارند و در نتیجه، تساوی هیچ سودی برای دو تیم ندارد.

هم‌اکنون تیم فولاد خوزستان با 42 امتیاز از 24 دیدار در جایگاه سوم جدول قرار دارد و ذوب‌آهن اصفهان نیز با 22 امتیاز در جایگاه پانزدهم است.

* جدال زردها در اصفهان

در یکی دیگر از بازی‌های هفته بیست و پنجم و در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، تیم نفت آبادان میهمان سپاهان خواهد بود.

در این دیدار دو تیم در شرایطی متفاوت به مصاف یکدیگر می‌روند، چراکه در یک سو سپاهان اصفهان برای جانماندن از کورس قهرمانی به میدان می‌رود و نفت آبادان برای زنده‌نگه ‌داشتن امیدهایش برای بقا.

طلایی‌پوشان آبادانی در حالی در این هفته به مصاف سپاهان می‌روند که یک بار و چندی پیش نیز در برابر این تیم در اصفهان و در چارچوب جام حذفی قرار گرفته و شکست را پذیرا شده بود.

نفتی‌ها در این فصل به دلیل نتایج ضعیف خود تغییر و تحولات زیادی را از کادر فنی تا کادر مدیریت به خود دیده‌اند که آخرین و تازه‌ترین آنها برکناری خلیل صالحی و انتصاب ناصر گودرزی به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه بوده است.

علی فیروزی نیز که از هفته بیست و سوم به عنوان سومین مربی این فصل نفت آبادان کار خود را آغاز کرد در این هفته سومین حضور خود روی نیکمت مربیگری نفت آبادان را تجربه می‌کند.

در سوی دیگر تیم سپاهانی قرار دارد که با کرانچار قهرمانی نیم فصل را کسب کرد، اما دو شکست پیاپی در آغاز نیم فصل دوم آنها را از کورس مدعیان عقب راند.

هرچند این تیم در هفته‌های اخیر نتایج خود را بهبود بخشیده و هم‌اکنون با یک بازی کمتر نسبت به دیگر مدعیان و 41 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد.

شاگردان کرانچار برای ماندن در کورس مدعیان، اندیشه‌ای جز کسب سه امتیاز این بازی خانگی ندارند.

به هر حال باید دید در نبرد زردهای لیگ برتر کدامیک موفق به کسب نتیجه مورد دلخواه شده و با دست پر زمین مسابقه را ترک خواهد کرد.

دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و نفت آبادان از ساعت 15:30 دقیقه جمعه 20 بهمن‌ماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد