سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

استاندار خوزستان:
90 پروژه خوزستان به دلیل عدم توجیه قانونی منتفی شد

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان با اعلام اینکه جمعا 746 طرح در سفرهای استانی دولت در این استان به تصویب رسیده گفت: 90 طرح به دلیل عدم توجیه قانونی با بررسی‌های صورت گرفته به طور کامل منتفی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: 90 پروژه خوزستان به دلیل عدم توجیه قانونی منتفی شد

سید جعفر حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در طول سه سفر استانی جمعا 746 طرح در استان خوزستان به تصویب رسید که از این تعداد 338 طرح به طور کامل اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: 269 طرح نیز در حال اجراست که بسته به حجم پروژه تا پایان سال جاری یا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

حجازی خاطرنشان کرد: 49 پروژه از تعهدات وزارتخانه‌ها بوده که در دست بررسی هستند و 90 پروژه هم به دلیل عدم توجیه قانونی با بررسی‌های صورت گرفته به طور کامل منتفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه 80 درصد پروژه‌هایی که در سفرهای استانی به تصویب رسیده بوده، اجرا شده است، گفت: سفرهای هیئت دولت به استان خوزستان برکات بسیاری داشته و اگر این سفرها صورت نمی‌گرفت مطمئنا دولت دهم با مشکلات استان آشنا نمی‌شد.

*مهاجرت روستاییان به شهر کاهش یافته است

استاندار خوزستان با بیان اینکه اجرای عدالت در نظام از ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی بوده است، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به روستاها و روستاییان صورت گرفته است در حالی که در گذشته روستاها حتی از امکانات اولیه نظیر آب آشامیدنی سالم، برق و بهسازی مسکن برخوردار نبوده‌اند.

حجازی با اشاره به اینکه با افزایش طرح‌های عمرانی و زیرساختی در روستاها، رویکرد مردم برای ماندن در روستا پررنگ‌تر شده است، گفت: تولید گندم در استان در سال جاری نسبت به اوایل انقلاب 10 برابر شده است کل تولید گندم در خوزستان به 180 هزار تن می‌رسید، در حالی که سال گذشته شهرستان اهواز به تنهایی 330 هزار تن گندم تولید کرد و شهرستان شوش با تولید 300 هزار تن گندم در رتبه دوم قرار گرفت.وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به یک میلیون و 800 هزار تن افزایش یابد که نشان‌دهنده توجه دولت به وضعیت اقتصاد و معیشت مردم در روستاهاست.

*خوزستان بین 8 استان موفق کشور در بحث عمران روستاها

حجازی از افتتاح هم‌زمان حدود 4 هزار پروژه عمرانی روستایی در سطح کشور به‌صورت ویدیو کنفرانس، در هشت استان موفق در امر عمران روستاها، با حضور رئیس‌جمهور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: خوزستان یکی از این هشت استان کشور است که بیشترین موفقیت‌ را در زمینه عمران روستاها به خود اختصاص داده‌است. 

 

 

 

 

استاندار خوزستان:
خوزستان در زمینه سرمایه‌گذاری رتبه اول کشور را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: خوزستان در در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی از سه سال گذشته در سطح کشور رتبه نخست را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در آیین افتتاح پارک آبی اهواز اظهار کرد: یکی از نیازهای جدی امروز مردم خوزستان ایجاد مراکز مهم تفریحی و رفاهی است.

وی گفت: این طرح‌ها برای استانی با شرایط اجتماعی و اقتصادی خوزستان بسیار ضروری است.

استاندار خوزستان با اشاره به نقش جنگ تحمیلی در عقب‌ماندگی‌های فعلی این استان خاطرنشان کرد: خوزستان به واسطه جنگ تحمیلی بیش از دو دهه از استان‌های دیگر کشور عقب ماند.

حجازی تصریح کرد: استان‌های دیگر در حال توسعه و بازسازی خود بودند و اکنون خوزستان در دهه چهارم انقلاب، در حال انجام فعالیت‌هایی است که دیگر استان‌ها در دهه اول و دوم انقلاب انجام دادند و بنابراین باید انتظارات به حق مردم را سریع پاسخ داد.

وی با اعلام اینکه خوزستان دومین استان جوان کشور است گفت: باید همه فضاهای تفریحی فراهم شود تا جوان خوزستانی در محیطی سالم ورزش و تفریح کرده و اوقات فراغت خود را سپری کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد مراکز تفریحی در سطح استان خوزستان بسیار ضروری است افزود: برای تفریح و نشاط جوانان در استان خوزستان باید فضاهایی بیشتر از این فراهم شود.

حجازی گفت: عقب‌ماندگی‌هایی که شهرهای استان به واسطه شرایط دوران دفاع مقدس دارند، کاملا ملموس و انتظارات مردم در این زمینه نیز به حق است.

استاندار خوزستان بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای راه‌اندازی مراکز تفریحی استان گفت: به شکل جدی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف به ویژه در زمینه امور تفریحی باید تسهیل شود.

وی با اشاره به نقش افزایش اماکن تفریحی برای جوانان اظهار داشت: ایجاد فضای نشاط و شادابی و فضایی برای جنب و جوش جوانانی که انرژی‌های متراکمی در خود دارند و باید در فضایی سالم این انرژی‌ها را تخلیه کنند، کار بسیار حائز اهمیتی است.

حجازی در ادامه به محدودیت منابع در شهرداری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به منابع محدود، پاک‌سازی و ساحل‌سازی در محدوده رودخانه کارون در شهرهای خرمشهر، اهواز، ساحل بهمنشیر، دزفول در حال پیگیری و انجام است.

استاندار خوزستان از افزایش حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولت در سطح این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از سه سل گذشته خوزستان در زمینه سرمایه گذاری خارجی و داخلی در سطح کشور رتبه نخست را دارا است که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌ها در خوزستان کامل شده و زمینه برای حضور هر چه بهتر سرمایه‌گذاران نیز به شکل جدی فراهم شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد