سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار مرکز استان (اهواز)

 

آیت الله جزایری:
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: زمینه کار در شهرستان جدید التاسیس کارون مهیا است و مدیران استان در این خصوص تعجیل کنند.

آیت الله سید محمدعلی جزایری شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کارون اظهار کرد: به اهالی کوت عبدالله که منطقه آنها به شهرستان کارون تبدیل شده است تبریک می گویم. به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان نیز تبریک می گویم که به عنوان اولین دستگاه استان، اقدام به راه اندازی اداره در این شهرستان جدید التاسیس کرد.

وی افزود: از همه مدیران کل و استاندار خوزستان نیز انتظار داریم هر چه سریع تر اقدام به اندازی اداره خود در این شهرستان کنند تا سرعت خدمات رسانی به مردم این منطقه شدت بگیرد.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: البته انتظار می رود دستگاه های فرهنگی در این کار پیشقدم شوند زیرا این منطقه مستعد انجام کارهای فرهنگی است. خوشبختانه سازمان تبلیغات گوی سبقت را همه ربود و دست به راه اندازی اداره کرد ولی از دستگاه هایی مثل ارشاد، اوقاف و... انتظار داریم در اسرع وقت اقدام به راه اندازی اداره خود در شهرستان کارون کنند.

آیت الله جزایزی در خصوص شهرستان شدن کارون نیز گفت: این اتفاق زودهنگام نبود و این منطقه از استعداد فراوانی برای تبدیل شدن به شهرستان برخوردار بود. از نظر جمعیتی و ظرفیت این منطقه شرایط لازم برای شهرستان شدن را داشت.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه نیز سالهاست که در این منطقه فعال است و هم اکنون 35 نفر از طلبه های این حوزه معمم شده اند و وارد حوزه تبلیغ دین شده اند و می توانند نقش مهمی در شهرستان کارون به عهده داشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر امام جمعه، حوزه علمیه و سپاه کوت عبدالله با هم متحد و منسجم شوند می توانند فعالیتهای موثری در شهرستان کارون داشته باشند.آیت الله جزایری بخش پایانی، سخنان خود را به علت اینکه همه مردم این منطقه عرب هستند، به زبان عربی ایراد کرد و مردم را به حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.
مرجع / مـهـر 
 
معاون مشارکت‌های اقتصادی شهرداری اهواز در آیین بهره‌برداری از مجتمع تفریحی پارک آبی گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت 10 هزار و 500 متر مربع و با سرمایه 5 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی ساخته و بهره‌برداری رسیده است.



حمید حق‌بین در این مراسم که امروز، پنجشنبه(19 بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع پارک آبی اهواز شامل استخرها، سرسره‌ها، رستوران‌، کافی‌شاپ و پارکینگ است که برخی از از تجهیزات تفریحی آن منحصر به فرد است.
وی ادامه داد: سوله این مجتمع در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع ساخته شده است. مساحت رستوران 200 مترمربع در طبقه بالای مجتمع، مساحت کافی‌شاپ 200 متر مربع ، مساحت استخر موج 550 متر مربع، مساحت استخر کودک 100 متر مربع، طول رودخانه خروشان 130 متر و تعداد سرسره‌ها 9 عدد است.
معاون مشارکت‌های اقتصادی شهرداری اهواز عنوان کرد: ارتفاع سرسره‌های بلند این مجموعه 13 متر است. پارک آبی اهواز دارای سرسره‌های Uشکل، سرسره‌های سرعتی زرد و قرمز، مارپیچ تیوپی و مارپیچ‌ ساده و سرسره پرشی است که سرسره‌های U شکل و پرشی این پارک در کشور منحصر به فرد هستند. سرسره‌های اژد‌ها و کودک نیز برای بخش کودکان در نظر گرفته شده است.
حق‌بین افزود: مساحت موتورخانه این پارک 350 مترمربع و مساحت پارکینگ حدود چهار هزار مترمربع است که گنجایش 200 خودرو را دارد. کلیه قطعات پارک آبی اهواز از کشور چین وارد شده و میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حدود 5 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده، البته هنوز رقم نهایی هزینه‌کرد بخش خصوصی در این مجموعه محاسبه نشده است.
وی اظهار داشت: مدت‌زمان اجرای پروژه 18 ماه و مدت بهره‌برداری سرمایه‌گذار 12 سال تعیین شده است ولی برای حمایت از سرمایه‌گذار تمهیداتی اندیشیده شده که پس از برگزاری مزایده، سرمایه‌گذار می‌تواند 5 درصد زیرقیمت برنده مزایده، ادامه خدمت دهد.
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد