سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل سیاسی-فرهنگی

 

دراخبارداخلی‌صداوسیما همه وقت،همه‌چی‌آرومه!
باز هم بگویید چرا مردم به سراغ ماهواره می‌روند!
کد مطلب : 8622
 
بهارنیوز- گروه سیاسی: جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی فارغ از همه مسائل و تحلیل و تفسیرهایی که داشت از یک زاویه دیگر نیز قابل نقد و بررسی است. 
باز هم بگویید چرا مردم به سراغ ماهواره می‌روند!
 
اتفاقات جلسه روز یکشنبه مجلس برای استیضاح وزیر کار، حاشیه‌های فراوانی داشت که اوج آن پخش یک نوار و فیلم صوتی – تصویری توسط رئیس‌جمهور مملکت و از سوی دیگر اظهارات تند رئیس مجلس در واکنش به این اقدام او بود. البته اقدام آقای احمدی‌نژاد نه تنها سود و ثمری برای وزیر خود نداشت، بلکه آن بنده خدا را عملا و حتی قبل از شروع رای‌گیری نمایندگان عزل کرده بود! رای ۱۹۲ نفر برای عزل وزیر، را حتی طراحان استیضاح نیز پیش‌بینی نمی‌کردند؛ اما کاری که رئیس‌جمهور کرد عملا شیخ‌الاسلام را با رایی سنگین و کم‌سابقه از حوزه وزارت خارج ساخت.

بر همین اساس بسیای از منتقدان احمدی‌نژاد در واکنش به اقدام رئیس‌جمهور به صراحت گفته‌اند اصولا او برای دفاع از وزیرش به مجلس نیامده بود. او می‌خواست مجددا موضوع «بگم‌بگم» را که ریشه در مناظره‌های سال ۸۸ داشت را تجدید کند و باردیگر و در آستانه انتخابات خردادماه آینده، کشور را وارد فضایی کاملا تقابلی، احساسی و... نماید؛ چون حس می‌کند در چنین فضایی می‌توان براحتی حریفانش را در نزد طیف قابل توجهی از افکار عمومی زمین‌گیر کند!

اما از همه اینها گذشته صداوسیما ملی کشور در پوشش این جلسه حدود ۷ ساعته مجلس چگونه عمل کرد؟! نگاهی اجمالی به بخش‌های خبری صداوسیما در روز یکشنبه یک چیز را کاملا به اثبات می‌رساند که انگار نه انگار حادثه‌ای قابل تامل، قابل تاسف، هشداردهنده و... در مجلس رخ داده است. دیروز بخش‌های مختلف خبری صداوسیما کاملا در ‌آرامش به سر می‌برد و تداعی‌گر ترانه معروف «همه چی آرومه، من چقدر خوشبختم» را می‌داد!

اما واقع امر اینگونه نبود! شب گذشته که از دفتر روزنامه‌ای که در آن کار می‌کنم به خانه برمی‌گشتم قصد خرید از سوپری محلمان را داشتم. حدود ساعت ۱۰ شب بود. خیابان‌ها را خیلی خلوت دیدم. از آقا رضای سوپری پرسیدم چه خبره؟! چرا اینقدر خیابان خلوته؟ پاسخ داد هر کسی می‌اومد خرید سریع می‌خواست بره خونه اخبار امروز مجلس را از شبکه‌های.... تماشا کند! و ادامه داد: باورت نمی‌شه اما امروز همه دهان به دهان در مغازه از جلسه امروز در مجلس و جروبحث روسای دو قوه سخن می‌گفتند!

از حکایت آقای رضای سوپری محله که بگذریم واقعا مدیران رسانه ملی تا کی و کجا می‌خواهند به این سبک و روش اطلاع‌رسانی کنند؟! مگر همین یکی- دو هفته پیش یکی از مفسران فرهنگی شما نبود که می‌گفت مردم به طور میانگین روزی ۲ دقیقه سیمای کشور را نگاه می‌کنند؟! آیا آمار و ارقام رسمی مسوولان حکایت از گرایش ۶۰-۵۰ درصدی مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌کند؟! آیا به راحتی بازی را رسانه‌های خارجی واگذار نکرده‌اید؟ آیا نمی‌خواهید به این روش و شیوه اطلاع‌رسانی‌تان حداقل یک نگاهی بیندازید و با چند اهل فکر و نظر، مشاوره‌ای نمایید؟!

تنها پاسخ بزرگان و تصمیم‌گیران رسانه ملی درباره این رویکرد تکراری «همه چی آرومه، من چقدر خوشبختم» و همین جلسه دیروز مجلس یقینا فقط این خواهد بود که می‌خواهیم فضای جامعه را ملتهب نکنیم، آب به آسیاب رسانه‌های معاند نریزیم! اما دوستان، سروران، عزیزان والله این روش و این شیوه چندصدبار بیشتر آب به آسیاب آنها می‌ریزد!
دوستان، دوره انحصار رسانه‌ای گذشته است، با چه زبانی باید این را گفت؟! سال‌هاست که گذشته است. عصر، عصر ارتباطات است، عصر ماهواره واینترنت و موبایل و... است، چرا نمی‌خواهید این بدیهیات را دریابید؟!

مدیران و تصمیم‌گیران رسانه ملی؛ اگر نمی‌خواهید با اهل‌نظر  در حوزه رسانه، مشاوره کنید حداقل به خود زحمت بدهید بروید چند دقیقه با «سوپری محله‌‌تان» همکلام شوید! همکلام شوید تا دریابید و بیشتر دریابید که چقدر به خود، جامعه خود، نظام خود، مردم خود و... با تداوم این روش‌های منسوخ شده ضربه می‌زنید، درخت بی‌اعتمادی را بارورتر می‌سازید و...!!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد