سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار امنیتی

 

گرداب/ اینترنت و شبکه‌های‌اجتماعی بستری مناسب برای صنعت مستهجن‌نگاری  

مستهجن نگاری پیش از اختراع اینترنت یک پدیده مخفی و قبیح در غرب بود که تنها در مجلاتی خاص و یا کانال‌هایی مخصوص بر روی ماهواره‌ها قابل دسترسی بود. ولی امروزه با گسترش اینترنت به درون خانه‌ها و با بودن سیستم‌های پیشرفته رایانه‌ای در درون هر یک از اتاق‌های خانه، این رذیله گستردگی بیشتری یافته و تبدیل به یک صنعت شده‌ است.

به‌ گزارش گرداب‌، مستهجن‌نگاری پیش از اختراع اینترنت یک پدیده مخفی و قبیح در غرب بود که تنها در مجلاتی خاص و یا کانال‌هایی مخصوص بر روی ماهواره‌ها قابل دسترسی بود. ولی امروزه با گسترش اینترنت به درون خانه‌ها و با بودن سیستم‌های پیشرفته رایانه‌ای در درون هر یک از اتاق‌های خانه، این رذیله گستردگی بیشتری یافته و تبدیل به یک صنعت شده‌ است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط آزمایشگاه تحقیقاتی سلامت خانواده سازمان ملل و نیز مرکز تحقیقاتی جنایات علیه کودکان؛ اینترنت تبدیل به وسیله‌ای برای دستیابی آسان کودکان به مستهجن‌نگاری شده است. براساس این تحقیقات سن اکثریت صغیرانی (افرادی که سن آن‌ها بنابر قانون هر کشور کمتر از سن قانونی به عنوان یک فرد بالغ است) که از اینترنت برای جستجوی ویدیو، تصاویر و یا محتوای مستهجن استفاده نموده‌اند حدود 14 سال است.

بر اساس این تحقیق در دسترس بودن محتوای مستهجن در فضای وب باعث می‌شود که این عمل برای بسیاری از کودکان و نوجوانان تبدیل به یک عادت و سپس اختلال روانی مخفی شود. اختلالی که در بسیاری از موارد ریشه بزهکاری‌های جنسی بوده است.

نوجوانانی که از اینترنت برای یافتن محتوای مستهجن استفاده کرده‌اند در اکثر موارد مورد آزمایش، کنجکاوی جنسی زودتر از سن طبیعی خود داشته‌اند. محققان در این تحقیق بدین نتیجه رسیده‌اند که بخاطر وجود روش‌های جدید ارائه محتوای مستهجن در فضای اینترنت، قرار گرفتن عمدی (با قصد قبلی) در برابر این محتوا، تبدیل به اعتیادی در سنین بالا، خصوصا نوجوانان و جوانان شده است و سن آن نیز روز‌به‌روز در حال کاهش است.

بر اساس گزارش سایت "دِ نِکست وب" :"مستهجن نگاری اغلب به عنوان یکی از موتورهای محرک ابتکارت تکنولوژیکی، از اختراعات جدید در زمینه‌های مرتبط برای گسترش خود در فضای وب استقبال نموده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی نیز انجام داده‌ است. این صنعت با توجه به نیاز خود، ایده بعضی از ابتکارات را نیز در اختیار صنایع قرار داده است."

در ادامه مقاله آمده است: "کمپانی‌های تولید سرگرمی بزرگ جهان در پشت صحنه تولید و اشاعه مستهجن در فضای وب هستند. در دهه گذشته این صنعت 97 میلیارد دلار در سال در آمد داشته است که در این میان، 13 میلیارد دلار آن سهم آمریکا بوده است."

"آی‌اُ‌اِل نیوز" در خبر دیروز خود آورده است: "اشاعه مستهجن نگاری در فضای اینترنت و عادی‌سازی آن از طریق رسانه‌های تصویری به وسیله راه‌هایی همچون مصاحبه‌های مختلف با ستارگان این صنعت و نیز بیان ثروت‌های مالی آن‌ها؛ گامی بسزا در جهت اشاعه این فرهنگ در سطح جوامع مختلف جهانی بوده است."

البته شیوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی در اقصی نقاط دنیا، سرعت اشاعه مستهجن‌نگاری را در سال‌های اخیر بیش از پیش نموده است و در این بین فیس‌بوک با در اختیار گرفتن شبکه‌های‌ اجتماعی مختلف به عنوان شرکت‌های وابسته به خود، بیشترین سهم را در این میان داشته است.

"تک‌کرانچ" در قسمتی از مقاله خود در ژانویه امسال در ارائه شواهدی مبنی بر رابطه ابتکارات با صنعت مستهجن‌نگاری اشاره به امکانات جدید فیس‌بوک کرده و تاثیر "Graph Search" را بر دسترسی سریع کاربران شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک به محتوای" مستهجن و یا جستجوی تصاویر شخصی غیر عمومی افراد؛ مورد بررسی قرار داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد