سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آب و هوای استان خوزستان

 

 

گرد و غبار در راه است
اجتماعی  15:10:41 1391/11/18

9111-14214-5 کد خبر

 

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان از وزش باد و برخاستن موجی از گرد و غبار و انتشار آن در استان در روز پنج‌شنبه، 19 بهمن‌ماه خبر داد.

علی‌رضا غلامپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، نشان‌دهنده تقویت تدریجی سیستم کم‌فشار در سطح زمین و تقویت خط ناپایدار در لایه میانی جو است که این وضعیت موجب وقوع بارش‌هایی به شکل پراکنده و خفیف در استان می‌شود‌.

وی ادامه‌داد: از طرفی با توجه به گرادیان فشار قابل‌توجه ایجاد شده در صحاری عراق و عربستان، وزش بادهای شدید، موجب برخاستن گرد و غبار و انتشار آن در منطقه می‌شود.

غلام‌پور گفت: بر این اساس در 24 ساعت آینده، آسمان در مناطق شمالی خوزستان و ارتفاعات نیمه شمالی، کمی تا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر، احتمال بارش خفیف و پراکنده از اواخر وقت همراه با گرد و غبار و خاک و در مناطق مرکزی و غربی صاف تا قسمتی ابری از اواخر وقت همراه با گرد و غبار و خاک پیش‌بینی می‌شود.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین آسمان در مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، قسمتی تا نیمه ابری با احتمال بارش خفیف و پراکنده و بعضا همراه با غبار و در مناطق ساحلی و جنوبی صاف تا قسمتی ابری از فردا با احتمال بارش خفیف و پراکنده و گاهی همراه با گرد و غبار پیش‌بینی شده است.

غلام‌پور اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته آبادان با 20 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 6 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند و امروز، چهارشنبه حداکثر دمای اهواز به 23 و حداقل به 10 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد