سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

 

یک دوستدار میراث فرهنگی خبر داد؛
آغاز تخریب در محوطه کاشفیه دزفول با مجوز میراث فرهنگی!
فرهنگی و هنری  12:11:47 1391/11/17

9111-11980-5 کد خبر

 

مدیر انجمن میراث فرهنگی،‌ گردشگری و محیط زیست دزفول از تخریب تعدادی از قبرهای گورستان تاریخی در محوطه کاشفیه خبر داد.

 روح‌الله بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ‌ـ‌ منطقه خوزستان ‌ـ اظهار کرد:‌ اداره آب و فاضلاب دزفول جهت لوله‌گذاری جنب پل مقاومت (پل سوم) اقدام به حفاری و تخریب یکی از قدیمی‌ترین گورستان‌های دزفول کرده است.وی افزود: این حفاری‌ها به وسیله لودر و بیل مکانیکی در قبرستان رودبند معروف به "بابا یوسف" انجام شده است.و اظهار کرد: این حفاری و تخریب در مساحتی به طول 25 در هفت مترمربع به منظور کارگذاری یک لوله 400 اینچی برای آب‌رسانی صورت گرفته است. این در حالی است که ‌کاشفیه دزفول دارای 172 قبر مربوط به دوران قاجاریه است که 117 قبر آن آجرکاری و نقوش بسیار زیبایی دارند.

 بهشتی بیان کرد: این قبور از آجرکاری و کاشی‌کاری منحصر به فردی برخوردارند و چشم‌انداز بسیار زیبایی دارند. او تصریح کرد: پس از جویا شدن موضوع از کارکنان آبفا، که در محل حضور داشتند، مشخص شد باز هم اداره میراث فرهنگی مجوز حفاری را صادر کرده است!

 وی یادآوری کرد: تخریب آثار تاریخی و ثبت ملی شده موضوعی قدیمی است که نه فقط دوستداران میراث فرهنگی را آزرده خاطر کرده بلکه احساس می‌شود اداره میراث فرهنگی دانسته دست به تخریب چنین اماکنی می‌زند.

 این دوستدار میراث فرهنگی، با اشاره به این که از این نوع قبور دیگر در دزفول یافت نمی‌شود، عنوان کرد: چرا برخی از مسؤولان به خاطر سهولت و روند کار خود میراث صدها ساله و گران‌بها را پایمال می‌کنند؟
بهشتی بیان کرد: از مسؤولان امر به خصوص امام جمعه محترم و فرماندار تلاش‌گر تقاضا داریم به  چنین موضوعاتی رسیدگی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد