سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

پیشنهاد شریعتمداری برای صدور نامزدهای اصلاح‌طلب!
یکی از کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات در واکنش به تعداد کاندیداهای جریان اصلاحات برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداهای این جریان آنقدر زیاد هستند که می‌شود آنان را صادر کرد.

روزنامه وطن امروز نوشت: محمد شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدای ریاست جمهوری می‌شوید یا خیر؟ گفت: بله! حتما همینطور است. این کاندیدای اصلاحات همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند کاندیدای ریاست جمهوری در جریان اصلاحات پیش‌بینی می‌کنید، گفت: آنقدر زیاد هستند که بشود آنان را صادر کرد. عضو شورای راهبردی روابط خارجی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان بدلی وجود دارند، تصریح کرد: بله! هستند ولی من 8 سال وزیر دولت خاتمی بوده‌ام باید این سوال را از کسانی که ممکن است با بدلی‌ها ارتباط داشته باشند، بپرسید.

لنکرانی گزینه انتخاباتی جبهه پایداری
شنیده شد که در آخرین جلسه انتخاباتی جبهه پایداری برای نهایی شدن گزینه انتخاباتی، بحث و بررسی شد.
به گزارش روزنامه "آرمان روابط عمومی"؛ از جایی که دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با درخواست اعضای این گروه برای کاندیداتوری مخالفت کرده بود، جدی ترین گزینه موجود دکتر کامران باقری لنکرانی بود که در نهایت، تصمیم عموم اعضا بر این شد که وی به عنوان گزینه نهایی جبهه پایداری در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم معرفی شود. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که باقری لنکرانی به عنوان گزینه نهایی تشکل متبوع خود انتخاب شده است و پس از زمینه سازی‌های رسانه‌ای تبلیغات رسمی وی آغاز خواهد شد.

واکنش کواکبیان به یکشنبه جنجالی مجلس
دبیر کل حزب مردم‌سالاری با انتقاد از اتفاقاتی که روز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رخ داد، تاکید کرد: اتفاق دیروز گویای آن است که تا آخر دولت احمدی‌نژاد این جنجال آفرینی‌ها همچنان استمرار خواهد داشت. به گزارش روزنامه مردم سالاری، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ماجرای روز یکشنبه 15 بهمن ماه اتفاقی فراموش نشدنی در مجلس نهم محسوب می‌شود. وی ادامه داد: اقدام روز گذشته احمدی‌نژاد ادامه 11 روز خانه‌نشینی و دورکاری وی بود. اگرچه برخورد رئیس‌جمهور منجر به برکناری وزیر کار شد اما تجربه نیز برای افکار عمومی ایجاد کرد.

درخواست عجیب وزارت خارجه برای اثاث کشی دیپلمات ها
خراسان نوشت: بر اساس بررسی یک نهاد نظارتی، وزارت خارجه چندی پیش در نامه ای به برخی مسئولان دولتی از آنها خواسته بود دستوراتی را به نفع دیپلمات های ایرانی حاضر در کشورهای مختلف که ماموریت آنها به پایان رسیده صادر کنند تا آنها بتوانند هزینه اثاث کشی خود به داخل کشور را از دولت دریافت کنند و نیازی به ارائه صورتحساب یا فاکتور در این زمینه نباشد که این موضوع فعلا با نظر منفی مسئولان ارشد دولتی، متوقف شده است.

مذاکره با آمریکا امری عادی است/ جایگاه ایران را در عرصه بین الملل تقویت می کند
روزنامه "آرمان روابط عمومی" نشستن پای میز مذاکره با آمریکا را امری عادی معرفی کرد و نوشت: مذاکره با آمریکا بخصوص در شرایط فعلی نمی‌تواند امری مذموم باشد. چه آنکه جواب مثبت به مذاکره می‌تواند گامی در جهت تقویت جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل باشد.

در بخشی از این مقاله آمده است:  آمریکا با این اقدام سعی در مشروع جلوه دادن افزایش تحریم‌ها علیه ایران دارد تا بتواند با مقاومت بین‌المللی کمتری سیاست خود در قبال ایران را پیش ببرد اما این سیاست نیز در شرایط فعلی حاکم بر نظام بین‌الملل پذیرفتنی نیست و به نوعی نخ‌نما شده است. واقعیت این است که مذاکره با آمریکا بخصوص در شرایط فعلی نمی‌تواند امری مذموم باشد. چه آنکه جواب مثبت به مذاکره با حفظ مواضع اصولی و تحقق پیش‌شرط‌های ما می‌تواند گامی در جهت تقویت جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل باشد.

کنایه همسر دکتر حبیبی به مشایی
به گزارش روزنامه تهران امروز، اسفندیار رحیم مشایی پس از پایان مراسم ختم دکتر حبیبی درحالی که در‌های مسجد نور بسته شده بود ،در خیابان به همسر دکتر حبیبی تسلیت گفت‌.

مشایی خطاب به همسر دکتر حبیبی ضمن ابراز تسلیت عنوان کرد: آقای رئیس جمهور نیز تمایل داشتند در این مراسم حضور داشته باشند اما در مجلس در پشت تریبون هستند‌. ‌دوستان ما در دولت نیز می‌خواستند در این مراسم حاضر شوند که به‌خاطر حضور در مجلس نشد. ‌اگر آنجا نیز حضور نداشتند بی‌احترامی به مجلس تلقی می‌شد، تاخیر من نیز به همین دلیل است‌.

در پایان همسر دکتر حبیبی نیز ضمن تشکر از حضور رحیم مشایی عنوان کرد‌: شما همیشه بهانه‌های خوبی برای خودتان دارید‌. ‌

شکایت از آبونمان ستاد دولت نتیجه داد
خراسان نوشت: در حالی که بر اساس مصوبه سال 89 دولت، تامین کنندگان کالا و خدمات مورد نیاز دستگاههای اجرایی، برای عضویت در سامانه تدارک الکترونیکی دولت یا اصطلاحا ستاد مجبور به پرداخت هزینه عضویت و آبونمان بودند، تعدادی از این شرکتها با اعتراض به این مصوبه دولت، از نهادهای قضایی خواسته بودند عضویت در این سامانه را رایگان اعلام کنند که در نهایت، این مصوبه به خاطر مغایرت با ماده 4 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت باطل شد.

مناظره‌ای که کام منحرفان را تلخ کرد
مناظره اخلاقی و مودبانه حسین شریعتمداری و حبیب الله عسگراولادی به مذاق حلقه هایی که توهم دیگری نسبت به مناظره های اخیر این دو شخصیت داشتند، تلخ آمده است.

به گزارش کیهان، روزنامه ایران دراین باره از اینکه عسگراولادی، شریعتمداری را «سردار قلم» خطاب کرده و متقابلا مدیرمسئول کیهان از وی به عنوان «حضرت استاد» یاد کرده، ابراز ناخرسندی کرد و نوشت: این نوع مناظره (بخوانید مصافحه) موجب شد تا حاشیه ها، فضای بحث های جدی را تحت تاثیر قرار دهند. آنها بارها یکدیگر را استاد و سردار قلم خطاب کردند.

روزنامه ایران ظاهرا توقع داشته مانند برخی چهره های سیاسی همسو با این روزنامه که اقدام به بداخلاقی و دوئل و انتحار در مباحثات سیاسی می کنند، مناظره برنامه نگاه یک سیما نیز شکل مشابهی پیدا کند و باعث ایجاد اختلاف میان اصولگرایان شود؛ شاید که در این میان سودی نیز عاید جریان متبوع روزنامه ایران شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد