سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از رامهرمز

 

در طوماری خطاب به رئیس قوه قضاییه
رامهرمزی‌ها خواستار حل 40 ساله اعاده مالکیت بر اراضی‌ شدند 

خبرگزاری فارس: رامهرمزی‌ها در طوماری 20 متری خطاب به رئیس قوه قضاییه نسبت به خواسته‌های بیش از حد خرده مالکینی که اعاده مالکیت بر عرصه شهرستان رامهرمز را دارند، اعتراض کرده و خواستار رفع این مشکل شدند.

خبرگزاری فارس: رامهرمزی‌ها خواستار حل 40 ساله اعاده مالکیت بر اراضی‌ شدند 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، رامهرمزی‌ها در طوماری 20 متری که نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس خوزستان ارسال شده است، خطاب به رئیس قوه قضائیه نسبت به خواسته‌های بیش از حد خرده مالکینی که اعاده مالکیت بر عرصه شهرستان رامهرمز را دارند، اعتراض کرده و خواستار رفع این مشکل شدند.

در این طومار آمده است: مشکل دیرینه عرصه زمین‌های سطح شهر رامهرمز بیش از 40 سال است که هنوز حل نشده و مردم همچنان درگیر با افرادی هستند که خود را ورثه مالکین و یا نماینده ورثه آن‌ها معرفی می‌کنند.

جمع بسیاری از شهروندان رامهرمز با امضای این طومار گفته‌اند: بیش از 40 سال است که در نقاط مختلف شهر، مردم اقدام به خرید زمین به نرخ روز همان زمان از افرادی که زمین در اختیار داشته‌اند کرده و مشغول ساخت و ساز هستند.

همچنین در این طومار آورده شده است: این زمین‌ها به‌صورت مشاعی بوده و سالیان سال است که به همین دلیل نتوانسته‌ایم اقدام به ثبت ملک خود کنیم؛ در همین راستا با توجه به شرایطی که در حال حاضر جهت ثبت عرصه زمین‌ها فراهم شده به اداره ثبت اسناد مراجعه کرده اما مشکل عمده‌ای که وجود دارد ظهور خرده مالکینی است که درخواست خرید مجدد زمین آن هم به نرخ امروز را از ما می‌کنند که این وجه‌های کلان از توان پرداخت مردم خارج است.

در این طومار به نقل از مردم آمده است: چرا این مدعیان سالیان سال هیچگونه حقی را مطالبه نکرده و حالا که توسط مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای در جهت ثبت منازلی که عرصه آن‌ها مشاعی است به تصویب رسیده، درخواست مطالبه بیش از حد وجه خارج از عرف و متعارف را می‌کنند.

شهروندان رامهرمزی همچنین گفته‌اند: ما در صورتی حاضر به پرداخت وجه به این افراد مدعی مالکیت هستیم که نرخ منطقه‌بندی را کارشناسان اداره ثبت اسناد و املاک تعیین کنند.

بنا بر همین گزارش، مردم شهرستان رامهرمز ضمن امضای این طومار علاوه بر رئیس قوه قضاییه از سایر مسئولان شهرستان و استان که می‌توانند نقش مؤثری را در رابطه با حل این مشکل ایفا کنند، درخواست مساعدت و یاری کرده‌اند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد