سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش اداره هوا شناسی خوزستان

 
مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد
پایداری‌ هوا تا 3 روز آینده در خوزستان/ وزش تندباد در سراسر استان 

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی خوزستان از پایداری هوا تا سه روز آینده در استان خبر داد و گفت: تندباد از عصر امروز استان را فرا می‌گیرد.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: زبانه پرفشار بر روی استان قرار گرفته و به همراه خط پایدار بسیار قوی در لایه میانی جو، هوایی پایدار را در منطقه سبب خواهد شد که انتظار می‌رود این وضعیت تا سه روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به احتمال وزش تندبادهای قابل ملاحظه در استان افزود: تاثیر گرادیان شدید فشار هوا طی امروز باعث وزش بادهای قابل‌ملاحظه و همچنین مواج شدن خلیج فارس می‌شود.

دهملایی خاطر نشان کرد: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی دارای آسمانی صاف تا کمی ابری بعضا همراه با غبار محلی گاهی وزش باد قابل‌ملاحظه، مناطق مرکزی و غربی، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و مه رقیق، گاهی همراه با وزش باد قابل‌ملاحظه، مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، صاف تا قسمتی ابری بعضا با مه رقیق، گاهی توام با وزش باد و مناطق ساحلی و جنوبی، صاف تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق و گاهی توام با وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار یا مه جهت باد، شمال غربی تا غربی سرعت باد، 20 تا 40 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 60 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه احتمال مواج شدن خلیج فارس نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: به دلیل وزش بادهای تند احتمال مواج شدن خلیج فارس وجود دارد و به این دلیل ارتفاع موج 60 تا 120 و به گاهی 180 سانتیمتر نیز خواهد رسید.

دهملایی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 201 و دهدز با 1.3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به شرایط دمایی در 24 ساعت آینده خاطر نشان کرد: حداکثر دمای اهواز به 18.3 و حداقل به 8.2 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد