سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش وضعیت آب در پشت سدهای استان

 

مشاور وزیر نیرو: نیازی به تخلیه آب سد گتوند نیست
اقتصادی  10:4:37 1391/11/15

9111-9374-5 کد خبر

 

مشاور وزیر نیرو گفت: نیازی به تخلیه آب سد گتوند نیست و چنین بحثی وجود ندارد و فعالیت در این سد با مدیریت قوی‌تر و با ابزارهای مختلفی ادامه دارد.

محمدرضا عطارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: پروژه‌های بزرگ معمولا پیچیدگی‌های خاص خود را دارند و نرخ انحلال آب در سد گتوند بحث جدیدی نیست و از ابتدای کار دنبال شده است.وی افزود: بحث انحلال آب در مباحث علمی مشاور گنجانده شده بود و نتیجه‌گیری و راهکارهای خوبی برای آن پیش‌بینی شد.

عطارزاده تصریح‌کرد: پروژه سد گتوند ادامه دارد و این پروژه به اتمام رسیده است و در حال حاضر مدیریت بهره‌برداری از آن آغاز شده است. مدیریت بهره‌برداری در سد گتوند، مدیریت ساده‌ای نیست و بسیار پیچیده است و باید با دقت و کنترل‌های لازم همراه باشد.مشاور وزیر نیرو با بیان این‌که حدود 1800 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سد گتوند صرف شده است با اشاره به اظهارنظر اخیر رییس سازمان بازرسی کشور مبنی بر تخلیه آب سد، خاطرنشان‌کرد: نظر بازرسی جدای از نظر علمی ما است. دائما جلسات مختلفی با منعقدین سد گتوند برگزار می‌شود. آقای پورمحمدی گفته است که این نظر من نبوده و نظر من را به درستی اعلام نکرده‌اند.

وی افزود: سازمان بازرسی دقیقا در جزئیات کار ما قرار دارند و اطلاعات کامل‌تری در خصوص سد به رییس سازمان بازرسی داده شده و بحث خاصی وجود ندارد.عطارزاده اظهارکرد: بحث انحلال نمک از ابتدا در خصوص سازند گچساران مطرح بوده و این قصه ادامه دارد اما ما با کنترل‌های لازم در خروجی‌ها، ورودی و حجم آب سد، این مساله را کنترل می‌کنیم؛ البته پوشش رسی نیز نرخ انحلال را کم می‌کند و آن را به تاخیر می‌اندازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد